Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3:en kytkimen koko?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A3:en kytkimen koko?

    Vakiokytkin alkoi luistamaan, ja mietiskelin tuossa vaihtoehtoja laittaa vähän kestävämpi kytkin tilalle, ei kuitenkaan millään sintterilevyllä. Tuli mieleen katsoa josko S3:n asetelma ja vakiomassalevyn saisi heittämällä paikalleen.

    ProStreetin sivuilla oleva Sachs RE kataloogi tarjoaa pelkkää levyä jonka halkaisija on 215 tai 220 mm.

    Huomasin perhealbumista kuitenkin, että A3tq:ssa (AQA) ja vm2000 S3:ssa (APY) on sama 240mm kytkin vaikka siinä on 6-lovinen laatikko? Eli näinollen tuohon kävisi SACHS:in S3 paineasetelma?

    Tarkistin vielä SACHS:in online kataloogista, ja sen mukaan AQA:ssa olisi 215 tai 220mm kytkin...

    Eli uskonko albumia vai tuotekataloogeja?

    #2
    Tämä selvisi siten, että SACHS tarjoaa vakiokytkintä 220mm tai 228mm, eli voinen unohtaa S3 puuhastelut alkuunsa.

    Comment


      #3
      ...paitsi että A3:ssa olikin S3 02M aski, eli 240mm S3 vauhtipyörä + kykin meni tilalle

      Comment


      • #4
        Hyvä, että joku A3 kuski nosti kytkinasian pöydälle!! :)

        Tuo kytkin ja sen kestävyys on mietityttänyt itseänikin. Aikomuksena on lastuttaa autoa keväällä näillä näkymin Harisella ja lisätehon/ - väännön myötä kytkin poikii varmaankin ennemmin kuin myöhemmin...

        Onko sulla kytkinongelmat ilmenneet vakiotehoilla vai mahdollisen lastutuksen jälkeen?

        Mitä muuten kustantaa tollainen S3 kytkinpaketti? Itselläni tuo A3tq on vuosimallia 2001 ja sinä varmaan tuo sama loota.

        Comment


          #5
          Vauhtipyörä meni särki, joka aikaansai kytkinlevyn luistamisen. Tuo tapahtui vakiossa ja kaverin SDI Polossa tapahtui samaa, joten ei vaadi rikki mennäkseen ihmeitä...

          Kuulemma kunnossa ollessaan tuo paketti (tai pienemmälläkin levyllä oleva kytkin) kestää hyvin sen 350Nm.

          Mitkä ovat sinun vaihteiston koodit, ne näet esim huoltokirjan kannesta (esim DXW EUK)?

          Comment


          • #6
            Pitää tsekata vaihteiston koodit huomenna.

            Lastutuksen jälkeen väännöt jäävät joka tapauksessa alle 350Nm, vaikka suunnitelmissa on vaihtaa bypass ja ilmanputsarikin..

            Kytkin pitää vielä toistaiseksi.. kop kop!

            Comment


            • #7
              Pitäiskö sen S3:sen vauhtipyörän olla kestävämpi? Mitä eroa niissä S3 ja A3tq vauhtipyörissä on?

              Comment


              • #8
                Vaihteiston koodi on EUL FEX. Mikähän loota on kyseessä ja mahtuukohan siihen nuo S3:n kytkinhilut sisään?

                Comment


                  #9
                  Minun tietojen mukaan tuo on 02C tyypin laatikko, jossa olisi 219mm kytkinlevy.

                  Teemu: en usko että A3tq ja S3 vauhtipyörässä on mitään eroa, samat osat taitaa olla.

                  Comment


                  • #10
                    02M on S3:n laatikko, mutta onko 02C?

                    ..jos on niin ilmeisesti A3tq:ssa käytetään tuota S3 vaihteiston 5-vaihteista versiota. Eikös S3:set ole kaikki 6-lovisella lootalla varustettuja?

                    Eli jos joskus löytää S3:n 6-lovisen lootan niin sen voi teoriassa heittää A3tq:n suoriltaan.. Onkohan niissä samanlaiset kardaanitkaan?? hmm..

                    Comment


                      #11
                      02M on S3 laatikko, A3tq:ssa käytetty 5-vaihteisena versiona. En osaa sanoa mitään tuosta S3 laatikosta A3:een.

                      Comment


                      • #12
                        G60 kytkin on 228mm ja kestää ainakin 420Nm

                        Comment


                          #13
                          S3/TT/4Motion 02M 6V-laatikko, 240mm kytkin. Kun taas 02C:ssä, joka käsittääkseni pohjautuu 02A/02J 5V-laatikoihin, on kytkin 228mm.
                          Mulla on ylimääräisenä S3 laatikko, kardaani ym. romut. Jos joku haluaa ruveta päivittelemään.
                          02M ja 02C on ainakin kuoriltaan erilaiset ja todella helppo erottaa toisistaan, 02M:n ollessa todella paljon massiivisempi.

                          Comment

                          Working...
                          X