Siirryin tuossa pari viikkoa taannoin omistavaan Audi luokkaan. Turbo autoista on jonnin verran kokemusta, mutta ensimmäinen audini. Ongelmana on kun auton ostin ja kotimatkalla (200km) syttyi hehkuvalo vilkkumaan ja auto limppi moodilla kotiin. Vikakoodina antoi turbon ohjausservo ja/tai sen johdoitus.
Mitä vikaa tutkin foorumilta oli vika mielestäni oikein, eli pääsee turbo ylipaineille ahtamisen mentyä yli jonka jälkeen autolla voi vaan nilkuttaa kotiin. (Sammutus käynnistys toki antoi uuden mahdollisuuden). Rauhakseen kun ajoi alkuun ei tuota hehkua saanut vilkkumaan ja jopa lämmettyään 40% kerroista toimi sitten ok.
Auton vein korjaamolle ja myyjälle soitin, joka toki lupasi maksaa laskun, sillä olihan "toimivana" sen myynyt. Nyt kumminkin eräästä Tamperelaisesta audeihin erikoistuneesta huollosta soitetiin ja sanottiin että ohjausservon vaihtoivat ja auto ei toimi ollenkaan -> olivat auton Laakoselle vieneet Ecun ohjelmointiin? Sanoi kaveri puhelimessa, että ei taida onnistua, moottorinohjausyksikkö on myös hajalla. Sopiiko että vaihdamme standardi moottorinohjausyksikön ABTn tilalle mikä siellä tällä hetkellä on? No ei sovi, kun mielellään sen ABT ohjelmiston pitäisin kerta nimenomaan sellaista etsin.
Itse kysymys: Onko siis todella niin, jos turbon ohjausservon vaihtaa (A6 4f 3tdi abt -05) tarvitsee Ecu jotenkin remäppäillä uudelleen tahi jopa vaihtaa?
Ei esimerkiksi joku alipainevuoto tms. olla syynä? MAF anturi?
Automyyjä kun ei kovin suopeasti enää suostukkaan maksamaan, kun ei autossa tuollaista ajamatonta vikaa ollut ostaessa.
Lähinnä tässä kai oli tarve päästä avautumaan :)
Mitä vikaa tutkin foorumilta oli vika mielestäni oikein, eli pääsee turbo ylipaineille ahtamisen mentyä yli jonka jälkeen autolla voi vaan nilkuttaa kotiin. (Sammutus käynnistys toki antoi uuden mahdollisuuden). Rauhakseen kun ajoi alkuun ei tuota hehkua saanut vilkkumaan ja jopa lämmettyään 40% kerroista toimi sitten ok.
Auton vein korjaamolle ja myyjälle soitin, joka toki lupasi maksaa laskun, sillä olihan "toimivana" sen myynyt. Nyt kumminkin eräästä Tamperelaisesta audeihin erikoistuneesta huollosta soitetiin ja sanottiin että ohjausservon vaihtoivat ja auto ei toimi ollenkaan -> olivat auton Laakoselle vieneet Ecun ohjelmointiin? Sanoi kaveri puhelimessa, että ei taida onnistua, moottorinohjausyksikkö on myös hajalla. Sopiiko että vaihdamme standardi moottorinohjausyksikön ABTn tilalle mikä siellä tällä hetkellä on? No ei sovi, kun mielellään sen ABT ohjelmiston pitäisin kerta nimenomaan sellaista etsin.
Itse kysymys: Onko siis todella niin, jos turbon ohjausservon vaihtaa (A6 4f 3tdi abt -05) tarvitsee Ecu jotenkin remäppäillä uudelleen tahi jopa vaihtaa?
Ei esimerkiksi joku alipainevuoto tms. olla syynä? MAF anturi?
Automyyjä kun ei kovin suopeasti enää suostukkaan maksamaan, kun ei autossa tuollaista ajamatonta vikaa ollut ostaessa.
Lähinnä tässä kai oli tarve päästä avautumaan :)
Comment