Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 100 quattro 2.6 v6 vm93 tehot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    audi 100 quattro 2.6 v6 vm93 tehot

    Onko normaalia vaiko eikö, että kylmänä kiihtyy paremmin kuin lämpöisenä? Mistä moinen johtuu?

    Tulpat ja ilmansuodatin vaihdettu että ei ainakaa niistä luulis johtuvan. Mites jos nykäsee katit ja ensimmäisen takaänärin vekeen ni onko vaikutusta tehoihin tai kulutuksen pienemiseen?
    Viimeksi muokannut arto s; 10.3.2011, 09:36. Perustelu: Isoja kirjaimia, välimerkkejä jne siistintää.

  • #2
    Tohon kylmätoimintaan en osaa sanoa, mutta ei taida pakoputkivirittäminen paljon auttaa. Ehkä teoriassa jotain mutta käytännössä ei varmaan paljon kulkuun auta. Lötkön massa rauhoittaa 150 heppaa kummasti :)
    Ootko muuten tsekannu vikakoodit?
    Viimeksi muokannut Hemuli; 13.3.2011, 11:51. Perustelu: Korjattu tehot oikein :)

    Comment


      #3
      Joo en oo katellu vikakoodeja. Auto ollu vasta vajaa viiko. Mistäs niitä voi katella jne? Aattelin tota putkijuttua ku puolel kaasul kiihtyy aika hyvi ja sitku tempasee tapuli pohjaa ni ei juurikaa tuu muutosta et meenaako ahdistaa.
      Viimeksi muokannut arto s; 10.3.2011, 09:35. Perustelu: Isoja kirjaimia, välilyöntejä ja ylimääräisten pisteiden poistoa.

      Comment


        #4
        Kurkkaa katalysaattoreihin ja putsarikoteloon ekana.

        Comment


        • #5
          Pitää kierrokset yli 4000 kokoajan niin tulee hieman virkeämpi ajella. Ei se alle 4000 tee yhtään mitään.

          Comment


            #6
            Tuntuu just et korkeil kiepeil ei kiihyi nii hyvi ku matalalta kiihyttäes. Putsari kotelon revin pois ja laitoi tilalle vapaavirtaussuotimen. Tietty vois kattoo joku pvä, onko imuilmavaimennin, vai mikä olkaa, paikallaa ja poistas ettei hajoa koko pata jos ei oo jo tukkona. Katteihi sen verra kurkkaan et ottas kokonaa pois suosiolla ni ei ahistele...
            Viimeksi muokannut arto s; 10.3.2011, 09:33. Perustelu: Isoja kirjaimia

            Comment


              #7
              Millä tavoin varmistit vapaavirtaussuodattimen kanssa sen, että kone saa kylmää ilmaa kuten alkuperäisessä systeemissä? Lämmin ilma jota konehuoneesta vedetään, ei auta kulkupuoleen positiivisesti.

              Missä kunnossa moottorin toimintaan vaikuttavat letkut ja putket on? Ylimääräiset ilmavuodot voivat vetää seoksen hoikalle (tai rikkaalle) ja kulkupuoli kärsii.

              Comment


                #8
                Pitää kierrokset yli 4000 kokoajan niin tulee hieman virkeämpi ajella. Ei se alle 4000 tee yhtään mitään.
                Ei taida auttaa niin paljoa ABC-koneessa, kun ei ole muuttuvapituuksista imppasarjaa

                Comment


                  #9
                  onko lambdat tarkistettu, omassa kulkineessa oli samaa ongelmaa kun oli päässyt lambdat väsymään. Kylmällä koneella oli tehoja mut lämpimällä koneella oli sama kiihdyttää puoli kaasulla. Eikä tuo vapaavirtaussuodatin varmaan yhtään auta jos se on vaan tökätty siihen koneen viereen ilman lämpösuojia ja että sille tuotaisi kylmää ilmaa jostain.

