Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 4.2 ABZ kampiakselin lukitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 4.2 ABZ kampiakselin lukitus

    Onnistuuko kampiakselin pään apulaitehihnapyörän irroitus ilman erikoistyökalua? Jos niin miten? Pitäis saada vanha jakoremmi pois paikoiltaan kampiakselia pyörittämättä. Ei oikeen löytyny mistään ohjeita hommaan ilman erikoistyökaluja.

  • #2
    Se on neljällä kuusiokolopultilla kiinni.

    Comment


    • #3
      Se on myös 27mm mutterilla kiinni. Tiukassa pultti tuntuu olevan. Kolmea eri pulttipyssyä kokeiltu ilman tulosta. Nyt olis tarvetta: holding tool 3197. Sattuisko keltään löytymää Kokkolan seudulta lainaksi avainta?
      Viimeksi muokannut okkim; 14.12.2012, 13:46. Perustelu: Korjattu rivitystä

      Comment


      • #4
        Haminasta kyllä löytyy.Eipä sellaisen rakentaminen vaikeaa ole.

        Comment


        • #5
          Eipä kai se kovin hankala oo valmistaa, jos vehkeet löytyy. Yksi tuttu metallimies lupautui tekemään sellaisen, jos ei tähän hätään muualta sellaista saa.

          Comment


          • #6
            Otat irti dampperi lukiten pitkällä varrella kääntäen.vaihdat pultin ja käännät noin 450nm kiinni.

            Comment


            • #7
              Sorry, voitko hieman selventää?

              Comment


              • #8
                pari kertaa tehty niin että puolen metrin varsi pönkätty runkoon tai vastaavaan ja startilla pyöräyttäny :D toimii ja lähtee yleensä todella helposti aivan pikkunapautuksella, mutta kannattaa varmistaa ettei lähde tulille. puolanjohto esim. pois:D toki joskus sama hihnapyörä pitää myös jakoremmiä niin silloin se ei oo kovin hyvä ajatus. tai ei monen mielestä muutenkaan :D

                ja voiko olla kiristysmomentti muka 450 nm? aika reippaasti äkkiseltään?

                Comment


                • #9
                  Ei näin!
                  "toki joskus sama hihnapyörä pitää myös jakoremmiä"todennäköisesti kaikissa autoissa missä jakohihna eikä ketjua.
                  Momentti on juurikin tuo 450Nm.
                  Viimeksi muokannut okkim; 14.12.2012, 07:08. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus

                  Comment


                  • #10
                    noh, ei se aina pidä sitä jakoremmiä. toki audeista en tiedä.

                    on perskuta kova momentti...

                    Comment


                    • #11
                      Mitähän "pitämisellä" tarkoitetaan..Mikä sitä hihnaa sitten liikuttaa?
                      Viimeksi muokannut Hartsi; 14.12.2012, 13:45. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                      Comment


                      • #12
                        Nyt uskon siihen 450Nm kireyteen... pultti oli oikeesti tiukassa. Kaveri hitsaili tänään mulle sen erikoistyökalun paksusta lattaraudasta ja hain Biltemasta pisimmän mahdollisen 1/2" hylsyvarren. Sitten naapurin "punttipaavo" kampeamaan 2m teräsputkella hampaat irvessä. Ja aukihan se lähti. Varmaan olisi syytä uusia se 27mm pultti? Ainakin Audin virallisessa ohjeistuksessa niin neuvotaan.

                        Comment


                        • #13
                          En ole muistaakseni ikinä uusinut pulttia,mutta tuskin uusimisesta haittaa on..

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Hartsi Näytä viesti
                            Mitähän "pitämisellä" tarkoitetaan..Mikä sitä hihnaa sitten liikuttaa?
                            voi jessus. kampiakseli, mutta ei se osa joka pyörittää jakohihnaa ole kiinteenä aina tossa moniurahihnan pyörässä. ei siis joka autossa/moottorissa. niissä tapauksissa kun tuon pultin irroittaa niin ei lähde irti kuin moniurahihna pyörä. jakoremmi pysyy tällöin vielä moottorissa paikallaan. menikö nyt jakeluun?

                            Comment


                            • #15
                              Meni jakeluun:)Kyllä kuningaspultti lähes 100% tapauksista pitää hammashihnanpyörän paikallaan,osassa vielä moniura/kiilahihnapyöränkin.Enpä ole nähnyt sellaista että hammashihnapyörä ja moniurahihnanpyörä olisi yhtäpuuta,voihan sellaisiakin jossain moottoreissa olla.
                              Viimeksi muokannut Hartsi; 14.12.2012, 20:44.

                              Comment


                              • #16
                                Onko S8 AQH:ssa myös tuo apulaitehihnapyörä kiinni tuolla kampuran pultillakin? Allroadissa sitä ei tarttenut irroittaa, lähti tuo pyörä pois sen ison keskipultin ympäriltä.

                                Miten tuo apulaitehihnan kiristin oikein lukitaan? En löydä tuosta reikää vaikka miten katselisin.

                                Comment


                                  #17
                                  Minä väänsin vaan kiristäjää vastapalloon sen verran että sai hihnan toisella kädellä pois ja päästin sitten kiristäjän auki.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jaa, se ei vissiin pyörähdä pois jouseltaan. Katoin tuossa jostain manuaalista, että siinä pitäisi käyttää Locking Pin 3204:ää ja se pannaan tuohon reikään, mihin tulee tuo väännin. Ihmekös tuo, ettei sitä sitten löytynytkään =).

                                    Comment


                                      #19
                                      Onhan siinä vääntökorvan keskellä reikä, siihen oli vaan vähän hankala päästä käsiksi kun päällä on hylsy ja puolen metrin vääntövarsi. Lenkkivaimen kanssa varmaan onnistuisi Strömsöösti.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ja pitäisi olla se työkalu. Kenties lyhyehkö 8 mm pultti ajaa saman asian.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X