Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ur S4 automaatti oikkuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ur S4 automaatti oikkuilee

    Pökkää välillä vikasietotilaa eli kaikki vaihteiden merkkivalot palavat samaan aikaan. Ei kytke kolmosta ja nelosta enää päälle ja suuntaa muutettaessa rytkäsee ilkeästi.
    Minkä tason ongelmasta on kyse? Öljynkierto vaiko jotain oikein rikki? Tähän asti on pelannut kuin enkeli enkä ole autoa revittänyt.

  • #2
    Huoltoon mars!

    Comment


    • #3
      Huolto vaihtoi rasvat ja luki vikamuistin. Käyntinopeustieto puuttuu ja vaihteiden valvontasignaali toleranssin ulkopuolella. Lisäksi moottorin käyntinopeusanturi G28 ei anna signaalia (lienee syypää myös käyntinopeustiedon puuttumiseen).
      Vaan siinäpä se olikin. Ei edes arvausta mahdollisesta syystä, merkillistä meininkiä. Tai no, eikä sitten kuitenkaan vaan ihan normaalin tason mukaista osaamista.
      Muutama kilsa huollon jälkeen puski öljyä pakoputken päälle, täytyyhän sitä nyt savuefekti olla mukana.
      Onkos se vauhtipyörältä haisteleva anturi nyt syypää?
      Ja mahtaako tuollainen vaihtamattomuus kuitenkaan johtua käyntinopeustiedon puuttumisesta vai onko jokin ohjain purnukan ominaisuuksista saanut kolauksen?
      Samalla on esiintynyt mittaristossa mm. lämpömittareiden "nollanäyttöä kuumallakin koneella".
      Eihän vaan ole heikko maadoitus jossain?
      Onkos arvon herroilla kokemusta? Daamitkin saavat vastata...jos joukosta löytyy.

      Comment


        #4
        Moottori ei takuuvarmasti käy, jos G28 ei anna signaalia. Moottorinohjaus siis ko. signaalin saa, mutta automaatin aivot eivät, vai mitä?

        Comment


        • #5
          Osaatko Porkkis sanoa, voiko tuo signaalin uupuminen olla pelkästään syypää vaihtamattomuuteen ja voimakkaaseen nykäisyyn suuntaa vaihtaessa?

          Comment


          • #6
            Mistä se puski öljyä pakoputken päälle? Vai jäikö huollon ylijäämä rasvat kattien pintaan josta haihtuivat savuna ilmaan?

            Vaikea uskoa, että G28 olisi syypää (oliko moottori sammuksissa kun tutkailitte? = tuolloin pukkaa G28:n faultiksi).

            vaihteiden valvontasignaali toleranssin ulkopuolella
            Ettei vaan olisi se monimikäliekytkinhilavitkutin (multifunction switch F125) huonossa kontaktissa tms. Tsekkaa vuotaako vaihteisto siitä kardaanin etustefan luota. Se kun tapaa roiskia sen mötikän öljyihin ja se ei tahdo tykätä pidemmänpäälle siitä.

            Comment


            • #7
              En ole vielä päässyt katsomaan alle kunnolla mutta öljy näyttäisi tulevan perän ja laatikon saumasta.
              Toisaalta se näytti oleva kotoisin askin yläosalta, onkos ylitäyttö mahdollinen syys? Mulla ei ole nimittäin tietoa siitä, paljonko mehua laitettiin kun en päässyt asiaa seuraamaan. Vanha öljy oli ollut tummahko lientä...muuten paikat olivat suht siistit.
              Eivät olleet pesseet imusihtiä kun ei ollut uutta tiivistettä ja vanhakin oli kuulemma vuotanut. Ei se kuitenkaan mitään ollut oikeasti vuotanut, jotain erittäin vanhaa hikoilua oli ja sitäkin vain vähän.
              Uuden öljyn tunkeminen ei kuitenkaan vaikuttanut pätkääkään.
              Jotenkin mulla on sellainen kutina että jokin kuula jumittaa siellä sisällä koska pienen ajopaussin jälkee aski kytkee suunnat kuten kuuluukin mutta hetken ajon jälkeen suunnanvaihto aiheuttaa melkoisen rytkäyksen. Hydrauliikasta jotain ymmärtävänä tuntuu siltä kuin jonkin venttiilin takana olisi kasautunutta painetta, joka sitten vapautuu tarpeettoman rivakasti. Automaateista ei kuitenkaan ole tuota ymmärrystä vielä riittävästi kertynyt joten luuloa tuo on vaan.
              Mistähän löytyisi räjäytyskuva tuosta askista?

              Comment


                #8
                Joo tosiaan G28 -"vika" tulee aina jos moottori seis. Enpä huomaa tuota koskaan, koska oletan että kaikki tietää :)

                Niin ja automaattiaskista tajuan about saman verran kuin perhoskoira differentiaaliyhtälöistä.

                Comment


                • #9
                  OT: En minäkään ymmärrä mitään differentiaaliyhtälöistä, mutta kyseisen tyyppisen elikon omistaneena muistelen, että perhoskoira oli jonkun älykkyystutkimuksen mukaan kahdeksanneksi älykkäin koira.

