Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,4 kulutus pomppasi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,4 kulutus pomppasi?

    Elikkäs tuommonen a6 2,4. kulutus pomppas yhtääkkiä 2-3 litraa ylöspäin ja aavistuksen on nuhanen just huomaa eron normaaliin. mikähän lie vikana, onko kellään hajua. vikakoodeja ei ole otettu.

    Taitaa olla ensimmäinen ja viimenen audi, kun alko heti näin tämä merkki kokeilu...

    #2
    Joo, eiköhän se ole parasta myydä se heti pois.

    Comment


    • #3
      Jos nyt ensin lukisit ne vikakoodit kuitenki. kannattaa varmaan ostaa "uusi" auto seuraavalla kerralla

      Comment


        #4
        Ei mutta ehdottomasti maalaat sen audin katon vihreäksi ja ajat järveen, pelkkää paskaahan tuo on. Ja sen jälkeen meet veholle tilaamaan uuden AMG S-Mersun ja lätkäset käteisenä koko summan pöytään. Nämä audit, etenkin vanhat ja käytetyt, kun ovat meidän pers aukisten romuja joita joutuu huoltamaan ja välillä jopa korjaamaan...


        Tai sitten olisit järkevä ja lukisit/luetuttaisit autosta vikakoodit ja jättäisit ylimääräiset kitinät tietokoneesi sille puolelle.

        Comment


        • #5
          noeipäs nyt vedetä hernettä kärsään...:)
          Ei vaan oo tullu kymmeneen vuoteen pensa autolla ajeltua, niin tämmöset viat on uusia tuttavuuksia.

          Comment


            #6
            Jos ei ole tietoa koska viimeksi on lamda-anturia vaihdettu, niin sen vaihtamista kannattaa suunnitella. Itsellä antaa parasta aikaa vikakoodia ekasta lamdasta ja bensaa menee n.15l/100km. Lämpötila-anturin vioittelu voi myös vaikuttaa jonninverran mutta lähtisin lamdan vaihdolla, näin itse aion jossain välissä toimia.

            Välillä porukka täällä vetelee näistä romuistaan herneitä mutta tosiaan omalla ulosannilla pystyy paljon vaikuttamaan asioiden luistavuuteen ja avun saantiin.

            Comment


            • #7
              Tiistaina meen vikakoodin lukuun.
              huoltokirjassa oli että muutama vuos sitten oli ollu vikakoodina lampda häiriö satunnainen. lamdoja ei oo vaihettu ainakaan sen jälkeen, tuskin koskaan.

              tämä häiriö tuli etanolilla ajelun jälkeen, ekan tankin jälkeen kulutus palasi normaaliin kun tankkasin bensaa, mutta toisella kertaa ei palautunukkaan, syö vaan enemmän mitä etanoli seosta.
              oisko ne vanhat lambdat tykänny siitä paskaa.

              Comment


              • #8
                kuinka kauan mahtaa tuo ecun sopeutuminen kestää. ecu on oppinu etanolille ja nyt kun tankkasit bensaa ni puskee sitä koneeseen samalla tavalla ku etanolia. auttasko akunkengän irrotus että nollautuu ecu?

                Comment


                • #9
                  akunkenkä oli jo yön yli irti, ei auttanut.

                  kolleegalla oli vanhassa satasessa ollu kuusinkertaset pakokaasuarvot katsastuksessa, on ajanut 20000km puhtaalla etanolilla...nyt tuntuu pensa kelpaavan.

                  Comment


                  • #10
                    ennen laatikkoremppaa tuli ajeltua varovasti. rempan jälkeen tuli kengitettyä laatikkoa ja moottorin vikavalo sytty. koodiluvussa selvisi, että lambda oli rollaattorilla liikkeellä. auto oli tosiaan nuhasen oloinen. huoltomies totesi, että käyppä polttamassa karstat pois, eiköhän se siitä.
                    ajelin putket punaseksi, ja auton pirteys palasi. lambda-toiminta ok.
                    lambaadat oli ilmeisesti karstaset.

