Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0TFSI 2006 Moottorivaroitusvalo

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• 2.0TFSI 2006 Moottorivaroitusvalo

Onko tietoo.... Mulla ko Audi A6 toimii muuten moitteetta, mutta aina kun tankkaan venäjän bensaa (95), syttyy moottorin varoitusvalo (vikakoodi, liian laiha seos) ja bensankulutus kasvaa. Jos laitan tankkiin suomesta (98), valo sammuu ja kulutus laskee. Mikä voisi olla syynä moiseen? Aiemmin ko vikaa ei ole ollut, mutta vika alkoi viime huollon jälkeen. Voisiko syynä olla uudet, vääränlaiset tulpat? Toinen pikkuvika mulla on moottorin lämpötilan jääminen noin 75 asteeseen. Aiemmin pysyi koko ajan tasaisena 90 astetta. Tämäkin vika alkoi samaisen huollon jälkeen???

Jos vika tulee itäbensan tankkaamisen jälkeen ja häviää, kun tankkaa suomalaista, niin vika on autossa ??

Comment

Moottorin lämpötilaongelma (jos anturilta tulee oikea tieto mittarille asti) johtuu todennäköisimmin termostaatista. Jos muihin kohtiin bensan vaihto auttoi niin homma lienee aika selvä.

Comment

Lähinnä tuon moottorivalon/bensankulutuksen osalta kiinnostaa, onko mitään tehtävissä? Säätö, tulppien vaihto tms ja onko termostaatin toimivuuden testaamiselle muuta keinoa kuin vaihtaa?

Comment

Onko tarkkaa tietoa, että mitä huollossa on tehty? Moottorin ohjelmapäivityskin voi ehkä aiheuttaa tuollaista, vaikka mitään todellista vikaa ei olisikaan.

Comment

Normaali huolto+tulpat. En tiedä, päivitteleekö mitään, mutta nuo tulpat tuli mieleen ekana, koska aiemminkin oon idässä tankannu, eikä ko ilmiötä ole ollut.

Comment

Sinänsä huonompilaatuinen bensa ja väärät tulpat voisivat tehdäkin tuollaista. Ajele Bernerille (?) ja kerro asiasta. Paikallaan pitäisi olla 101905631H (Bosch) tai 06H905601A (NGK) etkan mukaan.

Comment

Working...