Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi: 16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vikakoodi: 16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1

    Hei Fiksummat, kertokaapa suomen kielellä, mikä tämä vikakoodi on ?

    16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1
    P0421 - 001 - Efficiency Below Threshold - MIL ON

    Antaa sitä satunnaisesti muutaman viikon välein. Onko joku lambda-anturi, tai nakutuksentunnistin tms. ? Viittaa tietysti katalysaattoriin, mutta kumman puolen ? ( 2 pakoputkea ) !

    Auto on: Audi A6 Avant Quattro Tiptronic 3.0 vm. 2002

    Kiitos etukäteen tiedoista !

  • #2
    Kun fiksummat vielä nukkuvat niin laitan pari linkkiä:

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...5/P0421/001057
    Vikakoodin kuvaus

    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=56203
    Keskustelua saman esikatin aiheuttamasta toisesta ongelmasta

    Comment


    • #3
      Bank 1 on varakuskin puoli. 3,0 on jo ULEV kone eli aika helposti tulee näitä vikakoodeja. Todennäköisin vika on katalysaattori. Myös etulambda ja takalambda voivat aiheuttaa ko. vian.
      Autoon pitäisi nyt tehdä ns. ID-test eli OBD-testi kanavalta 33 , joka näyttää missä on vikaa.

      Comment


      • #4
        Kiitos tiedoista !

        Ja tässäkin tapauksessa auto on katsastettu ilman huomautuksia noin kuukausi sitten, joten ainakin päästöt olivat kunnossa. Täytyypä siis kohta ottaa läppäri ja johto kainaloon ja lompsia autosta lukemaan tuo mainitsemasi ID testi.

        Comment


        • #5
          Ja melkein pari viikkoa saikin ajella ihan rauhassa ilman vikakoodeja:

          Address 01: Engine Labels: 06C-909-559-ASN.lbl
          Control Module Part Number: 8E0 909 559 H HW: 8E0 909 059
          Component and/or Version: 3.0L V6/5V 0001
          Software Coding: 0011752
          Work Shop Code: WSC 02325 785 00200
          VCID: 3A7F36DB0C37
          2 Faults Found:

          16805 - Warm Up Catalyst; Bank 1: Efficiency Below Threshold
          P0421 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON
          16815 - Warm Up Catalyst; Bank 2: Efficiency Below Threshold
          P0431 - 001 - Upper Limit Exceeded

          Kuulin jostain että tuolla vcds-ohjelmalla pystyisi muuttamaan näitten antureitten ohje-arvoja tai jotain, ettei herjaisi niin helposti ?

          Kertokaapa fiksut mitä kannattaisi tehdä, tai olisko pk-seudulla joku asiaan vihkiytynyt henkilö, joka voisi sopivaa korvausta vastaan selvittää vikaa ? Tietäen noi audin huolto-hinnat, ei oikein raaskisi viedä audin korjaamoon !

          Ja jos joku on perehtynyt tuohon ko. ohjelmaan, voisi kertoa mistä osiosta pääsee valitsemaan esim. sivupeilien kääntymisen automaattisesti alaspäin näyttämään kun automaatin laittaa peruutus-vaihteelle ?

          Kiitos etukäteen tiedoista !

          Comment


          • #6
            kysäisest pulla tai amalin nimimerkillä vaikuttavalta kavereilta, asuvat huudeillasi täältä "lapista" päin katseltuna.

            mielestäni vcds:llä ei saa noita arvoja säädettyä mitenkään.
            sivupeilijuttuun varmaan voikin jo vaikuttaa..

            Comment


            • #7
              Noh. tuliko tähän hommaan ratkaisu? Olisi kans tuo bank ykkösen koodi tuossa kokoajan, tosin ei polta vikavaloa.

              Comment


              • #8
                Tähän liittyen...

                2.4 V6 BDV kyseessä siis

                Mittailin yleismittarilla, että lambda näyttäisi olevan kunnossa (ainakin Bank1, kakkosen liittimet on pirun pahassa paikassa...), reilu 10 ohmia antoi vastukseksi. Mutta...

                Tässä kuvassa tuosta yläpuolisesta vihreästä liittimestä (eli tietokoneelle menevästä) mitaten 1 ja 2 liittimien välillä olis välillä yhteys ja välillä ei. Takana olevassa mustassa liittimessä taas oli koko ajan yhteys noiden välillä. Muut yhdistelmät olivat identtiset vastusarvoiltaan mustassa ja vihreässä, mutta tuon vihreän liittimen 2 navasta oli yhteys poikki oikeastaan kokonaan. No, tietokoneen boksi auki ja etsimään tuota vihreän kakkosesta lähtevää ruskea-mustaa johtoa. Ei muuten löytynyt. Mustan kakkosliittimestä lähtevä puna-harmaa löytyi kyllä.

                Eli; olisko jollakulla ELSAa tai muuten kokemusta aiheesta, että pitäiskös sen ruskea-musta mennä kanssa suoraan tonne boksiin? Kaverilla on ELSA kyllä, mutta tulee reissusta vasta alkuviikolla. Eihän siihenkään pitkä aika ole, mutta ois tässä viikonloppuna paremmin aikaa turata tuon kanssa.

                EDIT: Tjaah, tänäänpä sitten katosi vikavalo kuin pieru Saharaan. En valita, toki.
                Viimeksi muokannut Garbox; 9.7.2013, 19:27.

                Comment

                Working...