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja juuso69 Näytä viesti

                      tämä häiriö tuli etanolilla ajelun jälkeen, ekan tankin jälkeen kulutus palasi normaaliin kun tankkasin bensaa, mutta toisella kertaa ei palautunukkaan, syö vaan enemmän mitä etanoli seosta.
                      oisko ne vanhat lambdat tykänny siitä paskaa.

                      Esimerkillistä toimintaa, omaa syytä siis luultavasti tämä "vika"

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja J1sj1s Näytä viesti
                        kuinka kauan mahtaa tuo ecun sopeutuminen kestää. ecu on oppinu etanolille ja nyt kun tankkasit bensaa ni puskee sitä koneeseen samalla tavalla ku etanolia. auttasko akunkengän irrotus että nollautuu ecu?
                        Se sopeutuminen alkaa välittömästi, kun lambdat lähtevät toimimaan. Itsellä tuo kaupunkikulutus "pomppasi" 26,8l/100km:ä (eli +10l), kun liukkaat alkoivat.

                        Comment


                        • #13
                          vikakoodit luettu. kone käy laihalla, satunnainen vika. eli oisko ne lamdat vaan ny juntturassa sen etanolin takia. en saanu otettua pakokaasutestiä, kun testeri oli vitullaan. nyt ei uskalla polttaa karstoja jos se oikeesti käy laihalla.

                          Comment


                            #14
                            Vikakoodi on todennäköisesti tullut siinä vaiheessa, kun etanolia on tankattu ja sopeutukset ovat olleet bensalle.

                            Comment


                            • #15
                              Mitä vuosimallia tämä 2.4:nen on? Itselle ei ole oikein näistä "vihjeistä" avautunut. Paljonko sitä etanolia tuli tankattua suhteessa normibensaan? Kait se vikakoodi myös nollattiin, eikä pelkästään luettu ja mikä se koodi oli? Nollauksestahan se adaptaatio käynnistyy ns. puhtaalta pöydältä, joten jos käy oikeasti vieläkin laihalla, niin pitäisi suht pian vikakoodikin uusiutua.

                              Comment


                                #16
                                Kannataa hieman opiskella moottorinohjauksen ja sen adaptaatioiden käytöstä, ennenkuin kokeillaan jotain mihin sitä ei ole alunperin suunniteltu.
                                Myöskin aloitusviestissä olisi kiva kertoa mitä normaalista poikkeavaa on tehty, ennenkuin menee "vikaa" hakemaan. Tuosta avautumisesta voit vaikka hakea vinkkiä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=105441

                                Lambdat kannattaa jokatapauksessa vaihtaa, jos ei ole ikinä vaihdettu.

                                Comment


                                • #17
                                  autohan -99. seos oli noin 50\50. vikakoodi nollattiin. en nyt muista tarkkaa sanamuooa mikä se vika oli. ei se ainakaan heti tehny uutta vikaa kun käyttelin siinä paikallaan.
                                  pitää käyä uuestaan testissä lähipäivinä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Lambdavikakoodit ei välttämättä uusi heti. Adaptaatiot sopeutuu verrattain hitaasti.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jos seos on liian laiha (P1128/P1130), niin ei sitä nollauksen jälkeen tarvitse paljoa ajaa, kun jo trimmeistä selvän suunnan saa. Jos 50:50 seoksen tankkaa, niin n.50km:n jälkeen jo pitäisi aika kohdillaan olla, viimeistään 100km:iin mennessä. Omassa autossani olen säätänyt lambda regulationin nopeimmalle mahdolliselle, mitä unisettingsillä saa ja pikaisesti on adaptaatiot muuttuneet, jos on ollut tarvis.

                                      Comment


                                      • #20
                                        no niin nyt on käyty koodin luennassa uuestaan, ei vika koodeja.

                                        tälläisia arvoja bossin testerissä näkyi, asentaja ei osannu selittää, osaako joku täällä.

