Onko tuo iso homma ja paljonko maksaa tarvikkeena toi tiiviste? Kone on AEB. ja toinen juttu oon ihmetelly et mihin mulla tota nestettä häviää ku en oo löytänyt mitään vuotoa mut kuitenkin sillon tällön lisätä täytyy? kiitos vastauksista!!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Venttiilikopan tiivisteen vaihto
Collapse
X
-
Jäähdytinnesteellä on tapana vuotaa sieltä minne silmä ei näe. Eli tutki huolellisesti kaikki letkut onko kosteaa tai valkeita jälkiä jne. Minulla vuosi ensin lämmityslaitteen kennolle menevän letkun tyhjennysruuvi, sitten syylari, sitten lämmityslaitteen kenno, sitten lämmityslaitteen kennolta tuleva letku... Nuo vaihdettua on pysyny nesteet sisällä :D Eli jos nesteet (öljy+jäähd.neste) on normaalin väriset eikä muitakaan oireita (usvaa putkesta, lämmöt heittelee jne.) ole niin etsisin ulkoista vuotoa edellä mainituista paikoista. Valkoinen mönjä öljykorkissa on normaalia (=huohotus) mutta tikussa täytyy olla öljyn kaltaista öljyä. Syylari alkaa vuotaa päistään (eleensä muovipäädyt VAGeissa), myös paisuntasäiliössä voi olla halkeama tai sen korkki viallinen... Nämä on tympeitä vikoja joiden paikallistamisessa meinaa mennä hermot ja yöunet kun mielessä pyörii kalliit kannentiivisteviat ja haljenneet kannet ym.
Comment
Comment