Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

laturin johdot aby koneessa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• laturin johdot aby koneessa

No niin, nyt tulee tyhmä kysymys..rupeaa projekti olemaan kasassa, mut ei vaan muistu miten laturin johdot menee!! mulla on 5 johtoa, ja mun muistaakseni niistä oli 3 plussaa ja 2 miinusta. Kaverin 3b:ssä oli 2 plussaa ja 1 miinus, kun taas toisen kaverin aan koneessa oli vain 1 plussa ja 1 miinus!Näköjään jotakin eroa laturinkin suhteen näiden koneiden välillä... Tällaista tää on kun muisti pätkii..En vaan haluais kytkeä väärin! Jos joku muistaa tai vois katsoa miten ne menee niin olisin kiitollinen.

Pitää vastata omaan kysymykseen nyt väliss..katottiin sitä laturia ja kaks johtoa mene johonki siemensin pönttöön joka sijaitsee oikean lampun vieressä, tästä pääteltiin et se on joku kondensaattori(??) ja iskettin yks johto laturin +napaan ja yks -napaan(mittailtiin vähä ennen sitä ja pääteltiin kumpi oli + ja kumpi -)!! sit oli yks ohut sininen johto ja se laitettiin kiinni laturin ulkokehässä olevaan pulttiin..sitten jäi vielä kaks + kaapelia ja ne laturin plus napaan kiinni..en tiiä jos mulla on joku ylimääräinen + kaapeli jälkeenpäin asennetun hälyttimen ansiosta, pelkkä arvaus vaan!? se mikä arvelutti oli se ohut sininen johto, kuuluukohan se olla jommassa kummassa navassa kiinni..vai pitääkö se olla siinä ulkokehän pultissa kiinni!? elikkä loppujen lopuks laturiin tuli 3 +kaapelia ja 1 -kaapeli, ja sit se sininen johto..mahtaakohan olla aivan päin veetä??!

Comment

Älä ny ainakaan laita konetta käyntiin arvotuilla johdotuksilla, saattaa ruveta savuttamaan ;-)
      Mutta asiaan, uskallan väittää että se ohut sininen on laturin heräte ja sille löytyy oma nasta laturista, yleismittarilla selviää ainakin maa piuhat helposti ja toki jännitteelliset jos akku on kiinni.
      Se mitä muita johtoja/laitteita sinne on asennettu vaatinee hieman enempi selvittelyä varsinkin jos ne on "joku" omistaja itse sinne värkännyt.
      Kolme johto sinne pitäisi auton omasta johtosarjasta tulla, ja ne kaksi muuta voivat molemmat olla plus johtoja, siemenssin purkki jää mulle kyllä arvoitukseksi, tiedä vaikka olis joku antiikin aikainen häly?

Comment

Minun 110A laturiin tulee 3 punaista( + ), joista yksi siemenssin pötköltä. Musta laturin runkoon ja sen toinen pää tulee siemenssiltä. Sininen laturin toiseen napaan.

Comment

Pitää sit vissiin vaan heittää se sininen johto siihen pienempään napaan kiinni, ja se musta laturin runkoon kiinni! Tällä hetkellä ne on just päinvastoin..Mullaki on vissiin sit ehkä se 110 amppeerin laturi ku kaikki johdot on samanlaisesti!?? Auto on uutena myyty ruottissa ja eikö näillä "skandinaavisilla autoilla" ole vahvempi laturi!?? Sit lisäks on (ollut) ilmastointi, jos se nyt vaikuttaa mitenkään??
          Kiitos vastauksista, hyvä ku löytyy apua.

Comment

Working...