Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Puolia menee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Puolia menee

    Hei! Kyseessa audi A4 -05 2 litrasella koneella. Kesäkuussa paukahti puola hajalle ja silloin vaihdatin kaikki puolat. Joskus vuodenvaihteen jälkeen alkoi auto nykimään aina reippaammasti kiihdyttäessä ja rupesin ihmettelemään mikä vikana, nykinän aikana alkoi myös pakokaasujärjestelmän valo vilkkumaan. No ei muutakuin auto huoltoon ja kolmos pytyltähän se puola oli mennyt. No ajoa jatkui viikon ja taas sama ongelma nyt meni tulpat vaihtoon ja auto kunnossa, kun taas lauantaina oireet palasivat ja taas oli puola mennyt ja nyt oli kyseessä ykkös sylinteri! Oisko kellään hyviä ideoita jolla saataisiin estettyä nuo puola rikot eli oisko jotain hyvää paikkaa mitä ruveta tutkimaan jotta sais taas luoton tuohon autoon! Joka kerta muuten testeri on ilmoittanut sytytys katkoksista/häiriöistä!
    Kiitos jo etukäteen vastauksista!
    Viimeksi muokannut arto s; 22.2.2011, 23:06. Perustelu: Täällä ei tarvita allekirjoituksia.

  • #2
    onkohan vika puolassa vai oiskohan suuttimet putsausta vailla, onko vika siis aina samassa sylinterissä?

    Comment


    • #3
      Nuo puolat on aika tyypillinen vikakohde, johtuen kai asennuuksesta suoraan kanteen ja käyvät siten aika kuumina. Itseltä meni kesällä ykkösen puola ja vaihdettiin kaikki neljä. Ne orkkis puolat ei kai ole ihan parhaasta päästä. Kyselepä jostain tunnetusta varaosakaupasta, jos vaikka löytyisi parannettu malli noista puolista. Itse sain sellaiset omaan Audiin Hessumobiilista Vantaalta.

      Comment


      • #4
        Olikos näissä tuo puolien maadoitus tärkeä?

        Comment


        • #5
          Työkaveri porisi, että Oulussa olis Audi centerillä puolien vaihtoa ilmakseksi. Siis joku kamppanja menossa.

          Comment


          • #6
            Puolanvaihtokampanja ainakin Porvoossa .. oon menossa huomenaamusta Laakkoselle.

            Comment


            • #7
              Eri sylintetri aina kyseessä!

              Comment


              • #8
                Tosta puolienvaihto kampanjasta sen verran että jos autoon on vaihdettu uudet puolat vaikka takuuseen myöhemmin niin siinä voi olla jo "uudentyyppiset" tällä hetkellä ja eivät vaihda ilmatteeks.
                Näkevät vasta sitten kun ottaa suojan pois koneen päältä.

                Comment


                • #9
                  Kesäkuussa on puolat vaihdettu ja samoja mitä kesäkuussakin ovat laittaneet aina rikkoutuneen tilalle!
                  Ei vaan ole luottoa enää tuohon autoon yhtään....

                  *Oiskohan jollain tiedossa minkälaista puolaa sinne noissa kampanjoissa laitetaan! Vois käydä ostaan kun ei täällä ainakaan mitään kamppanjoita ole ollut!

                  Comment


                  • #10
                    Täällä ihan samanlaisia oireita... Ilmeni jo tammikuussa. Tänään sitten kun Kuopiosta ajelin kotiin nyki jo useampaan otteeseen. Aikaisemmin ollut vain satunnaista. Vuosi sitten on yksi puola vaihdettu.
                    Matkalta sitten soittelin korjaamon sedälle ja oli sitä mieltä että kuulostaa juurikin puolavialta.
                    Se mikä ihmetyttää niin auto on katsastettu noin 2 vkoa sitten eikä silloin vikamuistissa ainakaan näkynyt mitään?!? Huomenna vien auton korjaamolle ja lukevat nyt ainakin ensin vikakoodit. Katsotaan siitä sitten eteenpäin!
                    Kuten ketjun aloittaja mainitsi niin nykiminen ilmenee myös minulla kun painaa rivakammin kaasua ja tippi vaihtaa pienempää. Toivon että vika on puolissa eikä lootassa!
                    Viimeksi muokannut Sabotaasi; 23.2.2011, 16:00. Perustelu: Typo

