Terve vaan.
Olen uusi täällä ja heti olisi ongelma.
Ostin syksyllä 2011 Coupe Q 2.0 NM moottorilla -91, mutta kulku ei ole ihan toivotunlaista ja bensa maistuu. Keskikulutus n.12L/100km
Mittasin kiihtyvyyden nollasta-sataan, niin paras veto oli 14s alla olevien korjauksien jälkeen.. Alussa paras aika oli 18s.
Autolla kun tekee täyden kiihdytyksen, niin se saattaa satunnaisesti löytää tehopiikin pariksi sekunniksi.. Sitten taas meno on kuin vanhalla imudieselillä.
Auto käy ja kukkuu, ei pätki enään alla olevien toimenpiteiden jälkeen.
Olen tehnyt seuraavat toimenpiteet koneelle:
-Uusi ilmansuodatin ja bensansuodatin.
-Uusi bensanpaineen säädin.
-Uudet tulpat, johdot, pyörijä, jakajan ratas ja jakajan kansi.
-Käytin ruiskun ohjainlaitteen korjauksessa Vekatronicsilla Vaasassa. Jotain korjasivat sieltä, niin käynti parani ja sytytysennakko ei enään heitellyt ja kulutus laski n.3L. Mutta ei kiihdy vieläkään niin kuin pitäisi..
-Nokkien ajoitukset ja hihnan ajoitusmerkit on myös tarkistettu.
-Imu- ja pakosarjan tiiviste vaihdettu.
-Suuttimet, ensiövastukset, kaasuläppäpotikka, ilmamassamittari, kampiakselin asennontunnistin, yms. anturit mitattu.
-En muista muuta..
Puristuspaineita en ole päässyt mittaamaan, mutta en tiedä voiko se vaikuttaa koska auto kuitenkin satunnaisesti löytää tehonsa hetkeksi..
Onko kenelläkään ideoita tai kokemuksia mitä voisin tehdä seuraavaksi? Alkaa pikkuhiljaa mielenkiinto loppua ja laitan tuon myyntiin jos ei ala selviämään.
Puristuspaineet ehkä kuitenkin olisi syytä ensin varmistaa :)
Olen uusi täällä ja heti olisi ongelma.
Ostin syksyllä 2011 Coupe Q 2.0 NM moottorilla -91, mutta kulku ei ole ihan toivotunlaista ja bensa maistuu. Keskikulutus n.12L/100km
Mittasin kiihtyvyyden nollasta-sataan, niin paras veto oli 14s alla olevien korjauksien jälkeen.. Alussa paras aika oli 18s.
Autolla kun tekee täyden kiihdytyksen, niin se saattaa satunnaisesti löytää tehopiikin pariksi sekunniksi.. Sitten taas meno on kuin vanhalla imudieselillä.
Auto käy ja kukkuu, ei pätki enään alla olevien toimenpiteiden jälkeen.
Olen tehnyt seuraavat toimenpiteet koneelle:
-Uusi ilmansuodatin ja bensansuodatin.
-Uusi bensanpaineen säädin.
-Uudet tulpat, johdot, pyörijä, jakajan ratas ja jakajan kansi.
-Käytin ruiskun ohjainlaitteen korjauksessa Vekatronicsilla Vaasassa. Jotain korjasivat sieltä, niin käynti parani ja sytytysennakko ei enään heitellyt ja kulutus laski n.3L. Mutta ei kiihdy vieläkään niin kuin pitäisi..
-Nokkien ajoitukset ja hihnan ajoitusmerkit on myös tarkistettu.
-Imu- ja pakosarjan tiiviste vaihdettu.
-Suuttimet, ensiövastukset, kaasuläppäpotikka, ilmamassamittari, kampiakselin asennontunnistin, yms. anturit mitattu.
-En muista muuta..
Puristuspaineita en ole päässyt mittaamaan, mutta en tiedä voiko se vaikuttaa koska auto kuitenkin satunnaisesti löytää tehonsa hetkeksi..
Onko kenelläkään ideoita tai kokemuksia mitä voisin tehdä seuraavaksi? Alkaa pikkuhiljaa mielenkiinto loppua ja laitan tuon myyntiin jos ei ala selviämään.
Puristuspaineet ehkä kuitenkin olisi syytä ensin varmistaa :)
Comment