Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAD koneen anturit.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAD koneen anturit.

    Kaipaisin täsmennystä pariin asiaan. Omassa satkussa on AAD kone. Ja KE ruisku. Jos olen väärässä niin saa oikaista. ;) Kylmanä ei lähde käyntiin. Noita koneen antureita olen ihmetellyt. Lämpöanturi löytyy helposti. Mutta onko tuossa ollenkaan sitä lämpöaikakytkintä? Jos on niin missä? Netistä ei oikeen tietoa löytynyt. Autossa on silleen ihme juttu kun pistät lohkarin ja annat olla 5 minsaa niin lähtee saman tien.

  • #2
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...3%B6aikakytkin

    Comment


    • #3
      Löysin tuon jutun ja luinkin sen tarkkaan.

      http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=105

      Tuolta kun käy katsomassa niin tuon mukaan KE:ssäkin olis tuo lämpöaikakytkin. Onko tuo siis virheellinen tieto? Tuo on sotkenut sen vähäisenkin tiedon mitä itsellä on noista ruiskuvehkeistä.

      Comment


      • #4
        Minulla juuri omassani kone on tuo AAD.Olen uusinut tuon lämpöaikakytkimen joskus,ja se on se sininen siinä ylä-vesiletkussa.

        Comment


        • #5
          OK. Jos tuo lämpöaikakytkimen vieressä on anturi lämpömittaria varten niin sitten mulla onkin hukassa se koneen lämpöanturi. Missähän se mahtaa olla?

          Comment


          • #6
            Mitä anturia tarkoitat?

            Comment


            • #7
              Eli kun tuossa ylävesiletkussa on nuo kaksi anturia, toinen on se lämpöaikakytkin niin kun sanoit. Toinen on se harmaa. Olenko ymmärtänyt oikein et se on mittariston lämpömittaria varten? Onko sitten vielä jossain anturi mikä antaa ecu:lle tiedon koneen lämpötilasta? Tuolla ffp:n sivulla osa numero 13.

              Comment


                #8
                AAD:ssä näyttäisi kyllä olevan ylävesiletkussa kaksi anturia: sininen 2-napainen ECUlle ja harmaa 3-napainen mittaristolle. Lämpöaikakytkintä ei välttämättä enää edes ole ja jos on, löytynee yleensä lohkon rintapellin puoleisesta päädystä.

                Comment


                • #9
                  Ok. Toisaalta olen suunnannut pähkäilyä myös sytytyksen puoleen. Kone kun lähtee käyntiin niin sen jälkeen kaikki on ok. Tyhjäkäynti on tasaista, ei nyi ja kulutuskin on tuntunut kohtuulliselta. Ihan kylmänä kun starttaa niin lupaa kerran ja sen jälkeen ei mitään. Muutama minsa lohkarissa niin lähtee saman tien.

                  Comment


                  • #10
                    Tänään sitten menin ja aloin mittaamaan tuota kylmäkäynnistyssuuttimen toimintaa. En saanut edes sitä kumisuojaa kunnolla pois kun huomasin että toinen johdoista oli täysin poikki. Tuo on ainakin ollu pois pelistä. Liitin oli joskus korjattu mutta johto oli jäänyt turhan lyhyeksi. Kone kun vähän heilahtaa niin johto on uudestaan poikki. Väkästin siihen jatkon. Mittasin tuon kylmäkäynnistyssuuttimen ja sen vastus oli 11-12 ohmia. Irroitinpa koko osan ja pistin se suihkuttamaan bensaa kippoon. Lyhyt starttaus ja tuntui toimivan. Uskoisin tuon ainakin parantavan asiaa.

                    Tänään aamulla pakkasta -20 ja lämmittämättä käyntiin. :) Vika korjattu. Eli tuo kylmäkäynnistyssuuttimen johto poikki.
                    Viimeksi muokannut siilimies; 15.2.2011, 15:01. Perustelu: täydennetty tietoja

                    Comment

                    Working...
                    X