                  Comment


                  • #10
                    Meillä on naaraspuolinen perhoskoira nimeltä "Myy" ja se sanoi: " Jos auto oli merkkihuollossa ja vika ei selvinnyt ( mm suodatinta ei vaihdettu/ pestävää ei pesty), vaihdettu öljymäärää ei selvinnyt esim laskusta? Ei luultavasti tarkastettu myöskään lootan sähköisten liittimien kontakteja ? Mitähän muuta jäi tarkastamatta?" Naisen logiikkaa taitaa olla se, että olisiko lootan päällä huohotinputki?
                    Koiran nimi on todella "Myy"

                    Comment


                    • #11
                      Täytyy ryhtyä itse tonkimaan.

                      Comment


                      • #12
                        Olisiko ATKE:sta apua tutkimiseen?

                        Comment


                        • #13
                          Olisi varmaan mutta mulla ei oo sitä itsellä ja volkkarilla taas osaaminen rajoittuu komponenttien vaihdon tasolle, eikä niillä ole aikaakaan. Lisäksi en halua maksaa heille opiskelusta. Nämä automaattiaskit tuntuvat olevan selkeästi sellainen osaamisvajeen alue.
                          Räjäytyskuva mulla on mutta kun mä en oikein usko että vika on sen laatuinen että koko loota pitää laittaa atomeiksi. Oma ( kokemuksen puutteen rajoittama) mutu on että jos "vaihteiden valvontasignaali on toleranssin ulkopuolella", pitää vikaa ryhtyä etsimään sieltä mistä moinen signaali tulee eli lienee sieltä askin kyljessä olevalta purnukalta. Mutta kuten sanottu, en tiedä näistä automaateista muuta kuin että ihmisten tekemiä nekin ovat. (saksalaisten tosin)

                          Comment


                          • #14
                            Osaakos kukaan sanoa miten tämä "vaihdevalvontasignaali" syntyy? Oletan että siinä valvotaan vain siirtovivun asentoa? Mahtaako asiaan liittyä muuta merkittävämpää älyä?
                            Toiseksi, miten ko kytkimeen pääsee käsiksi askin ollessa paikallaan?

                            Comment


                            • #15
                              Mikä se virheilmoitus "vaihdevalvontasignaalista" on ? Vikakoodeissa on aina vikanumero mukana niin tietää kohtuu tarkkaan mistä on kyse, ettei tarvitse asentajan käännöskukkasia tulkita.
                              Jos se on F125, niin täällä tarkempaa tietoa vaihdosta:
                              http://forums.audiworld.com/a8/msgs/46814.phtml
                              Mulla on just semmoinen osa kädessä, vaihda mulle uusi paikalleen niin saat vanhan, joka on ehkä kolvaamalla korjattavissa ;)

                              Tässä on joitain vikakoodeja: http://www.intendedacceleration.com/fault_codes.html

                              Kannattaisi ehkä aloittaa G28 vian poistamisesta.

                              2111

                              Engine speed sensor (G 28)

                              No change in signal or mechanical malfunction

                              Mounting base of G28 loose

                              Distance from G28 to ring gear greater than 3/64 inch

                              Broken teeth on flywheel ring gear

                              G28 RPM sensor malfunctioning

                              Open or short circuit

                              Defective sensor & cables, metal fragments on flywheel teeth

                              Debris on G28

                              Connector on G28 swapped with connector on G4.

                              ECM malfunctioni

                              Comment


                              • #16
                                00652 016 on se vaihteiden valvontasignaali toleranssin ulkopuolella
                                00526 029 jarruvalokatkaisin mutta se herja on ollut jo pitkään ei ole tuntunut vaikuttavan mihinkään.
                                puuttuva käyntinopeustieto on tietenkin johtunut siitä että testasivat moottorisammutettuna.
                                Kun otin uuden luennan moottori käynnissä, oli tuloksena vain nuo kaksi ekaa koodia ja se ensimmäinen ei poistu resetoimalla.

                                Comment


                                • #17
                                  Jarruvalokatkaisinvika tulee aina, jos jarrua ei paina käynnistettäessä niin kauan, että OK-näyttö tulee.
                                  Bentleypalsta kertoo seuraavat ohjeet, siitä vaan järjestyksessä katsomaan:

                                  Engine and/or transmission speed
                                  - First repair DTCs 00529 and 00281
                                  DTC 00529: Engine Speed Input Circuit (RPM Sensor) -
                                  Malfunction. Also check for loose ECM power relay.
                                  DTC 00281: Vehicle Speed Sensor - No Signal (G68)

                                  ATF level not OK
                                  - Check ATF level Page 00-5 (onhan nyt varmasti oikea määrä, oikeaa öljyä ja mitattu oikeassa lämpötilassa)

                                  Selector lever cable incorrectly adjusted
                                  - Adjust shifter cable Page 37-1 (tämä olis halvin vika)

                                  Multi-function TR switch -F125- malfunctioning
                                  - Repair DTC 00293 Multi-Function Transmission Range Switch -
                                  Malfunction (PRNDL Input) (F125) (auts)
                                  Kannattaa irrottaa pyöreä kymmennapainen liitin auton alta ja antaa sille CRC:tä.

                                  Clutch or valve body faulty
                                  - Read measuring value block Page 01-42 ; display group 007 and in driving operation, determine what gear malfunction occurs in (iso auts)

                                  http://tech.bentleypublishers.com/th...essageID=96621

                                  Comment

                                  Working...
                                  X