Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S8 uusi omistaja tarvii apua, auto ulvoo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S8 uusi omistaja tarvii apua, auto ulvoo

    Hei. Siis tuollainen s8 tuli vaihdettua jagesta, ja ongelmia heti alkuun kun tein täydellisen öljyn vaihdon alan liikkeessä ali vaihde laatikko mootori(vaihdettiin myös eteen ja taakse nelikoon?sekä jakolaatikkoon) ja molemmat huuhdeltiin ja nyt alkoi kuulua käynistäessä "ulvovaa" ääntä laskee ja nousee mottorin kierrosten mukana ja hiljenee kun lämmennyt??? Mutta on tosi kova ääni ,eikä ohjaustehostimen pumppulta vaikuta ainenkaan kun renkaita kääntelee niin ei vaikuta mitään...

    Kyseinen firma ei tajua mikä voisi olla, mutta kun ei kuulunut ennen eikä ole ollut mitään niin miten nyt sitten kun pitäisi kaikki olla kunnossa. Ai niin ja heidän jäljiltään yksi putkikin alkoi vuotaa ja tokaisivat että on niin puhdas että irotti moskaa ja siksi alkoi vuotaa?? En haluaisi mollata paikallista firmaa kouvolassa mutta kun ottaa päähän että maksan 550 euroa hommista ja auto on entistä paskempana kun ei ollut mitään vikaa aikaisemmin. Kiitän jo kaikia osallistujia avusta, olikohan huono ostos tuo s8?
    Viimeksi muokannut okkim; 16.2.2011, 11:04. Perustelu: Lisätty kappalejako

  • #2
    Onko varmasti laitettu oikeat öljyt laatikkoon? ja oliko tämä automaatti? Kovat pakkaset voi vaikuttaa ääniin.

    Comment


      #3
      Oletuksena, että on tiptronikki.
      Laatikon öljymäärän tarkistaisin. Pumppu pääsee kavitoimaan niin pitää ulvontaa. Jos tuo on syynä niin välttäisi ylimäärästä ajamista.
      Tosta lueskelet ens tekijöiksi vaikka http://www.audipages.com/Tech_Articl...eshooting.html

      "One is a high pitched squeal, normally heard right after start up, and it can go away within 2-10 seconds, but sometimes it doesn't go away. If it does not go away, it usually gets barely audible once the transmission is at normal operating temperature.

      If you have experienced this high pitched squeal from the transmission (it's usually very hard to determine if it's coming from the transmission, it almost sounds like a high pitched metallic noise), HAVE YOUR TRANSMISSION OIL AND FILTER CHANGED IMMEDIATELY! Do not drive the car any further than you have to. This could save you a huge expense."

      Ja kysy samalla mitä öljyä laatikkoon laittoivat. On aika kranttu, että on oikeaa. Pitäisi olla ns keltaista kultaa jota Esson LTxxxxx tai orggiksena. Muutkin kyllä voi toimia, mutta noi on varmimmat.
      ps. 550e on aika vähän jos kaikki litkut vaihdetiin.
      Viimeksi muokannut Puuhapete; 16.2.2011, 10:58.

      Comment


      • #4
        Mun A6 3.0 TDI Q ulvoo myös kun -15 asteen pakkasista lyö tulille, lämmetessä ääni poistuu melko nopeasti. Ääni tulee moottorin etupäästä ja veikkaan ohjaustehostinta tai muuta apulaitetta. Jos vähemmän kuin -15 niin ei ulvo, autolla ajettu 90tkm.

        Comment


          #5
          Jos tosiaan vain 550 maksanut tuo öljyhuolto niin väärät nesteet sisällä. Jos käyttää suositeltuja tai jopa alkuperäisiä joka paikassa niin ei tuosta summasta juuri jää työlle osuutta...

          Comment


          • #6
            Hienoa että saa heti apuja!

            Täytyy heti sanoa että onpa aktiivista toimintaa kun apuja tulee heti! =)
            Eli laatikko huuhdeltiin parikin kertaa ,nyt odottaa siis vielä viimestä vaihtoa ja suodatinta sekä tiivistettä. Voisiko olla siitä kiinni..? Laittoivat kyllä sitä essoa vastaavaa kun oli kuulemma ihan sama kun väri on vaan eri? Mutta kyllä harmittaa kun ajatteli että tekee kaiken varmuuden vuoksi ettei satu mitään, niin sitte näin, mutta en aijjo noin vain luovuttaa. Korjailen pyöriä ja ihmettelisin mitä asiakas sanoisi jos täyden huollon jälkeen ajaisi pyörällä ja alkaisi huutaa, Sitten tuumaisin että johtuu siitä kun on kaikki tehty niin hyvin ja puhtaaksi. Ei varmaan mielyttäisi ketään, eikä kauan tarviisi pikkupaikkakunnalla tehdä hommia. Täytyy siis kai heti viedä siihen viimeiseen vaihtoon mutta eihän voi olla mikään juuttunut rulla tai vastaava. Jakopää kyllä tehty 45tkm sitten?

