Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 1.8T voima hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 1.8T voima hukassa

    Moi.

    On tuosta Audista voima hukassa kokonaan, oli sellainen jo ostettaessa parisen viikkoa sitten. 1/3 kaasupolkimen painalluksesta on voima perstuntumalla tallella, mutta siitä eteenpäin ei voimaa tule yhtään lisää. Ihan kylmänä on koneessa voimaa huomattavasti enemmän, kun hiukan lämpeää niin huononee radikaalisti. Muuten auto toimii mukavasti.

    Vikakoodeja luettaeesa näytti koodia kampiakselin asentotunnistimesta ja N80 venttiilistä. Tuo venttiili nakuttaa kyllä todella voimakkaasti. ByPass venttiili myös oudosti kierrosten mukaan pitää ääntä (kuuluu sisälle asti), voisiko päästää ahtoa kokoajan pois?

    Onko jotain kotikonstia tuon N80 venttiilin korjaukselle, voisiko se esimerkiksi olla tukossa?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 23.1.2012, 11:45. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

    #2
    Kannattaa nollata koodit ja lukea uudestaan mitkä tulee takaisin. En usko, että tuo höyryjenkierrätysventtiili saa aikaan tehottomuutta. Melko äänekkäästi sen tuleekin nakuttaa toimiessaan. Varsinkin tyhjäkäynnillä kuulee selvästi jopa autoon sisälle.

    Taitaa tuo kampiakselin asentotunnistimen vikakoodi olla todennäköisempi syypää. Milloin tehty jakopääremppa tms.? Olisiko jako pielessä? Kannattaa laittaa ne vikakoodien numerot tänne näkyviin, niin on helpompi pähkäillä mahdollisia syitä. Mistä tiedät, että ääni kuuluu bypassista? Painetesti olisi ehkä hyvä tehdä.

    Comment


      #3
      Lambda anturi varmaan kannattaa kanssa mitata, omassa autossa ilmeni samalla tavalla lambda vika.

      Comment


      • #4
        Minkälaista ääntä toi bypass venttiili pitää kierrosten mukaan?

        Comment


        • #5
          Moi. Koitan nollata koodit huomenissa. Jakopääremontti oli tehty 3tkm ennen, kun ostin auton. Täytyy jakokin tsekata viikonloppuna. Voimattomuus vois kyllä siitä aiheutua.

          Laitan ahtomittarin kiinni huomenna ja kokeilen mihinkä asti puhalta vedossa. En tietenkään päätäni pantiksi laita siitä, että ääni tuli bypassista. Mitä nyt osaa ihminen arvioida ääntä mistä suunnasta se tulee.

          Laitan vikakooditkin tänne. Niin, ja unohtui mainita, että auton keskikulutus 500km mittauksen aikana hiukan päälle 16l/100km (½ matkaa - ½ kaupunkia). Käy lompsan päälle..

          Comment


          • #6
            Tällaiset vikakoodit jäi nollauksien jälkeen:

            2 Faults Found:
            00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
            30-00 - Open or Short to B+


            16500
            - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
            P0116 - 35-10 - - - Intermittent

            Comment

            Working...
            X