                  Comment


                    #10
                    Lambdoissa tuski vikaa ku katastettu joulukuus ja päästöt ok, eli luulis oleva ok.

                    Se vapari suodatin o bensasuodattime vieressä, en laittanu suoraan moottorii kiinni. Tiiä sit saako tarpeex just kylmää ilmaa. Pitäsköhä siihe sit varulta laittaa vielä pitempi putki et saa siirrettyä imupään sinne alkuperäse tilalle. Ompaha kauempana koneesta.

                    Ja tänää vois kattoo noi imuletkut, onko missää vuotoja. Toine huohotin putki ainaki o revenny. Täytyy rassata sekin kuntoon samal...
                    Viimeksi muokannut arto s; 10.3.2011, 09:32. Perustelu: Muutama iso kirjain ja muuta pikkuhiplausta.

                    Comment


                      #11
                      Huohittimen reijästä se imee ilmaa ohi ilmamassamittarin, jota sitten lambdasäätö koittaa korjata, minkä kykenee. Suositeltavaa on laittaa se alkuperäinen suodatinkotelo takaisin. Se kun ei varmasti ole ahdistava tekijä tuossa moottorissa. Vaparilla saat vaan ylimääräistä pölyä pannuun ja mahdollisesti kovemmat imuäänet.

                      OBD-pistokkeet (mallia 2x2) löytyy konepellin alta vesikaukalosta. Kuskin puolella on relerasia, jonka kansi on kiinni metallipannalla.
                      Viimeksi muokannut arto s; 10.3.2011, 09:39.

                      Comment


                        #12
                        no ne imuäänet ei ollu oleellinen syy vaihtoon vaan se että orkkis suodatin ois ollu 40e ja sain vaparin 20eel.ja ainaki 1 ja 2 vaihteel kiihtyy vähä rivakammin tai sit johtui et orkkis ol jo liia likane...

                        Comment


                        • #13
                          20 euron säästö mistä todennäköisesti seuraksena huonommin pelaava kone, mitä jos kuitenkin säästäisit ja laittaisit sen orkkis suodatinkotelon takaisin.

                          Comment


                            #14
                            Onko noissa 2.6:ssa MAFfi?, jos on, niin onkohan ottanu siipeensä tuosta oravafiltteristä?

                            Comment


                              #15
                              ei pitäs olla maffia

                              Comment


                                #16
                                Riippunee siitä, onko kumpaa mallia? Öljyttävillä sitä tököttiä on monesti hölvätty liikaa ja sillä keinoin saatu kuumalanka rikki. Kuivan kanssa rohkenisin epäillä, ettei viikon käyttö vielä ole särkenyt mitään, jos ei nyt missään pölypilvessä ole laskenut menemään. Läppämallista en sitten osaakkaan sanoa, ei varmaan ihan niin herkästi ota itseensä.

                                Silti laittaisin sen alkuperäisen suodattimen takaisin. 40€ tuntuu aika suolaiselle hinnalle ilmanputsarista. V8:n se maksoi joskus tuon verran, mutta se olikin kokoluokkaa kuorma-auto ja vähän päälle.

                                Comment


                                  #17
                                  No joo oli molemmat huohotin putket poikki osittai murtunu ja kuski puolelta joku pikku letku mikä oli imukanavan ja se mustan lootan välissä ( mihin nyt putsari putkiki tuloo)..

                                  Saas nähä olko mitää vaikutusta lilla nykimisee ja pikku tukkosuutee isoil kierroksil. Äkkiseltää kiihytellessä huomannu mitää eroa. Ehkä laiskemmalta jopa tuntu tai sit on vaa nii mopo koko auto.

                                  Öljyt ja suodattamenki vaihoi samal ja ei loppunu pie raksutus mistä lie sit kuuluu. Oisko kiertokange laakerit vai venttiili nostimet, tai muovipalaset imukanavissa jos imuäänenvaimentimesta irronnut.
                                  Viimeksi muokannut arto s; 10.3.2011, 14:41. Perustelu: Korjailin taas noita välimerkkejä ja isoja kirjaimia. Panostathan niihin ensi kerralla itse.