            Comment


              #7
              Jos se ääni on öljynvaihdossa tullut niin kyllä minä lanttini laatikon puolelle laittasin.

              On aika tarkka määrästäkin.
              Esso LT71141 on se oikea tarvikeöljy ja senkin pitäisi olla keltaista. Kyllä se laatikko normiöljyilläkin tosin pitäsi huutamatta pelata, jos öljyä vain on oikea määrä.

              Ja ei se aina onnistu merkkiliikkeeltäkään kasin laatikkoöljyjen vaihto :)

              Comment


              • #8
                Mulle tuli mieleen laatikon liian vähäinen öljymäärä. Vaihtaako / toimiiko se ihan normaalisti muuten?

                Toisaalta... Itsekun vaihdoin kesällä öljyt, niin ei huutanut ekallakaan startilla yhtään vaikka lähti vasta ensimmäiselle täyttökierrokselle rasvat.

                Comment


                • #9
                  Eiköhän liike kuitenkin auta jos nätisti sovit. Sopupeli paras:)!

                  Sitten kun vielä jaat tuota tekstiä kappaleisiin ja hieman selvennät kertomaasi niin mahtava tulee.

                  Comment


                  • #10
                    Febin, Esson ja alkuperäinen öljy on keltaista. Jos väri jota on laitettu, ollut erilainen, niin todennäköisesti öljy on vääränlaista. Monet suositustaulukot suosittelevat Dexronia (punaista), mutta se sopii vain vanhoihin V8:iin ja alkupään A8:iin. S8:ssa on aina 5-vaihteinen laatikko, joka pyytää keltaista kultaa.
                    Se että vaikuttaako väärä öljy ääniin, en tiedä. Mutta liiallinen tai liian vähä öljymäärä saattaa vaikuttaa. Tuohon on aika tarkat ohjeet määrän tarkistamisesta, tuolla Audipages.com sivuilla.
                    Oikealla öljyllä tuo 2 x huuhtelu maksaa n. 300 ekua? (Pelkkä öljy). Siihen nähden tuo 550 eur. kuulostaa halvalta.

                    Comment


                    • #11
                      En suositustaulukoista niin tiedä, mutta kun Tepolta aikoinaan ostin tähän V8:iin vaihteistoöljyn vaihtoon/huuhteluun öljyt, suodattimen ja muut hilut, niin keltaista Dexron III:sta sain. Eli vanheempaankin sitä keltaista menee. Vanhat tosin oli sitä punaista, mutta liekkö tämä V8:n laatikko vähemmän nirso kun kahden huuhtelun (ja ensimmäisenkin) jälkeen toimii mainiosti vaikka punasta ja keltasta sekoitettiinkin... Miten sitten tommonen tuoreempi laatikko jos näin on tehty??

                      Comment


                        #12
                        V8 ja 4v tippilootalla olevat A8:t syökin DexronIII:sta. Nuo on tehtaalta lähtiessä ollut punasella öljyllä. Alunperin tyyppi oli Dexron IIe tai IId (en muista tuota kirjainta)

                        5v Tippi on aina keltasilla öljyillä. Sitä en tiedä miksi.

                        Comment


                        • #13
                          No niin, nyt tuli vaihdettua kaikki hilut ja öljyt

                          Eli nyt siis vaihdettu kaikki hilut ja öljyt(huuhdeltu ja lisä aineetkin laitettu)...ja oli hetken hiljaaa mutta taas aamulla (-28c) alkoi ulvomaan . Minustakin kuuluu EHKÄ enemmän edestä mutta kun ei sitä vaan saa tarkkaan sijoitettua, mutta ei kyllä aikaisemmin tuo ääni kuulunut, mutta eipä auto ole ollutkaan niin kauhean kauan. Täytyy varmaan taas viedä takaisin =( Harmittaa kun auto kyllä muuten hieno peli..
                          Autohan siis oli tosiaan se automaatti/tiptro. 1998

                          Kiitoksia taas kaikille.

                          Comment


                            #14
                            Kuuntelepas ettei se kuitenkin olisi ohjaustehostimen pumppu? Eli konepelti auki ja kuuntelemaan kun se ääni esiintyy.

                            Comment


                              #15
                              Eli ääni muuttu kierroksien mukaan edelleen?
                              Muuttuuko se lämmetessä?

