Heips.Tuossa B6:ssa Audissa ollut outoa ongelmaa jo pitkään,eikä turbon vaihtokaan tuonut muutosta(entinen oli halki).Voimaa pitäisi olla ihan riittävästi,vääntöäkin 320nm,mutta hyvin harvoin sen saa tuntumaan.Otan esimerkkinä 5vaihteella ohittamaan lähdettäessä vauhdista 80km/h joskus liikaahtaa pirteästi muta Yleensä aina on todella vaisu,ei juuri tapahdu mitään,ja monesti olen huomannut että puolikaasulla lähtee paremmin mitä kaasu pohjassa.Myös räväkämmässäkin kiihdytyksissä on yleensä tosi takkuista lähtemään,joskus taas tuntuu että hevoset ja vääntö ovat tallessa,ja lähtee kivasti,mutta harvemmin.Olisiko ehdotuksia?Ahtaa ihan normaalisti ja ei ole ahtovuotoja,kattikaan ei ole tukossa.Jotain mainitakseni kesän aikana vaihdeltu tulpat,MAF,lambda yms.Uusi turbo,suuttimet sekä ohjelma.Ongelma oli siis ennen turbon vaihtoakin.Hevoset tuntuvat olevan kyllä tallessa kun välillä lähtee iloisesti mutta jokin mättää kun vain harvoin...Myös bensankulutus on aika suurta, yli 9L matka-ajossa.Ehdotuksia otetaan vastaan...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Tehojen outo vaihtelu
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
mattivirtanen
Kyllä siis eri softilla sama ongelma,ennen oli BSR:n,nyt päivitettiin karalaan turbon ja suuttimien vaihdon yhteydessä.Se N75 kyllä vag-comin mukaan pitäisi pelittää,by-bassin vaihdatin kesällä.Ei anna mitään vikakoodeja tosiaan.
Comment
-
Itsellänikin on hieman samantyylistä vaivaa. Välillä Pienellä kaasulla tuntuu vääntävän oikein hyvin ja sitten kun koittaa kunnolla hakea voimaa niin ei välttämättä oikein tulekaan mitään. Välillä taas menee oikein hyvin. N75 juuri vaihdettu ja throttle body boot. Ei pitäisi ainakaan suurempia vuotoja olla, mutta kuten sanottu niin oire on melko satunnainen.
Comment
-
mattivirtanen
Arvojen perusteella ahdot ja vääntö kyllä nousevat niinkuin pitääkin,mutta muussa se ei sitten tunnukkaan kuin välillä,kyllä ne tehot siellä tallessa on mutta jokin tosiaan pistää vastaan,kun kaasun lyö pohjaan sitä voi kuvailla sanalla tukkoinen,parempi vaste yleensä osakaasulla
Comment
-
Se N75 kyllä vag-comin mukaan pitäisi pelittää
Onko ahtopaine tai seosmittaria käytössä? Logita vag-comilla ilmamassat ja sytkäennakot.
Comment
-
mattivirtanen
Ahdot nousee normaalisti,tuonne 1.2bar hujakoille parhaimmillaan,ilmamassa sekä sytytysennakot ovat myös kohdillaan,on mitattu.Miten tuo kenaxin ehdottama imulämpöanturi?
Comment
-
mattivirtanen
Jotenkin tuntuu että kylmänä pelaisi vähän tehokkaammin(tai sitten olen jo tulossa hulluksi :)) Oliko vielä muilla ehdotuksia tuohon että osakaasulla vastaa paremmin mitä täyskaasulla,sekä kulutus aika korkea..
Comment
-
mattivirtanen
-
mattivirtanen
Joo logitellut olen itsekin,kaikki näyttää arvojen perusteella ok:lta.Poweria pitäisi kuitenkin tässä olla n.210hp/300nm+
Comment
-
mattivirtanen
Loggailin tuossa vielä kuitenkin,arvot kondiksessa mm.ilmamassa 167 max,ahdot nousee hyvin,max 1,2..Nythän tuo valitteli vikakoodia 17704 - Error in Mapped Cooling System (check Temp-Sensor and Thermostat)..Voisiko laiskuus ja bensankulutus johtua G62 moottorin lämpötila anturista?Tuli vain ihan sokkona mieleen ;D,vai olisiko antanut vikakoodia tästä anturista..
Comment
-
Pakoputki ahdistaa? Virtaa vielä osakaasulla, mutta täys vedätyksessä alkaa ahdistaan? Omassa autossa (AVJ) oli aikaisemmin samankaltaisia ongelmia. Avaremman putken vaihdon yhteydessä tuo ongelma häipyi. Tosin samalla kyllä muuttui koneen luonne muutenki ja by-pass vaihtui jäykempään 710 N-malliin.
Comment
-
B6 on ollut ongelmaa että pakoputkeen ja vaimentimiin kerääntyy kosteutta joka tukkii putken. Ootko ajanut millon viimeksi pitempää matkaa että putki kuivuis kunnolla?
Comment
-
mattivirtanen
No nykyisen ohjelman asentaja kyllä testaili katin vastustusta pakosarjan kautta ja arvot oli hänen mielestään aivan normaalit..Myös pakokaasutestit normaalit..AVJ-koneella tämäkin tosiaan,en tiedä sitten tuosta putkistosta,tosin innostus asian selvittämiseenkin aika lailla lopahtanut kun ei ammattilaisetkaan vikaa ole löytäneet vaikka heidänkin mielestä jokin vähän mättää ja siitä syystä ovat testailleetkin, mutta missään testeissä ei tule esille mitään poikkeavaa,alakierroksille ei muuten saanut tehoja oikein kun pakolämmöt kuulema nousi liikaa,Karalan softa siis tällä hetkellä..
Comment
-
mattivirtanen
Kolmea vikakoodia nyt pukannut mutta ei varmaan kyseisten oireiden kanssa tekemistä:
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
Kolmas oli sitten Brake Light Switch-Jarruvalokatkaisin?
Comment
-
Mulla tuo 16825 -alkuinen vikakoodi poistui uudella N80:lla, eli bensahöyryjen kierrätysvenalla. En tiedä miten N75 tuohon voisi edes vaikuttaa.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...5/P0441/001089
Comment
-
mattivirtanen
Ilmeisesti tuo EVAP-koodi voi selittyä sillä että tankkaan välillä ihan piripintaan kun käyn rajan toisella puolen...Mutta 98:a tietysti pelkästään käytän..Näin olin ainakin lukevinaan jostain...? :)
Comment
-
Vieras
Jos kiskot tankin korkkia myöten täyteen, saattaa bensaa päästä aktiivihiilisuodattimen putkeen, joka ei taas tee hyvää slle pöntölle ja aiheuttaa moisia vikakoodeja.
Comment
-
onko teillä poistunut tuollainen koodi N80 venttiilin vaihdon jälkeen (16795 - Secondary Air Injection System P0411 - 35-00 - Incorrect Flow Detected) vai onko tarvetta tilata lisää osia? Ross-Techin mukaan melko samanlaiset oireet vaan tulee kummastakin viasta. Auto on B5 quattro 1.8T koneella ja vm.-99
Comment
Comment