Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-89 100 Quattron bensapumpun releen ohitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • -89 100 Quattron bensapumpun releen ohitus

    Saisinko kokeneemmilta ohjeet tahan kyseiseen toimenpiteeseen? Alkaen siita, etta mista rele tarkalleen loytyy ja mista mihin hyppyjohto(ja) vedetaan?

    Kiitos etukateen.
    Viimeksi muokannut mattn; 18.3.2012, 21:10. Perustelu: Fontti pain hlvettia

  • #2
    Konehuoneen releboksissa, ensimmäinen rele keulaan päin sellaisen messinkisen neliskantaisen pulttikannan vieressä. Mahdollisesti sulakepaikka päällä. Yhdistät kaksi leveintä nastaa toisiinsa, niin käy aina kun virrat ovat päällä.

    Ylempi siis testausta varten. Ranetuskorjauksena älä käytä. Aina ja ikuisesti huriseva bensapumppu ei ole iloinen asia, jos jotain prakaa tai osuu keulaan. Vaihda rele, jos pitää korjata.

    Comment


    • #3
      Kiitos vastauksesta. Aika erikoinen homma, silla kun ne navat liittaa toisiinsa, niin lahtee pumppu kayntiin vaikka avaimet on taskussa.....

      Ei tosiaan joo ole valttamatta parhain konsti korjata vikoja. Mutta releboksin kautta ajattelin korjata taman jo pitkaan vaivanneen kiusan. Eli paivasti riippuen ei paase kiihdyttamaan yli 3000 RPM, vaan moottori alkaa nykimaan. Virranjakajan roottorin ja kannen vaihto auttoi asiaan, mutta aina silloin talloin "kierrostenrajoitin" palaa kehiin. Eika aika ja rahat oikein tahan hataan riita laajempiin korjausprosesseihin.

      Comment


      • #4
        Saattaa muuten ollakin, että lähtee aina suoraan pyörimää riippumatta virtalukosta. Uusi rele maksaa muutamia kymppejä.

        Mikäs kone tässä on? Moottorikoodi (esim. NF, MC, 1B jne.) löytyy lohkosta stanssattuna tulppien alta? http://www.audiclub.fi/audifinns/att...1&d=1193839958

        Comment


        • #5
          Sielta loyty kirjaimet NF.

          Rele menee tosiaan vaihtoon. Bensapumppu ei pyori kunnolla, kun starttaa releen ollessa paikallaan. Hyppyjohdolla starttaa moitteetta.

          Comment


          • #6
            Hieman aiheen vieresta pitaa kysya. Mika on kuvassa olevan putken osanumero? Tai nimike, jolla loytyy varaosakauppiatten hausta? On vahan siina kunnossa, etta vaihtoo menee

            http://imageshack.us/photo/my-images/11/putki.jpg/

            Kiitos vastauksista
            Viimeksi muokannut mattn; 20.3.2012, 18:22. Perustelu: Tasmennys

            Comment


            • #7
              Eiköhän tuolle numero löydy kun menee varaosa liikkeen tiskille kertomaan, ainakin marmorilla näkee koneelta aika hyvät osakuvastot.

              Comment


              • #8
                Onko automaatti? "Case unintended accelerationin" jälkeen Audi lisäsi toiminnon, jolla 3000rpm jälkeen bensan syöttöä pätkitään, mikäli jarrua painetaan samaan aikaan kaasun kanssa. Mutta jos kerran myös startatessa reistailee, niin silloin kyse muusta.

                Tuo kuvan letku on huohotusletku, orkkis osanro. 054103227A. Saksan hinnoissa ~50e. Bensapumpun rele puolestaan 443951253L, ~30e.

                Sanoisin, että NF:ssä bensapumpun releeksi käy mikä vain normaali 70A rele. Amppeerikesto siitä syystä, että niissä on nuo kaksi nastaa leveää mallia. NF:ssä rele on mallia tyhmä ja äly on ECUssa. Sulakepaikka siinä päällä on vain vikadiagnostiikan lukemisen "valintakytkin", joten sitä ei muuhun tarvita.
                Viimeksi muokannut jasso; 20.3.2012, 23:38.

                Comment


                • #9
                  Manuaali on.

                  Taman huonon kaynnistymisen ja kierrosten rajottumisen 3 tonniin aiheutti loppujen lopuksi se rele. Laitoin tanaan sen paikalle AC:n releen, ja eron huomas heti. Starttaa ekalla ja moottoritiellakin paasee ajamaan ihan miehekkaasti. Tilasin uuden releen (25 taalaa), kun tuolla varareleella ei ISV:lle mene virtaa.

                  Tuli viime viikolla vaihdettua kanssa virranjakajan roottori ja kansi, niillakin tuntu olevan joku vaikutus rajoittimeen. Tuntu, etta aina kun virranjakajaa vahanki ropeloi, niin kierrosrajotin putos joksikin aikaa pois pelista. Kunnes taas sama vika palas. Nyt nayttaa kuitenkin vika olevan aika varmasti takana.

                  Kiitos Anton neuvoista!

                  Comment


                  • #10
                    Tuo kuvan letku on huohotusletku
                    Onkos tuo se sama surullisenkuuluisa "hkbleu", eikös siihen saa sitä alumiinimutkasupistusta ja liitetään vain nuo letkunpäät???

                    Ei pitäis enää käytössä rutistua ja pehmetä, niinkuin alkuperäinen teki.
                    Siis hieman OT.
                    Viimeksi muokannut kapaz; 21.3.2012, 18:22.

                    Comment


                    • #11
                      Sama letku. Itse väänsin messinkisestä juotospuikosta sinne sisälle jousispiraalin, että pysyy kasassa.

                      Comment


                      • #12
                        Just, ex satkuun sama homma tuli tehtyä, oli vaan sitä kirkasta juotoslankaa. Hyvin toimi.

                        Comment

                        Working...