Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 AEB moottori+jarruvika

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    ei kellään ois ylimäärästä kaasuläpän johtosarjaa aeb:hen? marmorilla eivät kuulemma erikseen myy.

    nyt lämpösten kelien alettua paskarottelo alkanu taas kylmäkäynnistyksen yhteydessä humputtamaan muutaman kerran kierroksia (eli sahaa muutamaan kertaan n. 500-1500rpm väliä ja tasaa sitte johki ~900 tienoille). liittyskö jotenki moottorin lämpötila-anturiin? alkaa olla jo kovan vitutuksen puolella audin omistaminen, ku tänä aikana jona mulla se on ollu, on autossa ollu pelkkää vikaa ja puolet moottorin palikoista kohta vaihdettu.

    ja vikakoodi on aina sama eli: 16505/P0121 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal
    Viimeksi muokannut nekrofiili; 23.6.2013, 11:22.

    Comment


    • #62
      eilen vaihtu autoon ebaysta tilattu uusi evap-venttiili kun vanhaa ei saanu enää toimimaan ku hakkaamalla sitä. nyt toimii auto huomattavasti paremmin mutta välillä palauttaa kierrokset hitaasti (kierrokset kyllä tippuu siihen 900rpm). alipainetta ei oo kehittäny tankkiin pitkään aikaan mutta pitää vielä puhdistaa aktiivihiilipönttö varmuuden vuoks. sateilla nimittäin piti pulputtavaa ääntä se kondenssivesiputki mikä on auton alla eli paskavettä se on todennäkösesti imeny sinne ihan urakalla. suosittelen kaikille evapin vaihtoo joilla on jotain häikkää tyhjäkäynnin kanssa, melkein jokasella threadilla joka liittyy tyhjäkäyntiin löytyy vähintään yks jamppa joka väittää ettei bensahuurujen kierrätys vaikuta idleen. taas tuli yks todiste siitä että vaikuttaa

      Comment


      • #63
        vähän aikaa sitte vaihtu imusarjalta jarrutehostimelle menevän letkun takaiskuventtiili ku näköjään päästi ilmaa läpi molempiin suuntiin. tyhjäkäynti on korjaantunut jo aika priimaksi, mutta ihmetyttää vieläkin kierrosten laskeminen joka on edelleenkin ärsyttävän hidasta. välillä laskee nopeasti mutta yleensä vaan tuntuu että meinaa jäädä huutamaan.

        nyt vaihtu toinen kaasuläppä, kierrokset palautuu suht normaalisti, mut tyhjäkäynti notkahtaa sillontällön ja käy jossai 500rpm. autolla ajellessa läppärin kanssa ja lambdan adaptointi päällä kaasuläppä toimii normaalisti ja auto toimii hienosti. heti kun lähtee pois measuring blocks kohdasta, käynti muuttuu huonommaksi. voisiko viitata vieläkin imuvuotoon? tuntuu että uuden kaasuläpän kanssa alavääntöö tuli huomattavasti enemmän eikä yliahtamista oo tapahtunu (autoonhan on siis vaihdettu k04 eikä ohjelmaa vaihdettu, vanhalla kaasuläpällä kaasu pohjassa ahdot seilas välillä 0.5-0.8). uus kaasuläppä reagoi vähän turhanki herkästi pedaalin liikkeisiin ja ahdot nousee turhan nopeesti, ahdot on puolella kaasulla jo 0.5. rivakan kiihdytyksen yhteydessä ku nostaa kaasua, saattaa nykästä aika kovasti.
        Viimeksi muokannut nekrofiili; 20.11.2013, 23:12.

        Comment


        • #64
          kirjotellaanpas taas vähän murheenkryynistä. nyt on autoon vaihdettu myös ecu, eli vaihdettujen osien määrä alkaa olla jo aika iso. eli tähän vaiheeseen mennessä vaihdettu:

          -MAF
          -Lambda
          -N75
          -kaasuläppä
          -ecu
          -bypass
          -pancake valve
          -EVAP
          -turbo
          -pakosarja
          -kilo alipaineletkua
          -imusarjan alla oleva z-putki +takaiskuventtiili ja t-haara
          -jarrutehostimen takaiskuvena
          -ilmansuodatin, bensansuodatin
          -tulpat, puolat

          ja samainen vikakoodi kaasuläpän asentoanturista kummittelee koko ajan. tuntuu että jäljelle jäis ecu-kaasuläppä väliset johdot, ne on kylläkin mittailtu ja pitäs olla kunnossa. eikös auto hyytys hetkellisesti jos siellä joku katkos ois?
          Viimeksi muokannut nekrofiili; 5.3.2014, 17:03.

          Comment


          • #65
            saattaa olla tyhmä kysymys, mutta eikö Throttle Position Sensor ole kaasupolkimen asentosensori, eikä kaasuläpän? Mulla oli joskus 80:ssä samaa vikakoodia ja muistelen, että sinne vaihdettiin nimenomaan kaasupolkimen juureen potikka...

