Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tehojen outo vaihtelu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tehojen outo vaihtelu

    Heips.Tuossa B6:ssa Audissa ollut outoa ongelmaa jo pitkään,eikä turbon vaihtokaan tuonut muutosta(entinen oli halki).Voimaa pitäisi olla ihan riittävästi,vääntöäkin 320nm,mutta hyvin harvoin sen saa tuntumaan.Otan esimerkkinä 5vaihteella ohittamaan lähdettäessä vauhdista 80km/h joskus liikaahtaa pirteästi muta Yleensä aina on todella vaisu,ei juuri tapahdu mitään,ja monesti olen huomannut että puolikaasulla lähtee paremmin mitä kaasu pohjassa.Myös räväkämmässäkin kiihdytyksissä on yleensä tosi takkuista lähtemään,joskus taas tuntuu että hevoset ja vääntö ovat tallessa,ja lähtee kivasti,mutta harvemmin.Olisiko ehdotuksia?Ahtaa ihan normaalisti ja ei ole ahtovuotoja,kattikaan ei ole tukossa.Jotain mainitakseni kesän aikana vaihdeltu tulpat,MAF,lambda yms.Uusi turbo,suuttimet sekä ohjelma.Ongelma oli siis ennen turbon vaihtoakin.Hevoset tuntuvat olevan kyllä tallessa kun välillä lähtee iloisesti mutta jokin mättää kun vain harvoin...Myös bensankulutus on aika suurta, yli 9L matka-ajossa.Ehdotuksia otetaan vastaan...

    #2
    Ja samaa ongelmaa on ollut eri softilla?

    Comment


    • #3
      Mitään vikakoodejako ei ole? Suuri kulutus ja osakaasun parempi vastaavuus kuin täyskaasulla vois viitata esim. imulämpöanturiin. Jos se on rikki, voi moottorinohjaus luulla imulämpöjen olevan taivaassa ja rikastaa seosta?

      Porkkis ehkä osaa sanoa, voisko tämmöistä tapahtua?

      Comment


        #4
        Ahtopaineensäätöventtiili a.k.a N75 vaihtoon. Aiheuttaa satunnaista tai jatkuvaa tukkoisuuden tunnetta.

        Comment


          #5
          Kyllä siis eri softilla sama ongelma,ennen oli BSR:n,nyt päivitettiin karalaan turbon ja suuttimien vaihdon yhteydessä.Se N75 kyllä vag-comin mukaan pitäisi pelittää,by-bassin vaihdatin kesällä.Ei anna mitään vikakoodeja tosiaan.

          Comment


          • #6
            Itsellänikin on hieman samantyylistä vaivaa. Välillä Pienellä kaasulla tuntuu vääntävän oikein hyvin ja sitten kun koittaa kunnolla hakea voimaa niin ei välttämättä oikein tulekaan mitään. Välillä taas menee oikein hyvin. N75 juuri vaihdettu ja throttle body boot. Ei pitäisi ainakaan suurempia vuotoja olla, mutta kuten sanottu niin oire on melko satunnainen.

            Comment


              #7
              Arvojen perusteella ahdot ja vääntö kyllä nousevat niinkuin pitääkin,mutta muussa se ei sitten tunnukkaan kuin välillä,kyllä ne tehot siellä tallessa on mutta jokin tosiaan pistää vastaan,kun kaasun lyö pohjaan sitä voi kuvailla sanalla tukkoinen,parempi vaste yleensä osakaasulla

              Comment


                #8
                Se N75 kyllä vag-comin mukaan pitäisi pelittää
                Vaihda silti. Vag-com ei kerro sen herkkyydestä mitään. Ajan myötä paska ja muu kertyy sen sisään, eikä enää toimi sulavasti. Moneen autoon ollaan vaihdettu "ehjän" N75:sen tilalle uusi, ja on ollut ihan eri auto tuon jälkeen.

                Onko ahtopaine tai seosmittaria käytössä? Logita vag-comilla ilmamassat ja sytkäennakot.

                Comment


                  #9
                  Ahdot nousee normaalisti,tuonne 1.2bar hujakoille parhaimmillaan,ilmamassa sekä sytytysennakot ovat myös kohdillaan,on mitattu.Miten tuo kenaxin ehdottama imulämpöanturi?

                  Comment


                    #10
                    Jotenkin tuntuu että kylmänä pelaisi vähän tehokkaammin(tai sitten olen jo tulossa hulluksi :)) Oliko vielä muilla ehdotuksia tuohon että osakaasulla vastaa paremmin mitä täyskaasulla,sekä kulutus aika korkea..

