Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audien automaatti lootat.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audien automaatti lootat.

    Päivää.

    Olen tuossa katsellut audi V8:a itselleni ja kaikki ovat tähän mennessä varoitelleet automaattilaatikoista. ( ihan sama mistä audin mallista on puhunut niin kaikki ottaa aina esille nuo laatikot ). Miksi?

    Ovatko audien laatikot todellakin niin p****ja (että kannattaa pitää audeista näpit erossa), vai onko se vain jotain propakandaa kun itse ajavat soppakepeillä (lue manuaali)?

    Toinen mieltäni askarruttava kysymys on käsijarru. Miten ne vaijerit siellä auton alla menee....onko ne hyvin suojattu jottei suolavesi pääse joka väliin (kuten volvoissa), vai onko samanlainen p**ka kuin ooppelissa jotta vaijerit ovat täysin paljaana vailla mitään suojausta?

  • #2
    Käsijarruvaijerit menee kardaanin päällä ja on suojattu koko matkalta. Päistä vain paljaana. Etupään asennus on aavistuksen hankala, mutta menee kunhan vain yrittää.

    Vaijerithan ei ole ongelma, sama vaijeri kuin muissa quattroissa. Merkkiliikkeessä hinta oli 20 euroa puoli. Jarrusatulat on ne jotka jumittelee, tai siis ainakin se käsijarrumekanismi.

    Kyllä noissa automaateissa on ongelmia ollut, lähinnä varmaan huollon puutteesta. Öljyt ja suodatin kannattaa vaihtaa useammin kuin ohjeissa sanotaan. Öljyt nyt ainakin.

    Comment


    • #3
      Laatikot on tehnyt ZF, ei Audi. Ongelmana lienee se että valmistaja (ZF) ilmoittaa että öljyjä
      ei tarvitse ikinä vaihtaa. Ajo-olosuhteet yms. seikat sekä se että härmässä autojen käyttöikä on hieman suurempi kuin tehtaan pojat ajatteli vaikuttavat siihen että öljyt menee erittäin huonoon kuntoon, ja sitten menee laatikosta jotain muutakin.

      Siis vaihdetaan / vaihdatetaan niitä öljyjä.

      Btw. Joku E-sarjan uusi mese oli Auto-Motor und Sportin 75tkm kestotestissä, laatikko poiki ja siitä seurasi 3500?:n lasku, samoin Volvoissa ollut jotain ongelmaa.

      Se että hajoaako 1%, 10% vai 50% laatikoista on jo vaikeampi kysymys.

      Veikkaisin että jotain 2..5% laatikoista voisi olla ongelmia, ne jutut vaan sitten leviää että paskoja kaikki..

      Comment


      • #4
        Eräs huoltomies sanoi kun oli juttua noista 'ai siinon suodatin. hyvä. kaikissa volvoissa ei nykyään oo ja sen kyllä on huomannu pajoilla'.

        Volovo käyttänee ainakin nykyään Aisinin laatikoita, mutta pohjimmiltaan ongelmissa lienee kyse ylläpidosta ja valmistajan (ZF tai Audi tässä tapauksessa) laadun tasaisuudesta. Esim omaa ZF4HP18 peruslaatikkoa löytyy ainakin Saappaasta ja Pösöstä, luultavasti monesta muustakin merkistä, joten jos kyse olisi lootan huonosta laadusta niin samalla lailla luulis ilmenevän muissakin merkeissä. Sitä en tiedä miten muiden merkkien huolto-ohjeet poikeaa Audista.

        Comment


        • #5
          Kyllä Audin tekemiä laatikoitakin löytyy, en vaan muista mistä kaikista.

          Comment


            #6
            no joo,mulla ajettu 182 tkm ja kymppi sitten kävin vaihdattamassa laatikon öljyt.Mitään ongelmia ei ole ollut.Kässäri jumitti ilmeisesti vähäisen käytön vuoksi ja takasatulat välillä vähän haiskahtelivat mutta audicenterissä korjasivat vaivan ilman uusia varaosia.

            Comment


              #7
              Mulla kilsoja jo 249t ja risat. Laatikosta vaihdatin öljyt n.30tkm sitten, mitään ongelmia ei ole ollut (kop,kop). Olen kyllä tehnyt päätöksen etten lastuta autoa, se laatikko kun ei oikein pidä yli 400Nm väännöstä. Kaverilla on kyllä lastutettu automaatti, eikä siinäkään mitään ihmeitä ole ollut.

              Takasatulat jumitti niin, että levy on aivan mutkalla. Satuloita on nyt fiksailtu, mutta saas nähdä...

              Niin, ja auto oli c4 s4 avant -92 automaatti

              Comment


              • #8
                Kyllä mulla ainakin automaatti pelaa hienosti 244tkm on takana, mut siihen on kyllä öljyt ja suodatin vaihdettu eli kunnollinen huolto kannattaa pitkän päälle. Käsijarru onkin oma lukunsa, jossa jatkuva käyttö on moitteettoman toiminnan tae. Omassa kun on käyttö jäänyt vähälle niin satulat ovat sen verran jumissa, et jotain remonttia joutuu tekemään. Purettiin ja yritettiin puhdistaa mut ei auttanut, ehkä vaihdan uudet saas nähdä mitä tulee keksittyä.

                Comment


                • #9
                  Pitipä kaivaa tämä arkiston kätköistä ja kysyä tuosta V8:n automaattilaatikon suodattimesta. Yritin vagcat.comista ettiskellä sille koodia, mutta mitään en löytänyt.. Kuinkas puusilmä tässä oikeen ollaan.. Osaisiko joku sen osanumeron kertoa? Kone on 4.2l jos sillä on vaikutusta.

                  E: jos joku sen osanumeron osaa sanoa, niin miksei samantien kerro myös, jos jotain tiivisteitä menee öljynvaihdossa uusiksi, kiitos.. Automaattilaatikoiden sielunelämä on vähän hakusessa vielä...

                  Comment


                  • #10
                    018 321 371 öljypohjan tiiviste
                    018 325 433 B suodatin
                    018 325 443 suodattimen tiiviste

                    Liekö tyhjennyspropun tiiviste normaali kupariprikka?
                    N 013 808 2 10mm
                    N 013 814 2 14mm

                    Comment


                    • #11
                      Kiitoksia noista. Pitääpä pistää varmaankin Tepolle tilaus menemään...

                      Comment

                      Working...