            Comment


            • #66
              Vaijerikaasullisessa ei ole kaasupolkimen asentoanturia.

              Comment


              • #67
                Jonkinmoinen tunnistin siellä itelläki on audi 80 b4 abk vaikkei aiheeseen liitykkään...

                Comment


                • #68
                  Automaatissa on kickdown, en nää muuta syytä miksi siellä kaasupolkimessa olisi vaijerikaasullisessa anturi.
                  ettet vaan sekota jarrupolkimeen.

                  Comment


                  • #69
                    Manuaali ja sieltä se löytyy kumminkin enkä väärinkään muista

                    Comment


                    • #70
                      Vakionopeussäätimeen liittyvä?

                      Comment


                      • #71
                        Ei ole semmosta hienoutta :)
                        Viimeksi muokannut Sleepy2; 21.11.2013, 14:08. Perustelu: Kuvalliset hymiöt kielletty.

                        Comment


                        • #72
                          Kaasupolkimen ACE b4(ABK:n sukulainen) koneeseen vaihtaneena en kyllä anturia tai kytkintä nähnyt.
                          Enkä myöskään vaijerikaasullisessa B5 kopassa.

                          Comment


                          • #73
                            saattaa olla tyhmä kysymys, mutta eikö Throttle Position Sensor ole kaasupolkimen asentosensori, eikä kaasuläpän?
                            Kyllä se kaasuläpän on.

                            Ainoa B4 korinen jossa on tehtaalta anturi on TDI (1Z) koneinen.

                            Comment


                            • #74
                              http://aijaa.com/yhK00 tuossa kuva, jos se ei se ole niin kiinnostaa tietää mikä..

                              Comment


                              • #75
                                http://aijaa.com/yhK00I, oma käsitys tuosta ainakin oli se mutta viisaammat kertokoon

                                Comment


                                • #76
                                  Tota nappia lattiassako tarkotat?
                                  Se on varmaan se automaattilaatikon kickdown, silloin kun automaattiversio.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Joo taitaa toi kuva olla joku kickdowniin liittyvä, osaa tomaatti heittää pienempää silmään. mutta siis b5:ssa ei oo kaasupolkimella kyllä mitään tunnistimia, eikä taida olla kytkimelläkään olla ellei oo vakkaria, ja sit uudemmissa sähkökaasullisissa taitaa olla jonkinmoinen asentotunnistin. itellä ei kyllä pedaaleille tuu minkäännäköstä katkasijaa.

                                    Nyt tässä syksyn aikana on ilmennyt myös outo ääni kiihdyttäessä. jos kiihdyttää maltillisesti puolella kaasulla, niin jossain 3000rpm ja imusarjan paineen ollessa lähellä nollaa, kuuluu outo nariseva ääni. vaikea kuvailla ääntä mutta kuuluu semmosta vaimeeta matalaa korinaa, kaasun jos löysää tai painaa enemmän pedaalia ääni häviää. enkä oikeen osaa paikallistaa ääntä muuta ku sen verran että konehuoneesta tulee.
                                    Viimeksi muokannut nekrofiili; 21.11.2013, 21:08.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oon muilta threadeilta lukenu että ilmastointi aiheuttas samanlaista häröilyä tyhjäkäynnille ku nää mun viat. Iteltähän on kylmästöinti poistettu tosta autosta joskus. minkähänlaista jäämistöö siitä on jääny muutaku akun vierestä pilkottavat putket, vapaana roikkuva veden lämpötila-anturi ja ilmastoinnin nappi. varmaan jotain piuhoja siellä kojelaudan sisässä menee. pitää melkeen tarkastaa neki ettei ota mihkää kiinni, ettei ecu nyt luule että kylmästöinti on päällä

                                      Comment


                                      • #79
                                        Osaako joku aiheeseen perehtyneempi kertoo miks kaasuläpän johto n:o 4 eli siis tämä G69 kiertää hall-anturin kautta eculle?

                                        Comment


                                        • #80
                                          Vieläkö tämä antaa kyseistä vikakoodia? Onko motti ja ecu 96vm?

                                          Ja sitten: oireileeko auto mitenkään tuon vian takia, vai onko muuten vain jatkuvasti vikamuistiossa?

                                          Comment


                                          • #81
                                            Alkuperäinen kirjoittaja nekrofiili Näytä viesti
                                            Osaako joku aiheeseen perehtyneempi kertoo miks kaasuläpän johto n:o 4 eli siis tämä G69 kiertää hall-anturin kautta eculle?
                                            Kytkistä näkemättä arvaisin että se on joko yhteinen plus tai miinus.

                                            Comment


                                            • #82
                                              kyllä antaa kyseistä vikakoodia ja oireilee selkeesti samalla tavalla ku aina ennenki: kierrokset jää laahaamaan ja tyhjäkäynti epätasanen/vaeltelee missä sattuu. ja motti sekä ecu on vm 96.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Kaasuläpän maadoitus tarkistettu?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  tarkotatko steffu niitä moottorin maadotuspisteitä vai?

                                                  Comment

                                                  Working...