Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Turbon ohjausservo ja ecun uudelleen optimointia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Turbon ohjausservo ja ecun uudelleen optimointia

    Siirryin tuossa pari viikkoa taannoin omistavaan Audi luokkaan. Turbo autoista on jonnin verran kokemusta, mutta ensimmäinen audini. Ongelmana on kun auton ostin ja kotimatkalla (200km) syttyi hehkuvalo vilkkumaan ja auto limppi moodilla kotiin. Vikakoodina antoi turbon ohjausservo ja/tai sen johdoitus.

    Mitä vikaa tutkin foorumilta oli vika mielestäni oikein, eli pääsee turbo ylipaineille ahtamisen mentyä yli jonka jälkeen autolla voi vaan nilkuttaa kotiin. (Sammutus käynnistys toki antoi uuden mahdollisuuden). Rauhakseen kun ajoi alkuun ei tuota hehkua saanut vilkkumaan ja jopa lämmettyään 40% kerroista toimi sitten ok.

    Auton vein korjaamolle ja myyjälle soitin, joka toki lupasi maksaa laskun, sillä olihan "toimivana" sen myynyt. Nyt kumminkin eräästä Tamperelaisesta audeihin erikoistuneesta huollosta soitetiin ja sanottiin että ohjausservon vaihtoivat ja auto ei toimi ollenkaan -> olivat auton Laakoselle vieneet Ecun ohjelmointiin? Sanoi kaveri puhelimessa, että ei taida onnistua, moottorinohjausyksikkö on myös hajalla. Sopiiko että vaihdamme standardi moottorinohjausyksikön ABTn tilalle mikä siellä tällä hetkellä on? No ei sovi, kun mielellään sen ABT ohjelmiston pitäisin kerta nimenomaan sellaista etsin.

    Itse kysymys: Onko siis todella niin, jos turbon ohjausservon vaihtaa (A6 4f 3tdi abt -05) tarvitsee Ecu jotenkin remäppäillä uudelleen tahi jopa vaihtaa?

    Ei esimerkiksi joku alipainevuoto tms. olla syynä? MAF anturi?

    Automyyjä kun ei kovin suopeasti enää suostukkaan maksamaan, kun ei autossa tuollaista ajamatonta vikaa ollut ostaessa.

    Lähinnä tässä kai oli tarve päästä avautumaan :)

  • #2
    Muistaakseni noissa alkupään kolmilitraisissa piti laittaa servolle parempi maajohto niin se jaksoi paremmin pitää ahdot kurissa.

    Sitte tuon servon vaihtohan ei oo vaan vanha pois ja uus tilalle. VAS 6395 testerillä pitäs uusi servo aina perussäädellä, en tiedä voisko tuo tuurilla toimia ilman perussäätöä?

    Comment


      #3
      Nyt kumminkin eräästä Tamperelaisesta audeihin erikoistuneesta huollosta soitetiin ja sanottiin että ohjausservon vaihtoivat ja auto ei toimi ollenkaan -> olivat auton Laakoselle vieneet Ecun ohjelmointiin? Sanoi kaveri puhelimessa, että ei taida onnistua, moottorinohjausyksikkö on myös hajalla. Sopiiko että vaihdamme standardi moottorinohjausyksikön ABTn tilalle mikä siellä tällä hetkellä on?
      Tämä kuulostaa kyllä minun korvaani aika voimakkaasti siltä, että jollain on nyt siellä huollossa mennyt sormi ja pahasti suuhun. Noissa lauselmissa on lähtökohtaisesti jo useampi asia aika metsässä.

      Comment


      • #4
        Estääkö tuo ABTn moottorinohjaus siis sen uuden ohjausservon perussäädön? Tarvisko siis saada ABTlta apua naittamaan ne yhteistyöhön?

        Comment

        Working...
        X