Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 quattron kardaanin ristinivel ja tukilaakeri?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    80 quattron kardaanin ristinivel ja tukilaakeri?

    Kävin kysymässä tuohon omaan autoon ristiniveltä ja tukilaakeria varaosaliikkeestä niin ei kuulemma kirjat tunne semmosia tohon autoon?? Searchilla jotain löysinkiin asiasta mutta pitääkös se ristikko hommata mittojen mukaan? Olisko jollain sen mitat muistissa? Mistäs sen tukilaakerin metsästän??

    #2
    eikös kukaan oo muka tuommoseen b4:een uusinut tukilaakeria kardaaniin??? Ja olikos tietoa minkä auton nivelet käy tuohon b4:n kardaanin päihin??

    Comment


    • #3
      Scorpion vetarien sisänivelet.

      Comment


      • #4
        en tiedä käykö sama tukilaakeri, itselle pantiin bemarin 518 i -92 uudempi laakeri. audin tukilaakerin kiinnike irti, samaten bemarin ja hitsaa audin tuen bemun laakeriin. vähäsen aluksi ravisti matkavauhdissa vähenee pikku hiljaa.

        Comment


          #5
          kiitos tiedoista!! Olipa noista nivelistä palanu rasvat pois, etenkin etummaisesta ja yllättäen oli vähän sen seurauksena kulunu nivelet :)

          Comment


            #6
            no voi v***u...... kävin tänään kysymässä niitä foordin sisempiä murroksia niin on sitten niitäkin kuulemma erilaisia olemassa eli olikos se nyt oltava nelikko scorppion murros vai minkä? Tukilaakeria käyn huomenna metsästämässä KL-varaosasta kun ei noissa tarvike puljuissa ollu oikeen mitään hyllyssä että ois voinu vertailla..... noh ei vielä hermostuta :)

            Comment


            • #7
              Ei niitä scorpion niveliä taida olla kuin tasan yksi. Scorpion malleja on useampia mutta takanivelet tais aina olla samat. Löytynee esim GLO numerolla 4512K.

              Comment


                #8
                nonniin nyt sitten on hommattu scorppion sisemmät murrokset ja hintaa niillä oli 54,-/kpl.
                Tukilaakerin kävin KL-varaosasta 35,- laakeri on E36 M40:stä.

                Comment


                  #9
                  Nyt sain osat vaihdettua ja johan hävis jurinat ja välys(kin) pieneni mutta vielä kuuluu semmonen "klonk" ääni kun esim. vaihtaa pykälää tai ajon aikana nostaa kaasun pois ja painaa uudelleen... sen "klonk" äänen paikallistin siihen tukikumiin mikä on siinä takimmaisen vakionopeusnivelen "vieressä". Kumi antaa niin paljon periksi että se kumin "kehikko" ottaa siihen itse runko-osaan kiinni ja kuuluu "KLONK" :) Aikun oli hyvin selostettu, jos muilla samoja oireita niin sen kumi homman tajuaa paremmin kun käy auton alla kattomassa :)

                  Comment

                  Working...