                              Olishan siellä öljyihin kuulumattomia ulisijoita muitakin.

                              Comment


                              • #16
                                Kyllähän se muuttuu kun lämpenee, joskus hiljenee aika huomaamattomaksikin, mutta käynistäessä ja jonkun aikaa siitä on tosi kova ääni. uskaltaakohan tolla ajella? Eipä tunnu vaan vaikuttavan tuo ääni oikeen mihinkään. TYhjä käynti on ok samoin kieroksia ottaa ja jne..Onkos ideoita?

                                toisaan muuttuu kierrosten mukaan
                                Viimeksi muokannut okkim; 18.2.2011, 14:04. Perustelu: Samaankin viestiin mahtuu, älä tee heti uutta perään.

                                Comment


                                • #17
                                  Melkein veikkaisin ohjaustehostimen pumppua.Itselläni ainakin molemmissa kaseissa ulvoo kovilla pakkasilla.Ulvominen kyllä loppuu muutamassa minuutissa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Mutta miksi se hiljeni hetkeksi, kun laatikon öljyjä vaihdettiin?

                                    Ohjaustehostimen kohdalla tuo ääntely voisi muuttua, kun renkaita kääntelee, mutta sillä ei ollut ilmeisesti vaikutusta.
                                    Kyllä mullakin äänteli tehostin kasissa, kun käytin vuodon takia ATF:ää siellä. Hiljeni vihreellä kullalla.

                                    Ei ollut puhetta, että hydrauliöljyihin olisi koskettu?
                                    Mikäs tuo putki olisi, joka on alkanut vuotaan?

                                    Comment


                                    • #19
                                      ei vaikutustA jos renkaita kääntelee

                                      Hydraylikka öljy on vihreää ja sitä oli hiukan yli täytetty mutta otettiin pois että oli oikea määrä. Olenkin yrittänyt paikantaa, mutta ei vaan selkeästi tule mistään, ja huolto on sen verran kaukana että aika hiljaiseksi menee kun vien sinne saakka..ja sanoivat että ei haittaa noin pieni ääni mutta kun se on tosi kova silloin kun startaa. Toisinaan muuten kun on ajanut puoliso esim töihin niin huutanut mutta kun lähtenyt töistä, sanoi että ei olekaan ulvonut!?! ja sitten taas aamulla ulvoo. Hiukkan ihmetytti sekin että ei tiputtanut mitään öljyjä aikaisemmin ja nyt äsken huomasin ulkona että on tullut lätäköitä..mustaa. Harmittaa kun jagge oli kuin sweitsiläinen kello öljyt kun vaihto niin ei vuosiin mitään ja kaikki toimi..No onhan audi erillainen auto. Onkohan kouvvolan aluella audi "pajaa"?(ei berneri=)

                                      Comment


                                        #20
                                        Elä nyt vielä luovuta Audin suhteen. Ilmeisesti ongelmattomana sen olet kuitenkin ostanu ja jotain toi huollon tehnyt liike on sössinyt.

                                        ps. Sullon ollu vaan säkää Jaggen suhteen ;)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Puuhapete, mitä ne muut olisivat?

                                          (puuhapete)Niin tosiaan, että mitäs muuta pitäisit toden näköisenä vaihtoehtona? Onhan noita erillaisia erikoisia autoja ollut mutta eipä ole näin käynnyt että kunnon huollon jälkeen mennään takapakkia. Huomenna taas takaisin huoltoon.

                                          Comment


                                            #22
                                            Muisti on vähän jo hataraa, kun A8 on pihasta lähteny jo hyvä tovi sitten, mutta semmonen muistikuva olisi, että bensahöyryjen kierrätysventtiilistä kuulu kylmillä keleillä ääntä.
                                            Yritin foorumiltakin etsiä asiasta jotain, koska ei ole pitkä aika kun ulinasta oli kasin kohdalla juttua. En löytäny.
                                            Se vain nyt hämää, että öljynvaihdon jälkeen nuo olisi alkanut. Moottorista se ei voi kuulua, mutta kierroksiin liityen se on joko apulaite tai laatikko varmimmin.

                                            Ja semmonenkin tuli mieleen kuin lisäilmapumppu.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Joo jagge xj6 long 1997 oli kyllä varmaan yksi parhaista autoista. Aina meni katsastuksestakin kerrasta läpi. Eikä tarvinnu kun perus huollon ja taas vuosi ilman mitään . Eipä sillä on audeja kaksi aikaisemminkin ollut viimeisin S6 ja oli sekin oikeen hyvä auto.

