Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

tehostimen o-renkaan vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • tehostimen o-renkaan vaihto

    Pitäis vaihtaa o-rengas tohon tehostimen päällä olevaan "ristipää"tulppaan. Ennen kun alan hakkaa sitä auki kiinnostais tietää mitä kaikkea sen tulpan alta nousee vai nouseeko vain tulppa. Roiskaseeko vihreet kullat silmille? muita seikkoja mitä pitäis huomioida. Kiitos

  • #2
    Ei nouse kuin tulppa. Muista ostaa alkuperäinen tulppa jonka mukana oikea o-rengas tulee. Maksoi muistaakseni alle 10e.
    Jos laitat muun kuin alkuperäisen o-renkaan niiin luultavasti ongelmia luvassa.

    Comment


    • #3
      Useamman auton kokemuksella ne muut kuin alkuperäiset o-renkaat ovat toimineet paremmin. Ei kannata maksaa uudesta tulpasta 10e jos vanha ei ole halki, 0.01e tarvike o-rengas kelpaa hyvin.

      Comment


      • #5
        Tiivistekeskuksen kautta o-renkaat päivän varotus ajalla ja n.1 euro kappale. Aukesi suht helpolla, odotin että ois saanut enemmän hakata. Vanha oli kova ja neljästä kohtaa pieni pala pois. Olis voinu vaan aikasemmin tehdä asialle jotain kun oli noin helppo vaihtaa. Piikkaus taltta ja moska oli erittäin hyvät aukaisu työkalut. Mites ootte kiristäny noi vaihdon jälkeen, samalla tavalla kun avannu ja niin tiukkaan kun vaan saa vai?

        Comment


        • #6
          Aika tiukkaan joo. Muista rasvata se rengas ennen asennusta ettei kiristys jo revi sitä rikki!

          Comment


          • #7
            Lekalla ja taltalla sekä auki, että kiinni.

            Comment


            • #8
              Tulpan tiivisteen vaihto voi olla pelkästään "saattohoitoa", jos ei samalla puhdista banjo-pulteissa olevia siivilöitä roskista. Nuo tulpat taitavat olla ehjän järjestelmän heikoin kohta ja vuotavat ensimmäisenä paineen noustessa (tukoksen takia). Eli ei välttämättä kannata tiukata tulppia yhtään enempää kuin on tarvis.

              Itse kiristin nuo tulpat lukkopihdeillä ja lattaviilalla, josta oli kulmat pyöristetty. Jos vuoti (kupli ilmaa) koneen käydessä, niin tulppaa hieman kireämmällä kunnes oli tiivis. On ollut huoltovapaa järjestelmä sen jälkeen. Ihan tarvike o-renkaan tuohon laitoin -- oikea kokoisen löytäminen olikin sitten todella tarkkaa hommaa.

              Comment


              • #9
                Koko pumpun tiivistämiseen tarvittavat o-renkaat:
                6kpl 10,5x2mm
                1kpl 36x2mm
                1kpl 28x2mm
                8kpl 17x2mm

                Poislukien niiden pienten venttiiliruuvien kaksi o-rengasta sekä akselin stefa.

                Comment


                • #10
                  Itse asiassa nuo siiviläpultit kannattaa vaihtaa. Maksavat jotain 5-7 euroa kappale.

                  Aika monessa 44:n banjopultissa on kiristyksessä tulleita muodonmuutoksia, joten vaihto uuteen noin yleensä voi olla kannattavaa.

                  O-renkaan liukasteena käytin itse Locktiten oranssia (574) mömmöä. Ei muuten vuotanut mistään, vaikka alunperin hätäkorjauksessa työnsin vanhat halkeilleet o-renkaat uudestaan.

                  Comment


                  • #11
                    Siiviläpultit?

                    Comment


                    • #12
                      Joo ... :) Eli banjopultti jossa on pieni filtteri sisällä. Ainakin '90 200 20V:ssä on tuommoiset.

                      "Siiviläpultteja" näyttää olevan kahta tyyppiä riippuen siitä tuleeko nestevirta pulttiin joko banjosta tai pultinreiästä. Esimerkkinä hydr.pumpun ja pommin välinen linja. Siinä on kaksi erilaista siiviläpulttia.

                      Comment


                      • #13
                        Ymmärrän. Ei ainakaan lötkössä tullut vastaan.

                        Comment

                        Working...