Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Automaattilaatikon monitoimikytkimen vaihto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Automaattilaatikon monitoimikytkimen vaihto

Autona S6 -95 automaattilaatikosta pitäisi vaihtaa se kuuluisa monitoimikytkin, ja mitenköhän se tapahtuu?
    -Pitääkö pakoputket ottaa pois?
    -Otetaanko laatikon öljypohja pois?
    -Pitääkö laatikon sisältä purkaa jotain?
    Vai selviääkö vain ruuvaamalla kytkimen pois laatikon etupäästä ja laittamalla uuden?

Eli jos kyseessä on multifunction switch F125, niin voin kertoa kokemuksia.
    Kannattaa hommata huoltohalli, jossa on nosturi ja moottorinosturi. Moottorinosturilla pikkaisen laatikkoa ylöspäin että saa kuskinpuoleisen kannattimen irti. Itse asentotunnistin on T27-muttereilla kiinni !!! Kolmen irroittaminen kesti noin puolisen tuntia. Suositeltava väline on peukalonkokoinen räikkä ja lukituspihdit, paikat on tosi ahtaat. Ässän putken irroittamisesta en ole ihan varma, ainakin sillä saisi lisää tilaa. Kuuman pakoputken vieressä ei ole kivaa. Uuden asentamisessa kannattaa käyttää asennustyökalua, jotta saa sen oikealle kohdalleen, suhteessa vaihteisiin. Todennäköisesti myös vaihteisto menee vaihdon jälkeen vikatilaan, joten VAG-COM on lähes pakollinen virheen kuittaukseen. Tää on niitä töitä, josta vois korjaamolle jo jonkun verran maksaakin.
    Voisi olla, että keskikonsolin purkaminen antaisi näköyhteyden yläkautta.
    Mulla on vanha, mutta toimiva asentotunnistin myytävänä, asennustyökalu ja ohjeet.
    Niin, tuli sitten ihan varmuuden vuoksi se vaihdettua vaikka peruutusvalojen johto olikin poikki.

Comment

Mulla on tuo Jyrkin S6:n ja nyt siitä hajosi tuo kytkin ihan oikeesti. Vaiheista on vain yksi käytössä eteen ja Airbag valo palaa hieman pidempään. Olisin kiinnostunut siitä sun katkaisijasta, jos on osanumeroltaan 4A0 919 821 ?

Comment

Vielä lisää kyselyjä aiheesta: kuka osaa tai missä monitoimikytkimen voisi vaihdattaa pääkaupunkiseudulla? Tuntuu olevan hankalassa paikassa ti-miehelle. Kokemuksia kenelläkään?

Comment

Vaihdattaa voi ainakin Vantaalla Powertecillä. On vaan aika jono....

Comment

Working...