Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bilteman kannentiivisteen vuototestisarja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Bilteman kannentiivisteen vuototestisarja

    Tuli tuollainen hankittua, mutta en saan tuosta käyttöohjeesta mitään tolkkua.

    Onko joku käyttänyt moista testeriä? Olisin järjellistä ohjeistusta vailla.

  • #2
    Laitatko vaikka linkin tuonne bilteman sivulle, että mitä oot ostanu niin osaa paremmin opastaa.

    Comment


      #3
      Sarja löytyy täältä. Ja tässä linkki käyttöohjeeseen.

      Comment


      • #4
        niin, mikäs tuossa nyt on hankalaa, katsoo viimeiseltä sivulta suomenkielisiä ohjeita ja noudattaa niitä ?

        lyhyesti : tuuba paisariin, romu käyntiin ja antaa vähä aikaa lämmetä, sit pumpataan ton kumipalkeen avulla sieltä nousevia höyryjä mitta-aineen läpi mikä muuttaa kuin taikaiskusta väriään jos pakokaasua tulee jäähynesteen mukana.

        Comment


          #5
          Miksi pitää laskea 10% jäähdytysnesteestä pois?

          Alemmassa kupissa on "level" merkki, miksi, mitä sinne laitetaan vai mitään?

          Mitä ihmettä tekee pikaliitin/venttiili osalla? Sen saa kyllä käymään alempaan kuppiin, jos ottaa siinä olevan kumitiivisteen pois, mutta toisessa päässä oleva pikaliitin pitäisi kytkeä johonkin. Jne.

          Vai onko niin, että suurin osa ohjeesta ei ole ollenkaan tarpeelisia toimenpiteitä, vaan ne on laitettu sinne syystä X? Ovat kenties vaihtoehtoisia tapoja tehdä mittaus (näin ei ohje kuitenkaan sano)?

          Kun mittauksen tarkoitus on selvittää onko tarvetta kansirempalle, niin olis kiva tehdä homma oikein. Toki hommaan voi lähteä unohtaen ohje kokonaan ja miettiä vaan kuinka homman varmaankin pitäisiä mennä. Kerran kuitenkin kävi, että käyttöohje olikin tehty noudatettavaksi.

          Comment


            #6
            Miksi pitää laskea 10% jäähdytysnesteestä pois?
            Varmaan sen takia, ettei pulputa yli. tuossa ohjeessahan pyydetään tekemään jäähdyttimestä. En ainakaan 90-luvun jälkeisissä Audessa ole nähnyt korkkia jäähdyttimessä. Pitää varmaan tehdä testi paisarista, jossa on sen verran ilmatilaa, ettei varmaan tartte laskea nesteitä ulos.
            Japseissa näkyy olevan enemmänkin tuota korkkia tuossa jäähdyttimen yläosassa.

            Comment


            • #7
              Miksi pitää laskea 10% jäähdytysnesteestä pois?
              Tämän osan ohjeesta on tarkoitus varmaankin koskea vain niitä autoja, joissa ei ole paisuntasäiliötä.

              E: Captain slow...

              Comment


                #8
                Okay, eli kuvat 2, 3 ja 4 ovat vaihtoehtoisia toimintatapoja? Jos näin niin minkä ihmeen takia kuvien 3 ja 4 ohjeissa, toisessa käsketään pumppaamaan höyryä ja toisessa kielletään näin menettelemästä? Tämä ei tietysti ole relevantti kysymys, jos kerran mun tapauksessa pitää menetellä kuvan kaksi mukaisesti.

                Kenties tuo alempi kuppi on eräänlainen kondenssi astia (ulkomaaksi dampfilter, ångfilter?), johon vesi/jäähdytinneste tiivistyy ja sillä pyritään estämään em. tavaran päätyminen indikaattorinesteen sekaan? Level merkki olisi kenties kertyvän nesteen max pinnankorkeus.

                Tuo repsan ohje on juurikin sitä, miten kuvittelin laitteen laitteen toimivan. Jotenkin vaan hämmentää, miksi ohje on kirjoitettu niinkuin on, jos (ja kun?) homma toimii noinkin yksinkertaisesti.

                Eli lienee siis niin että insinöörin, käyttöohjeita lukevat, putkiaivot pitää survoa B rappuun ja tehdä niinkuin maalaisjärki sanoo?

                Comment


                  #9
                  Jos katot muutenkin bilteman mainontaa, niin tuotteiden kuvaukset voi olla välilä kovin huvittavia. Luultavasti sama humanisti on kirjoittanut nuo käyttöohjeet google kääntäjän avustuksella.

                  Comment


                    #10
                    Tein testin ihan vaan laittamalla indikaattorinestettä ylempään kuppiin ja painamalla systeemin tiiviisti paisariin. Siis ilman mukana tullutta pikaliitinventtilihässäkkää ja "käsipumppua. Hetken päästä alkoi kaasukuplia tulla indikaattorin läpi. Kaipa tuo sitten meni oikein.

                    Taistelen voimakkaasti vastaan ajatusta ottaa yhteyttä biltemaan aiheen tiimoilta.

                    Comment

                    Working...
                    X