Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kalkattava kone

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kalkattava kone

    On tuo Cabriolet ruvennu pitämään sellaista todella kovaäänistä kalkatusta. Ääni kuulostaisi tulevan nokka-akselilta. Voiko olla että nokka-akseli olisi poikki ja se pitäisi ääntä? Ääni voimistuu kierrosten tahdissa. Kiitollinen olisin jos joku osaisi jeesata, itsellä tekniikan tuntemus on tasoa nainen. Merkkihuollossakaan eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata. Olisi vaan kivempi tilata osat ennen kuin alkaa konetta kauheasti purkamaan kun auto on kuitenkin käytössä koko ajan. Kyseessä oleva moottori on muuten 10-venttiilinen 2,3-litrainen vitonen, tyyppiä en nyt tähän hätään muista.

    #2
    Tuntuu hurjalta ajatukselta, että nokka olisi poikki ja silti toimisi kalkatusta lukuunottamatta suht ok. Mites venttiilinnostimet, onkos tossa 10V 2.3:ssa ne kuuluisat hydrauliset nostimet, jotka vanhemmiten alkaa kalkattaa? Ja onhan sulla öljyä tarpeeksi? Ja vielä, jos sulla on tekniikan tuntemus tasoa nainen, niin suhtaudu mun ehdotuksiin luokituksella nuorimies.

    Comment


      #3
      Kyllä luulis, että merkkihuollossa osaisivat arvata hytikkanostimia, jos siltä kuulostaisi! Voi olla siis joku ikävämpikin juttu. Nokka-akseli ei oo katki :)

      Konetyyppi NG.

      Comment


      • #4
        Nostimia epäiltiin myös alkuun, mutta ääni on sen verran voimakas ettei kukaan konetta kuunnellut jaksanut uskoa että ne vois noin kovaa meteliä pitää. Ääntä kuvaa ehkä parhaiten "klak-klak-klak" ja ääni on siis todella voimakas.

        Comment


        • #5
          Kalkatuksen syynä voi olla myös se pumppu joka on kannen kyljessä kiinni.Pumpun tappi jää jumiin
          ja nokka-akseli kilkattaa siihen.Itelle kävi näin entisen C4 2.3i audin kanssa.
          Kilkatti välillä oikein kovaäänisesti ja välillä ei ollenkaan ja menin vaihdatuttamaan hyd. nostimet kalliilla hinnalla korjaamolla ja vika ei titenkään korjaantunut.Lopulta jostain syystä tajusin irroittaa sen pumpun.
          Putsasin sen kunnolla siten että se tappi kulki kevyemmin ja laitoin pumpun takaisin.
          Kalkatus hävisi ja hommaan meni noin 30min. kokonaisuudessaan.

          Comment


          • #6
            Paavilainen -> Mitä pumppua tarkoitat ?

            Comment


              #7
              NG-koneessa on alipainepumppu kannen kyljessä jostain kumman syystä. Eihän noita tapaa olla kuin dieseleissä.

              Comment


              • #8
                Okei, kiitti Porkkis. Taas oppi jotain uutta.

                Comment


                  #9
                  Lisättäköön vielä että itse saattaisin olla taipuvainen laittamaan letkun imusarjaan ja heittämään jotain kuikan sukuista lintua sillä pumpulla ja suojakansi vaan reiän peitoksi.

                  Comment


                    #10
                    Kovaa kalkatusta pitää myös parhaat päivänsä nähneet kiertokangenlaakerit.

                    Comment


                    • #11
                      Petri osui asian ytimeen. Isän kanssa irroitettiin se pumppu, putsattiin se ja laitettiin takaisin paikoilleen. Kalkatus loppui. Kiitos kaikille, erityisesti siis Petrille, avusta! On se hyvä että jostain sentään löytyy asiantuntemusta kun merkkihuolloista sitä alkaa olla turha enää edes etsiä.

                      Comment


                        #12
                        Pumppu?

                        Itselläni kuuluu myös saman tyylinen nakutus / kalkatus, joka vaimenee välillä. Itse epäilen venttiilin nostajaa mutta nyt en ole enää niin varma. Auto on audi 90 -91, 2.0. Eli onkohan mullakin tuollanen pumppu?

                        Comment


                          #13
                          Mystinen pumppu

                          Omassa autossani on jokin pumpun kaltainen laite (perinteisen pissapojan moottorin näköinen) kannen vieressä puoliksi imusarjan alla. Siihen menee pari letkua ja sen kärkeen menee piuha, ehkä jokin anturi. Laite on kiinni kannessa kumisella kiinnikkeellä. Mitään tappia nokka-akselille ei mielestäni mene. Kertokaa siitä pumpusta. Voisiko se olla tämä?

                          Comment


                          • #14
                            Rh -> Se taitaa olla ISV

                            Comment


                            • #15
                              onko AAH v6 koneessa moista pumppua...?

                              Comment


                                #16
                                pumppu

                                Joo ei minun autossa taida olla sitä pumppua. Nyt joutunee nostaja kauppaan.

                                Comment

                                Working...
                                X