                    Comment


                      #11
                      http://youtu.be/8Tt9mcW7gK4

                      Siinä olisi 3.vaihteella täyskiihdytys 1600rpm-6400

                      Comment


                      • #12
                        Itsellä samainen kulkine AVJ koneella käyttäytyy täsmälleen samalla tavalla, ajoin jokinaika sitten useita logeja mutta ainakaan minä en nähnyt niissä mitään erikoista.

                        Comment


                          #13
                          Joo logitellut olen itsekin,kaikki näyttää arvojen perusteella ok:lta.Poweria pitäisi kuitenkin tässä olla n.210hp/300nm+

                          Comment


                            #14
                            Loggailin tuossa vielä kuitenkin,arvot kondiksessa mm.ilmamassa 167 max,ahdot nousee hyvin,max 1,2..Nythän tuo valitteli vikakoodia 17704 - Error in Mapped Cooling System (check Temp-Sensor and Thermostat)..Voisiko laiskuus ja bensankulutus johtua G62 moottorin lämpötila anturista?Tuli vain ihan sokkona mieleen ;D,vai olisiko antanut vikakoodia tästä anturista..

                            Comment


                            • #15
                              Pakoputki ahdistaa? Virtaa vielä osakaasulla, mutta täys vedätyksessä alkaa ahdistaan? Omassa autossa (AVJ) oli aikaisemmin samankaltaisia ongelmia. Avaremman putken vaihdon yhteydessä tuo ongelma häipyi. Tosin samalla kyllä muuttui koneen luonne muutenki ja by-pass vaihtui jäykempään 710 N-malliin.

                              Comment


                              • #16
                                B6 on ollut ongelmaa että pakoputkeen ja vaimentimiin kerääntyy kosteutta joka tukkii putken. Ootko ajanut millon viimeksi pitempää matkaa että putki kuivuis kunnolla?

                                Comment


                                • #17
                                  Mulla oli aikaisemmassa A4 1.8TQ MTM (B6) mennyt katti tukkoon ja vei aikas hyvin tehot mennessään. Hyvinhän se kulki mutta sitten kun katti vaihdettiin niin oli kuin eri auto alla.

                                  Comment


                                    #18
                                    No nykyisen ohjelman asentaja kyllä testaili katin vastustusta pakosarjan kautta ja arvot oli hänen mielestään aivan normaalit..Myös pakokaasutestit normaalit..AVJ-koneella tämäkin tosiaan,en tiedä sitten tuosta putkistosta,tosin innostus asian selvittämiseenkin aika lailla lopahtanut kun ei ammattilaisetkaan vikaa ole löytäneet vaikka heidänkin mielestä jokin vähän mättää ja siitä syystä ovat testailleetkin, mutta missään testeissä ei tule esille mitään poikkeavaa,alakierroksille ei muuten saanut tehoja oikein kun pakolämmöt kuulema nousi liikaa,Karalan softa siis tällä hetkellä..

                                    Comment


                                      #19
                                      Kolmea vikakoodia nyt pukannut mutta ei varmaan kyseisten oireiden kanssa tekemistä:

                                      16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

                                      01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)

                                      Kolmas oli sitten Brake Light Switch-Jarruvalokatkaisin?

                                      Comment


                                        #20
                                        Omassa exässä oli samaa ongelmaa. Korjaantu uudella N75lla.

                                        Ei varmaan tee pahaa vaihtaa tuo lämpötila-anturikaan ja jarruvalokytkin. Eiköhän tuo kytkin antaudu kohta kokonaan jos koodia antaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mulla tuo 16825 -alkuinen vikakoodi poistui uudella N80:lla, eli bensahöyryjen kierrätysvenalla. En tiedä miten N75 tuohon voisi edes vaikuttaa.

                                          http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...5/P0441/001089

                                          Comment


                                            #22
                                            Ilmeisesti tuo EVAP-koodi voi selittyä sillä että tankkaan välillä ihan piripintaan kun käyn rajan toisella puolen...Mutta 98:a tietysti pelkästään käytän..Näin olin ainakin lukevinaan jostain...? :)

                                            Comment


                                              #23
                                              Jos kiskot tankin korkkia myöten täyteen, saattaa bensaa päästä aktiivihiilisuodattimen putkeen, joka ei taas tee hyvää slle pöntölle ja aiheuttaa moisia vikakoodeja.

                                              Comment


                                                #24
                                                onko teillä poistunut tuollainen koodi N80 venttiilin vaihdon jälkeen (16795 - Secondary Air Injection System P0411 - 35-00 - Incorrect Flow Detected) vai onko tarvetta tilata lisää osia? Ross-Techin mukaan melko samanlaiset oireet vaan tulee kummastakin viasta. Auto on B5 quattro 1.8T koneella ja vm.-99

                                                Comment

                                                Working...
                                                X