                                  Comment


                                    #18
                                    Jos kuuluu sellainen tasainen naputus bensasuotimen vierestä niin siellä naputtaa aktiivisuodatin joka poistaa bensahöyryjä. Äkkiä kuunneltuna voi kuullostaa että jossain venttiilissä olisi vikaa.

                                    Comment


                                      #19
                                      Tuossa on MAP-iin perustuva ruiskujärjestelmä eli todella herrkä imuvuodoille. Yksi mitä voi kokeilla on ottaa imu-ilman lämpötila-anturista johto irti ja käydä koelenkillä. Ruisku käyttää oletusarvoa eikä jotain mahdollisesti virheellistä lämpötilatietoa. Tuolla tavalla ajettuna on mitattu jopa parantunutta suorituskykyä vaikka anturi on ollut vastusarvoiltaan ihan ok. Ja tuota samaa anturiahan noissa "viribokseissa" huijataan. Sijaitsee kaasuläpän vieressä imusarjassa, pelkäjän puolella.

                                      Comment


                                        #20
                                        Miten ne letkut on nyt korjattu? Onko ne tiiviit? V8:ssa niitä huohotin letkuja oli kolme. Luulisin, että 6-zyl. ei eroa juurikaan.

                                        Yksi letku tuli kampikammiosta kanteen, toinen kansien väliin ja kolmas meni kannesta kaasuläpälle.

                                        Comment


                                          #21
                                          Joo tiedän sen bensansuotimen naputus jutun ja joku muu vähän naputtaa kilisee tai kolisee.Toisen huohottajan letkun vaan lyhensin, toisen vaihdoin kokonaa parempaan ja sen pikku letkun lyhensin ku ol varoja lyhentää...Siis korjasin ne 2 paksua putkea mitkä meni venttiilikopa kannesta imupuolelle mikä musta mötikkä onkaa nimeltään...Onkos tossa autossa jotai näyttöä mistä näkee vikakoodeja.Joo täytyy testata tota anturi juttua kuha taas jaksaa availla konepeltiä...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Siellä on sulake/relerasiassa 2x2 pistokkeet koodien lukua varten. Rasia löytyy konehuoneesta kuskinpuolelta tuulilasin "alapuolelta". Sitten tarvitset vielä laitteet esim. läppärin ja vag-comin vikakoodien lukuun. Milleen näytölle et saa koneen vikakoodeja, ilmastoinnin näytölle saa ilmastoinnin koodit.

                                            Ja tuolta löytyy myös lukulaitteita:

                                            http://elekma.com/

                                            Comment


                                              #23
                                              Kokeilin tota imusarjan anturin pois käytöstä ottamista mut heti huomasin et kylmänä ei pysy käynnissä tyhjäkäynnil...Lämpösenä kylläkin.Tais sit otin väärän anturin apukuski puolelta imupuolelt irti.(4napane)Olin kattovinani et tos ois abe kone tyyppikilven perusteel.Moni puhuu abc koneesta.Onkos se nyt sama asia

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kyllä sen pitäis olla ABC. Noita 2.6 koneita ei pitäis olla muilla koodeilla. Varapyöräkotelossa on tarra jossa on lueteltu kaikki kilkkeet autosta. Siinä on myös moottorikoodi ja litratilavuus mainittuna.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Niin onko toi nyt siis 2.8 vai 2.6? Profiilissa lukee 2.8 mutta koko ajan puhutaan 2.6:sta ja muovista imusarjassa mitä ei mun tietojen mukaan 2.8:ssa edes ole.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Nelinapaisen jos otit irti niin se on ISV- eli tyhjäkäyntimoottori, tuo imuilman lämpöanturi on 2 napainen siinä vieressä

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Joo 2.6 kone.Olin väärin laittanu.Nyt korjattu

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X