                                        lambdatunnistimen jännite 1 0,435v
                                        lambdatunnistimen jännite 2 0,430v
                                        additiivinen seoksenkorjaus 1 1,5%
                                        additiivinen seoksenkorjaus 2 6,2%
                                        multiplikatiivinen seoksenkorjaus 1 6,2%
                                        multiplikatiivinen seoksenkorjaus 2 3,1%
                                        (tyhjäkäynnillä)

                                        lambdatunnistimen jännite 1 0,685v
                                        lambdatunnitimen jännite 2 0,370v
                                        muut arvot samassa
                                        (n.2000rpm)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mitäköhän kamaa siellä tankissa oli, kun nuo arvot otettiin? Syökö se auto vielä normibensaa "liikaa"? On aika pelleilyä arvailla arvoja/tuloksia ja hakea syitä/seurauksia, kun pohjadata on nolla. Jos ns. normibensalla toimii ok ja kulutus on kohdillaan, niin anna olla.
                                          Viimeksi muokannut Kilu7; 15.11.2012, 19:43.

                                          Comment


                                          • #22
                                            ihan normi 95:sta on ollu tankissa jo pari viikkoa, sitä se syö sen pari litraa liikaa. välillä on hyviäkin hetkiä ja toimii normaalisti, sammutuksen jälkeen taas vika päällä.
                                            eilen käytin vasemmanpuolen lambdan irti ja otin siitä numeron. se oli väriltään valkoinen, kuuluuko olla?
                                            lambdan numero on 0 258 003 544/545 (alkuperäiset)

                                            Comment


                                            • #23
                                              oikean puolen lambda vaihettu, tilanne ei muuttunu miksikään. maanantaina saa toisen. saa nähä muuttuuko silläkään.

                                              Comment


                                                #24
                                                Vaiha ne ihan suosiolla, jos ei oo ikinä vaihettu.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  nyt on melemmat lambdat vaihettu, tilanne ei muuttunut miksikään.
                                                  huomioitavaa oli vaan se, että se vasen lamda joka oli viimeviikolla valkonen oli nyt täysin musta. välissä on vaan vaihettu oikea lamda. alkaa olla kummallista.

                                                  äsken tuossa testailin niin kaasupohjassa kun kiihyttää ylinopeuteen ja sieltä laskee rajotus nopeuteen niin kulutus pysyy siinä missä pitääkin ja vastaa kaasuun normaalisti n.5km ja sitten alkaa hiipimään taas väärille lukemille ja kaasuun vastaavuus huononee.

                                                  minä en ainakaan ymmärrä enää, ymmärtääkö joku muu?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    ilmavuoto, MAF?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ilmamäärämittarin pystyy testaamaan ihan ohjeilla, tai sit läppärillä katsoo arvoja kun kone on käynnissä. Jos menee liikaa ilmaa, sen näkee vcds:llä, lambda joutuu korjaamaan kokoajan sitä viallista maffia. Valkoinen väri lambdassa viittais kyllä siihen että ilmaa menee liikaa. Musta taas on normaali, paitsi jos on paljon karstaa, sillon käy rikkaalla.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        taas on tutkittu ja testattu. alipainevuotoja ei ole, kaikki pikku letkut vaihdoin varalta.
                                                        pakokaasutestissä kaikki oli niinku pitääki.

                                                        mitenkä sen massamittarin voi testata koti konstein?
                                                        ajelin massamittarin johto irti oli vähän nuhasempi ja söi n.2 litraa enempi kuin nyt vika päällä.
                                                        ei viittis ostaa sitä massamittaria ihan huvin vuoksi, on kumminki aika arvokas.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tuo johto irti ajelemaan on edullisin testi ja se kyllä tapaa kertoa jos on rikki.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            tuli tuossa ajatus mieleen, että oisko se etanoli irottanu jotain paskaa polttoaine linjasta ja nyt joku suutin ei pelaa kunnolla. pitäsköhän laittaa semmosta suuttimen puhistus ainetta tankkiin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X