Konehuoneen releboksissa, ensimmäinen rele keulaan päin sellaisen messinkisen neliskantaisen pulttikannan vieressä. Mahdollisesti sulakepaikka päällä. Yhdistät kaksi leveintä nastaa toisiinsa, niin käy aina kun virrat ovat päällä.
Ylempi siis testausta varten. Ranetuskorjauksena älä käytä. Aina ja ikuisesti huriseva bensapumppu ei ole iloinen asia, jos jotain prakaa tai osuu keulaan. Vaihda rele, jos pitää korjata.
Kiitos vastauksesta. Aika erikoinen homma, silla kun ne navat liittaa toisiinsa, niin lahtee pumppu kayntiin vaikka avaimet on taskussa.....
Ei tosiaan joo ole valttamatta parhain konsti korjata vikoja. Mutta releboksin kautta ajattelin korjata taman jo pitkaan vaivanneen kiusan. Eli paivasti riippuen ei paase kiihdyttamaan yli 3000 RPM, vaan moottori alkaa nykimaan. Virranjakajan roottorin ja kannen vaihto auttoi asiaan, mutta aina silloin talloin "kierrostenrajoitin" palaa kehiin. Eika aika ja rahat oikein tahan hataan riita laajempiin korjausprosesseihin.
Hieman aiheen vieresta pitaa kysya. Mika on kuvassa olevan putken osanumero? Tai nimike, jolla loytyy varaosakauppiatten hausta? On vahan siina kunnossa, etta vaihtoo menee
Onko automaatti? "Case unintended accelerationin" jälkeen Audi lisäsi toiminnon, jolla 3000rpm jälkeen bensan syöttöä pätkitään, mikäli jarrua painetaan samaan aikaan kaasun kanssa. Mutta jos kerran myös startatessa reistailee, niin silloin kyse muusta.
Tuo kuvan letku on huohotusletku, orkkis osanro. 054103227A. Saksan hinnoissa ~50e. Bensapumpun rele puolestaan 443951253L, ~30e.
Sanoisin, että NF:ssä bensapumpun releeksi käy mikä vain normaali 70A rele. Amppeerikesto siitä syystä, että niissä on nuo kaksi nastaa leveää mallia. NF:ssä rele on mallia tyhmä ja äly on ECUssa. Sulakepaikka siinä päällä on vain vikadiagnostiikan lukemisen "valintakytkin", joten sitä ei muuhun tarvita.
Taman huonon kaynnistymisen ja kierrosten rajottumisen 3 tonniin aiheutti loppujen lopuksi se rele. Laitoin tanaan sen paikalle AC:n releen, ja eron huomas heti. Starttaa ekalla ja moottoritiellakin paasee ajamaan ihan miehekkaasti. Tilasin uuden releen (25 taalaa), kun tuolla varareleella ei ISV:lle mene virtaa.
Tuli viime viikolla vaihdettua kanssa virranjakajan roottori ja kansi, niillakin tuntu olevan joku vaikutus rajoittimeen. Tuntu, etta aina kun virranjakajaa vahanki ropeloi, niin kierrosrajotin putos joksikin aikaa pois pelista. Kunnes taas sama vika palas. Nyt nayttaa kuitenkin vika olevan aika varmasti takana.
Comment