Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 Lambdan vaihtaminen itse?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 B5 Lambdan vaihtaminen itse?

Elikkäs moottorina audissa 1.8 bensa vapari ja ainakin rekkarin mukaan varaosamyymälän kone näytti että kone on mallia AVV.

Nyt on Tulpat ja niiden johdot vaihdettu koska analyysi herjasi palamis/sytytyskatkoja koneessa ja lambdan lämmityshomman toimintavirheitä.

Herjaaminen senkun jatkuu ja nyt olisi tarkoitus laittaa Lambda vaihtoon.

Kellään kokemuksia tämän vaihtamisesta itse? Kannattaako edetä päältä vai alta ja mitä pitää purkaa edestä pois?

Ja suurinpiirteistä tietoa missäpäin kyseinen tamppooni sijaitsee..

Omassa A3 -99 "tamppooni" on downpipessä, ja kannattaa edetä alta päin. Eli pakoputken alkupäässä ennen kattia on tatti(lambda) mistä lähtee piuha. Siinä jossain lähellä on musta suojalaatikko jossa liitin sijaitsee. Vaihto on kymmenen minuutin homma. Auto ylös, vanha pois ja uus tilalle.

Comment

A4:ssä on kone pitkittäin ja lambda kiinni pakosarjassa (ADR). Yläkautta olen vaihtanut ilman purkamisia, ahdasta on mutta onnistuu.

Comment

En muista oliko vaparis suurinpiirtein samas paikas ku turbos mut omasta purin koko ilmanputsarihässäkän pois ni pääsi vääntään ihan tavallisella kiintoavaimella.

Comment

Hattua nostan, kiitoksia.

Onnistui meinaan, ja ainaan tähän asti moottorinhäiriövalo ei ole syttynyt.
          Ilmanputsarin poiston jälkeen tilaa oli melko ruhtinaallisesti.

Comment

Working...