Joo eli näin pääsi käymään kun käynnistyksen yhteydessä ilmeni konehuoneesta outo ääni, vähän samanlainen kun flekti ottais johonki muoviin kiinni. Noh, tarkemmin tutkiessa sieltä oli kiristin irttonut siitä osasta joka pitää sen tavallaan "viritettynä". ajelin normaalisti korjaamolle ja sieltä sanoivat sitten että jako on päässyt hyppäämään, olivat mitanneet puristuspaineet, yhdessä sylinterissä 2-3bar pienemmät paineet. venttiilit läjässä?.. mitenkäs tuolla uskaltaa ajella ja onko kuinka iso ja kallis remppa tiedossa noin suurinpiirtein?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
audi a4 jako pomppas
Collapse
X
-
Ajelit kiristin irti? Ihme sinällään, että pääsit perille.
Hinta riippuu ihan pajasta ja rikkoontuneiden venttiilien määrästä. Tämä taas osin riippuu a4 koneesta. Eli perustiedot jos antaisit ensin.
Tuurillaan alakerta ei ole särkynyt, kerta paineita vielä oli. Ihme sinällään, jos ilman kiristintä ajelit...
Vieraalla kaikki teetettynä varmaan menee nelinumeroisille numeroille, kuten sanottu, riippuu missä teetät.
-
Jos vain yhdessä pytyssä on pienemmät paineet (ja muut normaaleissa paineissa), niin siitä voisi päätellä, että enintään 5 venttiiliä solmussa. Eipä se muuten kävisikään 'normaalisti', jos reilummin olisi hajonnut.
Kansi irti, kansityöt ja sitten uusilla tiivisteillä kasaan. Jako kohdilleen ja uusi kiristin niin taas mennään.
Korjaamolla teetettynä en osaa sanoa, mutta itse tehtynä uskoisin selviävän kolminumeroisella summalla (ajateltuna niin, että kansityö ulkoistetaan ja koko kantta ei rakenneta uusiksi).
Comment
-
Vapaastihengittävän 1.8 koneen kustannusarvio oli töineen 1200-1500e kun nokkaketjun välinen kiristin oli pettänyt. Hinta ei sisältänyt vielä itse kiristintä joka on useamman satasen.
Eli jos täytyy teettää se remontti muilla niin alkaa olla ihan siinä rajoilla onko järkeä -96 vuoden autoon moista lähteä teettämään.
Comment
-
Tuskin on venttiilejä vinksallaan. Ei siellä olisi 2-3bar pienempi puristus vaan merkittävästi.
Ei mitään kannen irroituksia tähän kohtaan. Uudet jakopään osat kiinni ja kovaa ajoa.
Kiristin on muuttunut aikojen saatossa ja sitä vanhaa ei kai enää mistään saa. Uudemman kanssa on hampaan verran eri pituinen hihna. Jos itse laitat niin muista/selvitä kiristimen esikiristys eli ennen patruunan vapautusta peruskireys pitää olla tietty. Oletin 1,8 koneen.
Auton käynnistäminen ennen sen korjaamista tuossa tilassa on sitten aika dorkaa.
Comment
-
http://speed-autoteile.fi/index.php?...product_id=856 Tämä setti ilmeisesti käy tuohon ja sisältää kiristimen sekä muut tarpeelliset rullat?
Comment
-
Eli hydraulinen toimilaite B on irronnut tuosta kiristäjästä, mikäs merkitys tuolla on?
uudet jakopään osat on myös tilattu ja luultavasti ensviikolla on täällä.
Uploaded with ImageShack.us
Comment
-
Hieman nokan jakoa tarkastellessa näytti siltä että tuo ois 10 hammasta siirtynyt?? eikö tuossa vaiheessa ois selvästi jo kilahdellu? merkkihän on ilmeisesti se lovi/kolo noin klo. yhdessätoista jonka kohdalle tuo rattaan merkki pitäis siis sattua.
Noniin ensviikolla auto kuitenkin pajalle missä vaihdetaan nuo jakopään hilppeet remmeineen
Comment
Comment