Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.9TDi AHU automaattilaatikko lopussa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 1.9TDi AHU automaattilaatikko lopussa?

    Kirjoittelin tästä jo ffp-foorumillakin, mutta nyt sitten vielä täälläkin. Vika alkoi siis yht' äkkiä. 1600 kierrosta ylöspäin kierrokset seilaavat tasakaasulla ja kiihdytettäessä 100 rpm edestakaisin ja pienemmillä kierroksilla 70 nopeudesta n. 110 nopeuteen auto tuntuvasti nykii ja täristää. Vikakoodeja ei ole muistissa. Huollossa oltiin sitä mieltä, että automaattilaatikko on rikki. Tavallaan niinkuin laatikko luistaisi; pitää - ei pidä - pitää... Moottorihan toimiikin normaalisti. Voimasiirrossa ei muuten vikaa ole. Yleensä kyllä vaihtaa ihan nätisti, mutta vaihdetta kytkettäessä D:lle kytkeytyy, menee pois ja kytkeytyy uudelleen. Tämä kytkeytymisvika on ollut koko auton omistusajan. Sopiiko laatikkoviaksi ja jos sopii niin tietääkö kukaan mikä siellä on hajalla? Koko lootan vaihto vai korjaus? Ölyt tarkastetaan paraikaa. Viimeksi 15 tkm sitten oli litra liian vähän ja lisättiin...

    #2
    Öljyt oli normaalit. Kannattaako lähteä puhdistelemaan laatikon sähköliittimiä vaikka ei vikakoodeja olekaan? Vika kun tuli heti sadekelin jälkeen märällä tiellä ajettaessa. Osaako joku sanoa, onko laatikossa joku paineanturi? Jos on, niin miten voi testata?

    Comment


    • #3
      Mutu on, että lootasi ei ole rikki. Sadekelin jälkeiset oireet viittaavat muuhun ( ellei huonoa tuuria).
      Tarkasta ne liittimet ensimmäiseksi. Ei taida vikavalo ( kaikki sekmentit) palaa mittaristossa, koska et maininnut. Kierrosten vaihtelevaisuus voi johtua muustakin kun lootasta?

      Comment


        #4
        Ja kannattaa olla tarkkana mitä ATF-öljyä käyttää. Aikaisempi Mitsubishini käyttäytyi vähän samalla tavalla kun sinne oli alkuperäisen asemasta laitettu tavallista Dexronia...

        Comment


          #5
          Sähköliitokset olivat siistit ja ehjät. Putsailin niitä vielä, mutta ei ollut apua. Kun auto oli nyt seissyt viikon verran, oli vika ensimmäiset 3 km lähes poissa ja palasi pikkuhiljaa. Vaihteiston lämmetessä? Vajaan kahden viikon päästä on aika merkkihuoltoon. Purkulaatikko on jo varattuna... Niin, ja öljyt on merkkihuollossa laitettu eli todennäköisimmin oikeat. Taitavat olla turhia uponneita kustannuksia öljyjen ja suodattimen vaihto vanhaan laatikkoon?

          Comment

          Working...
          X