Jaahans, nyt se sitten kävi: risteyksistä rivakammin kiihdyttäessä sutii ykkösen ja kakkosen läpi. Koska tehoakaan ei ole ihan noin paljon ja persdyno kertoo pikemminkin huonontuneesta suorituskyvystä, diagnoosi on selvä, takaveto ei kytkeydy.
Noh, eihän siinä mitään, tutkimaan asiaa: Ensin vikamuistin kimppuun : ilmoittaa mekaanista vikaa, hyvä, ilmeisesti ohjauselektroniikka on kunnossa. Seuraavaksi auto nosturille, moottori käyntiin ja ykkösvaihde päälle ja alle tutkimaan: takapyörät pystyy pysäyttämään varovasti käsin, ohjauspaineventtiilin naksunta kuuluu, ohjauspainepumpun ääni ei. Auto sammuksiin ja ohjauspainepumpun piuha irti. Mittasin pumpun, tulos 40 ohmia pistokkeen kahden nastan välillä (on ymmärtääkseni liikaa 12V sähkömoottorille). Minun tulkinta on rikkonainen ohjauspainepumppu, mitä sanoo asiantuntijaraati?
Soitin Jyväskylään huoltoon , he kehottivat ensimmäisenä tarkastamaan öljyn määrän -> öljyä ei ole ainakaan liikaa kun sitä ei valu tarkastuspropusta. Kuoret ovat kuitenkin täysin kuivat, joten olisiko 7tkm sitten tehdyssä 120tkm huollossa mennyt aiottua vähemmän öljyä. En kuitenkaan usko että öljyä olisi niin vähän että se rikkoisi pumpun, enemmänkin syynä taitaa olla pumpun käyttötunnit.
Jos diagnoosini vialle saa vahvistuksen, varsinainen kysymys koskee hankintapaikkoja Haldexin pumpulle. Pikaisella googlettamisella en löytänyt yhtään merkkiliikeorganisaation ulkopuolista paikkaa jolla olisi ohjelmassa Haldexin varaosia. Jyväskylässä Autotarvikkeella pumpun ovh on 526,-, jota pidän melko kalliina.
niin joo, potilastiedot: -00 TT quattro 165kw
Noh, eihän siinä mitään, tutkimaan asiaa: Ensin vikamuistin kimppuun : ilmoittaa mekaanista vikaa, hyvä, ilmeisesti ohjauselektroniikka on kunnossa. Seuraavaksi auto nosturille, moottori käyntiin ja ykkösvaihde päälle ja alle tutkimaan: takapyörät pystyy pysäyttämään varovasti käsin, ohjauspaineventtiilin naksunta kuuluu, ohjauspainepumpun ääni ei. Auto sammuksiin ja ohjauspainepumpun piuha irti. Mittasin pumpun, tulos 40 ohmia pistokkeen kahden nastan välillä (on ymmärtääkseni liikaa 12V sähkömoottorille). Minun tulkinta on rikkonainen ohjauspainepumppu, mitä sanoo asiantuntijaraati?
Soitin Jyväskylään huoltoon , he kehottivat ensimmäisenä tarkastamaan öljyn määrän -> öljyä ei ole ainakaan liikaa kun sitä ei valu tarkastuspropusta. Kuoret ovat kuitenkin täysin kuivat, joten olisiko 7tkm sitten tehdyssä 120tkm huollossa mennyt aiottua vähemmän öljyä. En kuitenkaan usko että öljyä olisi niin vähän että se rikkoisi pumpun, enemmänkin syynä taitaa olla pumpun käyttötunnit.
Jos diagnoosini vialle saa vahvistuksen, varsinainen kysymys koskee hankintapaikkoja Haldexin pumpulle. Pikaisella googlettamisella en löytänyt yhtään merkkiliikeorganisaation ulkopuolista paikkaa jolla olisi ohjelmassa Haldexin varaosia. Jyväskylässä Autotarvikkeella pumpun ovh on 526,-, jota pidän melko kalliina.
niin joo, potilastiedot: -00 TT quattro 165kw
Comment