                    Comment


                      #11
                      *Oiskohan jollain tiedossa minkälaista puolaa sinne noissa kampanjoissa laitetaan! Vois käydä ostaan kun ei täällä ainakaan mitään kamppanjoita ole ollut!
                      Ainakin 1.8t:ssä sinne laitettiin sitä R-versiota (viimeinen kirjain), joka oli silloin viimeisin kun itse viimeksi tarvinnut (kop. kop. jo yli 2v ongelmitta). Eiköhän sitä laiteta, mitä sinne kuuluu ja varaosaohjelma sanoo.

                      Comment


                      • #12
                        Mulla levis pari sellasta R-versioista, tilalle myytiin 06A905115D. Nyt sitten jälkikäteen kuulin tosta vaihtokampanjasta ja kysäisin siitä maanantaina Laakkoselta missä automyyjä kehotti kysymään asiaa edelleen huoltoneuvojalta (kun huolto oli jo kiinni). Automyyjän kanssa jutellessa mutuiltiin että lämpöhän niitä rikkoo, itellä onkin se muovisuoja pois moottorin päältä.

                        Comment


                        • #13
                          Moi! Minulla on vähän samanlaista nykimistä, joka on tällä hetkellä kiihdyttäessä aivan hirveää tärinää, Kts " Audi A6 -99 1.8T autom - auto tärisee kiihdyttäessä". Vaiva alkoi yksittäisinä nykäyksinä noin vuosi sitten. Puolien vaihdon yhteydessä luultin, että vika korjaantui, mutta vain pariksi tunniksi. Eli vika on jossakin muualla, en tiedä vielä missä. Kun ajelee rauhallisesti tai riittävän hiljaa (<60..80 km/h) niin kaikki on kunnossa ja häiriötöntä. Osia on vaihdettu jo jonkinverran. Vinkit tervetulleita. Muuten, onko olemassa jokin testeri, jolla puolat voi testata?

                          Comment


                          • #14
                            Onko kaasuläppä katsottu? Kaverilla se oli likaantunut ja aiheuttanut noita nykinöitä puhistamalla se niin vika oli hävinnyt? Ite sain maanantaina auton pajalta ja nyt on pienoista nykinää kakkosella kiihyttäessä tai siis kone herää vasta hetken kuluttua kaasun painamisesta! Ahistaa kyllä melkoisesti, kun ei tiedä missä vika!

                            Comment


                            • #15
                              Sabotaasi se puola voi oireilla monella eri tapaa eikä välttämättä jätä vikakoodia heti. Itsellä vikakoodi tuli vasta sitten kun kierrokset oli 5000rpm. Tästä pienemmillä kierroksilla vaikka nykiminen ja pätkiminen oli melkoista niin ei mitään vikakoodia jättänyt.

                              Comment


                              • #16
                                Ok! Kiitos tiedosta Terholle... Vien auton klo 10 korjaamolle. Toivotaan että vika löytyy!

                                Comment


                                • #17
                                  Ei vikakoodeja, ei nykimistä havaittu testiajossa. Ei tietoa viasta. Huoltamon toteamus asiaan...

                                  No siihen nyt vaihdetaan bensan suodatin kun ehdottivat. Tiedä siitä sitten onko mitään iloa.

                                  Epäilen, mutta suodatin nyt ei kallis osa enää tähän harmiin ollut. Illemmalla saan auton ajoon. Suapi nähä...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mites katsoivatko sen kaasuläpän. Sehän ei jätä tuota vikakoodia mutta seinäjoen käyttöautossa sanoivat sen olevan aika useasti vikana jos auto silloin tällöin nykii! Eli olisikohan vähän karstoittunut?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei tainneet katsoa kaasuläppää. Täytyy nyt ajella ja ihmetyellä hetki.

                                      Ilmamäärämittaria ehdotti yhdeksi mahdolliseksi syyksi... Vaikeahan se on sanoa eikä se varmaan ole järkevää ruveta korjauksia tekemään ihan umpimähkään muutenkaan!

                                      Täytyy pitää tuo kaasuläppä asia mielessä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Auto sen kun vaan nykii... Alkaa jo vituttamaan!

                                        Comment

                                        Working...