Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Viskon huolto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Viskon huolto

    Mulla oli sellaista pientä ongelmaa, että visko oli kuin volvosta. Huusi julmetusti.

    No jumpattiin se irti siitä sillä mielellä, että otetaan toisesta pihassa olevasta A8:sta toimiva kun se ei ole rekisterissä. Audipages.com:in ohjeiden mukaan pitäisi irrota kymppin kiintoavaimella kun pitää hihnapyörän ruuvista kiinni ja viskon 32:sen kokoisesta mutteristä vääntää. No ei muuten irronnut noin. Oli sitten pirun lujassa kiinni. Toisesta ei saatu irti ollenkaan, meni vain hihnapyörän ruuvit pyöreeksi.

    Viskon päällä on metalliklipu jonka alla on tiiviste josta menee läpi tappi. En tiedä ton viskon toimintaa sen paremmin, mutta jumissa tuntui oleva. WD40:Stä sisään ja paineilmaa perään. Niin sen sai totaalisen jumiin. Mutterin puolelta kiluutteli niin löysty. Tuota toistettiin muutamia kertoja ja perään pistettii silikoniöljy ja nyt tuntuu pelaavan kunnolla. Lämmöt pysyy 90:ssä ja koneen äänen kuulee vihdoin kiihdytyksessä.

    #2
    Se levy siinä tapin päällä on bi-metallijousi, joka tapin välityksellä ohjaa viscon toimintaa eli käyristyy jompaankumpaan suuntaan lämpötilan mukaan. Jos tappi on jumissa, ei säätöä tietenkään ole tapahtunut.

    Comment


      #3
      No varmaan se tappikin on ollu jumissa, mutta tuntui olevan myös sisuskaluissa jotain tahmeeta.

      Comment


        #4
        Akselin puolellahan on ainakin laakeri, jonka pitäisi pyöriä silloin kun visco ei ´ota´ päälle. Pölysuojattuhan tuon pitäisi olla, eli nyt kannattaa rasvata sitä säännöllisesti.

        Comment


          #5
          Mitään ongelmia ei ole ollut lämpötilojen kanssa. Viskon tehtävä on siis olla vain turvana jos mennään 95 asteen yläpuolelle.

          Nyt kun tankkas vielä 98 tankkiin ja visko ei vie enään vähäisiä tehoja, auto on ihan toinen. Toihan kiihtyy sittenkin paremmin kuin 1,3:n korolla :()

          Comment


            #6
            Mites noissa AAN moottoreissa olette viskon purkaneet? Ja millä lukinnu hihnapyörän? Kun se hihnapyörä näyttäis olevan vähän erilainen kuin V8:ssa. Ja onko myös AAN:ssä vasenkätinen kierre, niinkuin V8:ssa?

            Comment

            Working...
            X