Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

b5 1.8t starttaus ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • b5 1.8t starttaus ongelma

    Auto on 96 1.8t eab koneella vika/ongelma on ollut jo muutaman vuoden. hakua oon koittanut käyttää mutta ei oo ollut apua.
    Elikkä kun auto seisoo yön yli ja on lämmintä noin +5 tai enemmän niin joutuu sahaamaan kauan että lähtee käyntiin, mutta mitä kylmempi niin sitä paremmin/nopeemmin lähtee. jos joku viisaampi vois kertoo että missä vika on ennekuin ajan se vantaanjokeen. osia vaihettu. tulpat, lämpötilanturi, nokkaakselin ja kampiakselin asentotunnistin, ajon eston johtoo rämplätty lukijan päästä. alkaa ideat loppumaan. kiitoksia näin etukäteen. onko tossa koneessa 2 lämpötila-anturia vai pelkästään yksi?

    #2
    Koita startata kaasu pohjassa. Selviää saako se vain liikaa ainetta ja kastelee tulpat.

    96;ssa on erikseen sininen lämpöanturi moottorinohjaukselle siellä kannen takana. Uudemmissa mittari+moottorinohjaus saa samasta tietonsa.

    Comment


    • #3
      en nyt muista minkä värinen oli mut 4 napanen liitin koneen ja rintapellin välissä. koitan ton kaasu jutun kun pääsen autolle.

      Comment


      • #4
        Elikkä nyt on koitettu toi kaasu juttu. startattu kaasu pohjassa noin 10 sec pyöritti ja sit yskäs ja sit taas pyöritti ja yskäs ja sit lähti käyntii, muuten menee toi 10 sec enneku lähtee käyntiin. ja sit sammutin ja taas starttasin ja laakista käyntiin.

        ja vika koodeja ei anna.
        Viimeksi muokannut okkim; 6.4.2012, 22:16. Perustelu: Viestit yhdistetty, älä tee heti uutta perään vaan editoi vanhaa

        Comment


          #5
          Kato measuring blokeista, että näyttääkö se lämpöanturi oikeeta lukemaa. Jos oot sattunu vaihtamaan väärän anturin tai uusi on rikki. Johdotus voi myös olla rikki.

          Comment


          • #6
            mietin kans et voisko olla et toi anturi ois rikki/väärä

            Comment


            • #7
              Talvella A6:ssa sama juttu jos on ollut liian pitkään piuhan nokassa. Lämmitin sotkee anturia ja kone luulee olevansa lämmin. Ilman lohkolämmitintä lähtee aivan normaalisti

              Comment


              • #8
                auto seissy taas päivän. otin nyt ton lämpötilan anturin johdon irti ja starttasin niin lähti ihan samanlailla käyntiin kuin aikaisemmin, onks se vika sit siinä anturissa vaik on vaihettu.
                missä se toinen anturi on sit toi oli meinaa sininen.

                Comment


                  #9
                  Siinä vieressä pitäisi olla toinen anturi

                  Comment


                  • #10
                    ei oo. paikka kyllä on. toi on sininen liitin johon tulee 4 johtoa. voin ottaa kuvan siit

                    Comment

                    Working...
                    X