Aivan mielenkiinnosta pientä galluppia laakereiden asennustavoista. Näyttää olevan joitakin koulukuntia seppien joukossa. Ties vaikka saataisiin kiihkeitä uskonsotia tästäkin aiheesta aikaiseksi?
Prässääminen tutntuu olevan se, mitä monet käyttävät/ suosittelevat. Jos sattuu olemaan prässi huitteilla...
...jotkut taas paukuttelevat vasaralla ja sopivankokoisislla holkeilla/putkenpätkillä laakerit paikoilleen. Tätä monet paheksuvat sanoen metodin olevan suoraan belsebuupin kartanoista, koska iskut vaurioittavat laakerin osia.
...itse olen yleisimmin vetänyt laakerit paikoilleen jouhevasti tuollaisella laakerinasennussatsilla, joka saa voimansa pulttipyssyn suusta keskellä olevan trapetsikierrepulttiin, jolla taas kiristellään erilaisten holkkien avulla laakerit paikoilleen. Laiskan miehen menetelmä, sillä tolppaa ei tarvitse repiä pöydälle prässättäväksi, eikä lekamiehen hommiinkaan joudu.
Tuntuu alkuperäisten laakereiden jälkeen kaikki seuraavat olevan keskimäärin aika monella huomattavan lyhytikäiset, mikä saattaa tokikin johtua siitä perinteisestä, eli Motonäädän laakereista, TAI sitten aika monella merkkilaakereitakin jopa käyttäneillä samanlaiset ongelmat juontanevat sitten juurensa ilmeisesti hiukan virheelliseen asennustapaan. Kovin monia muita syitä ei äkkiä tule mieleen.
Siihen varsinaiseen kyselyyn: Mitäpä mieltä arvon raati on eri menetelmien ja laakereiden havaitun/koetun kestoiän välillä?
Sana on vapaa
Prässääminen tutntuu olevan se, mitä monet käyttävät/ suosittelevat. Jos sattuu olemaan prässi huitteilla...
...jotkut taas paukuttelevat vasaralla ja sopivankokoisislla holkeilla/putkenpätkillä laakerit paikoilleen. Tätä monet paheksuvat sanoen metodin olevan suoraan belsebuupin kartanoista, koska iskut vaurioittavat laakerin osia.
...itse olen yleisimmin vetänyt laakerit paikoilleen jouhevasti tuollaisella laakerinasennussatsilla, joka saa voimansa pulttipyssyn suusta keskellä olevan trapetsikierrepulttiin, jolla taas kiristellään erilaisten holkkien avulla laakerit paikoilleen. Laiskan miehen menetelmä, sillä tolppaa ei tarvitse repiä pöydälle prässättäväksi, eikä lekamiehen hommiinkaan joudu.
Tuntuu alkuperäisten laakereiden jälkeen kaikki seuraavat olevan keskimäärin aika monella huomattavan lyhytikäiset, mikä saattaa tokikin johtua siitä perinteisestä, eli Motonäädän laakereista, TAI sitten aika monella merkkilaakereitakin jopa käyttäneillä samanlaiset ongelmat juontanevat sitten juurensa ilmeisesti hiukan virheelliseen asennustapaan. Kovin monia muita syitä ei äkkiä tule mieleen.
Siihen varsinaiseen kyselyyn: Mitäpä mieltä arvon raati on eri menetelmien ja laakereiden havaitun/koetun kestoiän välillä?
Sana on vapaa
Comment