Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Suutinhuolto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Suutinhuolto

Olis tarvis huollattaa suuttimet kun epäilyksenä että moskaa mennyt läpi tms. Bensa auto kyseessä.

Kannattaako? Hintavaa? Ja mistä päin suomea löytyy. Google ei pahemmin auttanut. Joku jos tietää hyvän paikan ja vähän hintoja niin kiitos siitä.
    Viimeksi muokannut Timppa_pimppa; 21.2.2012, 22:26. Perustelu: unohdus...

Onko Keski-Suomen alueella yritystä, joka osaisi tehdä suutintestauksia/mahdollisia huoltoja? Löysin kyllä muutaman kauempana sijaitsevan yrityksen.

Aloittajan kysymykseen (myöhäisenä ja googletettuna) vastauksena, pelkkä suutintestaus maksaa noin kympin/kpl ja suuttimien huolto-osien tyypillinen hinta on parista eurosta vajaaseen kymppiin, plus työn osuus.

Comment

Itse käytin tuolla www.finjector.com/fi/palvelut/

Asiallinen palvelu ja nopea. Vaikkakaan ei sijaitse Keski-Suomessa niin nopeasti hoitui postin välityksellä.

Comment

Ajattelin itsekin lähettää suuttimet tuonne, mikäli Keski-Suomesta (tai muualta suht läheltä) ei löydy testauspaikkaa. Itse todennäköisesti tarvitsen ensialkuun vain karkean arvion siitä, mi(t)kä suuttimista on epäkunnossa.

Comment

Kaikki suuttimet joutuu kuitenkin huoltamaan samaan aikaan, jos sille tielle lähtee. Suuttimen kuntohan on vaikea määrittää "karkeasti" ilman virtaustestiä.

Comment

Tyhmä kysymys ehkäpä, mutta voiko suuttimet alkaa vuotamaan testauksen seurauksena? Omat suuttimet kävi huollossa, josta kerrottiin suuttimien (5/6 kpl) hiukan vuotavan, joka saattaa aiheuttaa kuumakäynnistysongelmia. Noh, ennen huoltoa ongelmia ei ole ollut, mutta nyt sahuuttaa pitkään lämpimänä. Konehuoneessa ei bensa tuoksu, eli o-renkaiden välistä tai muistakaan liitoksistaan ei mielestäni vuoda.

Comment

Onko teillä ollut suuttimien kanssa ongelmia vai miksi haluatte huoltoa? Itse olen kerran käyttänyt marketeissa myytävää litkua suuttimien puhdistukseen, ihan vain kokeilumielessä.

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=7aT4S1lIBAY[/ame]

Comment

Omassa oli epätasaisuutta tyhjäkäynnissä, ja alakierroksilla veto vähän epätasaista. Molemmat viat tuntuvat korjaantuneen. Kaikki muu olikin oikeastaan jo käyty läpi.

Suuttimet oli "vain" reilun 200 tkm ajetut, mikäli alkuperäiset ja mittarilukemaan on luottaminen. Markettilitkut voi varmaan jättää omaan arvoonsa, ultraäänipesu on teholtaan vähän eri luokkaa.
                Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
                Tyhmä kysymys ehkäpä, mutta voiko suuttimet alkaa vuotamaan testauksen seurauksena?
                Kävin suutinhuollon kanssa keskustelua aiheesta puhelimitse, eikä vuotaminen huollon jälkeen ole kuulemma mitenkään ennenkuulumatonta. Mikäli istukan tiivistepinnalla on ollut tarpeeksi likaa, joka lähtee pesussa irti, ei suutin pysy enää tiiviinä.

Comment

Itsekin olen havainnut välillä epätasaisuutta, juuri tyhjäkäynnillä. Taidan kokeilla alkuperäisiä suuttimia ja testata paraneeko tilanne. Tuo epätasaisuus ei ole jatkuvaa. Kauankohan ne pesee ja millä teholla ultraäänellä? Voisi itsekin töissä testata. Tuli nuo uudet o-renkaatkin tänään, joten voisi samalla nekin vaihtaa.

Comment

Working...
                  X