                                              Joo, mootorista ei kuulu sen sain suljettua pois. Ei tosiaan silloin kun ostin ollut mitään ääniä(paitsi uudet jarrut kitisi) ja ajettiin vielä yli 200km kotia. Aamulla ei mitään normaalista poikkeavaa, eikä öljy tippoja kun tarkistin asian. Vain huollon jälkeen tullut nämä ongelmat. En vain ymmärrä miten on mahdollista kun tuntuvat kyllä tietävän mitä tekivät.
                                              Viimeksi muokannut okkim; 18.2.2011, 14:40. Perustelu: Samaankin viestiin mahtuu, älä tee heti uutta perään.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kai se huolto nyt V A R M A S T I tietää mitä öljyä laatikkoon kuuluu ja miten täyttömäärä tarkistetaan? Oisko kuitenkin "viisasta" ottaa kopio ohjeista audipages. com sivuilta, ja näyttää se huollon tekijälle.
                                                Jos se jostain jotain vuotaa, eikä ole aiemmin vuotanut, pitää huollon sekin tarkistaa ja korjata.
                                                Kyllä pakkanen monia outoja asioita tuo esiin, mutta jos on pakkasesta johtuvaa, pitäisi niiden "korjaantua" kun auto on normaalilämmin. Ei sieltä tosiaankaan pitäisi kuulua mitään normaalista poikkeavaa, ei kovaa, eikä hiljaista ylimääräistä ääntä!
                                                Vaikka huollon kaveri olisi kuinka "fiksu ja viisaan oloinen", pitää hänen selvittää vuotopaikan ja äänen lähde. Tai ainakin yrittää.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mitenkäs tuossa kasikoneessa on tuo remmipolitiikka ja moottoriöljyn lisäilypiste?

                                                  Onko mahdollista että moottoriöljyn vaihdon yhteydessä olisi päässyt laturin hihnan suunnalle öljyä ja se nyt tahtoo sitten vingahtaa (hihna luistaa?).

                                                  Tällänen nyt sattu tulemaan mieleen, kun on joskus kauan sitten tullut yksi vastaavankaltainen tapaus vastaan ja tuolloinkin tosiaan vinkuna vaihteli kierrosten mukaan.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kai se huolto nyt V A R M A S T I tietää mitä öljyä laatikkoon kuuluu ja miten täyttömäärä tarkistetaan?
                                                    Tälle edelleen veikkaus. Laitetaan öljyt sisään kuten manuaaliin ja proppu kiinni. Jää sellaiset 2-3 litraa vajaaksi ja varmasti laatikon öljypumppu kavioi, varsinkin kylmänä

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Olette kyllä tuossa oikeassa...

                                                      Ainon Maanantaina viedä taas takaisin ja alkaa kysellä hiukan tarkemmin mitä mihinkin laitettu. Vienpä huvikseen kyllä tuon ohjeenkin mitä olisi yllä suositeltu. Kyllä se vuotokin ihmetytttää kun asiasta mainitsin niin vastaus oli että kun on huuhdeltu, puhistettu, niin paskat lähtenyt liikenteeseen ja siksi alkanut vuotaa joku letku. Toivottavasti hoitavat asiallisesti auton edes siihen kuntoon kun oli.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        ja nyt ei käynnisty...juma..sanoi reino

                                                        Tänä aamuna startatessa kuuuluu vain vinkunaa ja välillä yritti mutta ei käynnistynyt. Akku vaihdettu ei apua aikani yritettyä annoin olla ja ditten hyvin hyvin vaivalloisestti pyörähti käyntiin. kierroksia otti hyvin , annoin lämmetä auton ja sammutin niin taas vinkunaa vain mutta sitten startasi. Olisiko siis bendix mennyt rikki startista ja kannattaako yrittääkkään vaihtaa pelkää osaa kun koko startin voisi samalla vaihtaa..?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Onkohan tuossa autossa niitä EVAPeja ja EGRiä? Eikös ne saa pyörimään diagnostiikalla? Ajaa korjaamolle ja käskee esojen siellä laittaa ne pyörimään ja kertoo sitten, onko tuo se ääni.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            kiitoksia taas, siis voipi olla sekinkö?Onko kellään tullut vastaan?

                                                            Mahtaakohan onnistua ihan tollaisella normi pajalla? Tuoko on jotain tekemistä pakokaasujen kierrättämisen kanssa? Onkos nämä s8 näin herkkiä rikkoutumaan vai olenko onnistunut ostamaan huonon yksilön ? Nyt kun saisi sen vielä taas käyntiin että voisi ajaa korjaamolle. Toivottavasti en tilannut starttia turhaan..kiitoksia ehdotuksesta , eipä tuo tullut mieleenkään.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X