Onnistuuko kampiakselin pään apulaitehihnapyörän irroitus ilman erikoistyökalua? Jos niin miten? Pitäis saada vanha jakoremmi pois paikoiltaan kampiakselia pyörittämättä. Ei oikeen löytyny mistään ohjeita hommaan ilman erikoistyökaluja.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8 4.2 ABZ kampiakselin lukitus
Collapse
X
-
Se on myös 27mm mutterilla kiinni. Tiukassa pultti tuntuu olevan. Kolmea eri pulttipyssyä kokeiltu ilman tulosta. Nyt olis tarvetta: holding tool 3197. Sattuisko keltään löytymää Kokkolan seudulta lainaksi avainta?
Comment
-
pari kertaa tehty niin että puolen metrin varsi pönkätty runkoon tai vastaavaan ja startilla pyöräyttäny :D toimii ja lähtee yleensä todella helposti aivan pikkunapautuksella, mutta kannattaa varmistaa ettei lähde tulille. puolanjohto esim. pois:D toki joskus sama hihnapyörä pitää myös jakoremmiä niin silloin se ei oo kovin hyvä ajatus. tai ei monen mielestä muutenkaan :D
ja voiko olla kiristysmomentti muka 450 nm? aika reippaasti äkkiseltään?
Comment
-
Nyt uskon siihen 450Nm kireyteen... pultti oli oikeesti tiukassa. Kaveri hitsaili tänään mulle sen erikoistyökalun paksusta lattaraudasta ja hain Biltemasta pisimmän mahdollisen 1/2" hylsyvarren. Sitten naapurin "punttipaavo" kampeamaan 2m teräsputkella hampaat irvessä. Ja aukihan se lähti. Varmaan olisi syytä uusia se 27mm pultti? Ainakin Audin virallisessa ohjeistuksessa niin neuvotaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Hartsi Näytä viestiMitähän "pitämisellä" tarkoitetaan..Mikä sitä hihnaa sitten liikuttaa?
Comment
-
Meni jakeluun:)Kyllä kuningaspultti lähes 100% tapauksista pitää hammashihnanpyörän paikallaan,osassa vielä moniura/kiilahihnapyöränkin.Enpä ole nähnyt sellaista että hammashihnapyörä ja moniurahihnanpyörä olisi yhtäpuuta,voihan sellaisiakin jossain moottoreissa olla.Viimeksi muokannut Hartsi; 14.12.2012, 20:44.
Comment
Comment