Hyviä neuvoja kaivattaisiin kyseisen menopelin kytkinongelmiin.
Tarina alkaa joulukuun puolivälin tienoilta, jolloin starttailin autoa töihin lähtöä varten. Pakkasta oli n.25astetta ja auto oli seissyt noin vuorokauden. Kone lähti nikottelematta käyntiin, pakki päälle ja kytkin ylös ja auton alta kuului kohtuu kova kolahdus/rusahdus.
Auto kuitenkin suostui liikkumaan ja ajattelin pakkasen vain jäädytelleen kulkuneuvoa sen verran kohmeeseen että ääni selittyi sillä. Päästyäni pihalta kunnon tielle ja normaaliajoon, huomasin että kytkin tuntui kovin erilaiselta normaaliin verrattuna. Polkimessa tuntui koko ajan tärinää, ikäänkuin se ei irrottaisi kunnolla ja toisaalta kun vähän kovemmin antoi kaasua, kytkin myös luisti.
Yritin selvitellä vikaa loppuvuodesta tuttujen kavereiden kautta ja yleisin veikkaus oli paineasetelman tai -laakerin osittainen pettäminen.
Auto oli koko ajan pakon sanelemista syistä ajossa ja yritin selvitellä missä saisi vian kohtuu hintaan korjattua, koska AC ilmoitti kyseiselle työlle osineen hinnaksi 2500e.
Viime perjantaina ajelin normaalisti töihin, kun Audi sitten yhtäkkiä sammui n.80 vauhdissa. Yritin vauhdissa starttailla, ei lähtenyt, mutta moottorijarrutuksella ja kaasu pohjaan taktiikalla suostui käynnistymään. Kone kävi tosi vaivalloisesti, ikäänkuin pari sylkkää olisi pois pelistä. Pääsin kitkuttamaan vähän parempaan paikkaan tiensivuun ja auto sammui samantien. Yritin starttailla uudestaan mutta ei suostunut enää lähtemään käyntiin. Auto hinailtiin kotipihaan ja nyt kun suurin ketutus on mennyt ohi pitäisi miettiä mitä hajosi ja kannattaako korjailla? Nyt startatessa pyörittää tosi nihkeästi ja lähtee käymään (3-5pytyllä) mutta ei pysy käynnissä.
Voiko olla että asetelma vain petti lopullisesti ja rikkoi esim.vauhtipyörän asentotunnistimen(vai onko edes mahdollista kyseisessä autossa).
Tarina alkaa joulukuun puolivälin tienoilta, jolloin starttailin autoa töihin lähtöä varten. Pakkasta oli n.25astetta ja auto oli seissyt noin vuorokauden. Kone lähti nikottelematta käyntiin, pakki päälle ja kytkin ylös ja auton alta kuului kohtuu kova kolahdus/rusahdus.
Auto kuitenkin suostui liikkumaan ja ajattelin pakkasen vain jäädytelleen kulkuneuvoa sen verran kohmeeseen että ääni selittyi sillä. Päästyäni pihalta kunnon tielle ja normaaliajoon, huomasin että kytkin tuntui kovin erilaiselta normaaliin verrattuna. Polkimessa tuntui koko ajan tärinää, ikäänkuin se ei irrottaisi kunnolla ja toisaalta kun vähän kovemmin antoi kaasua, kytkin myös luisti.
Yritin selvitellä vikaa loppuvuodesta tuttujen kavereiden kautta ja yleisin veikkaus oli paineasetelman tai -laakerin osittainen pettäminen.
Auto oli koko ajan pakon sanelemista syistä ajossa ja yritin selvitellä missä saisi vian kohtuu hintaan korjattua, koska AC ilmoitti kyseiselle työlle osineen hinnaksi 2500e.
Viime perjantaina ajelin normaalisti töihin, kun Audi sitten yhtäkkiä sammui n.80 vauhdissa. Yritin vauhdissa starttailla, ei lähtenyt, mutta moottorijarrutuksella ja kaasu pohjaan taktiikalla suostui käynnistymään. Kone kävi tosi vaivalloisesti, ikäänkuin pari sylkkää olisi pois pelistä. Pääsin kitkuttamaan vähän parempaan paikkaan tiensivuun ja auto sammui samantien. Yritin starttailla uudestaan mutta ei suostunut enää lähtemään käyntiin. Auto hinailtiin kotipihaan ja nyt kun suurin ketutus on mennyt ohi pitäisi miettiä mitä hajosi ja kannattaako korjailla? Nyt startatessa pyörittää tosi nihkeästi ja lähtee käymään (3-5pytyllä) mutta ei pysy käynnissä.
Voiko olla että asetelma vain petti lopullisesti ja rikkoi esim.vauhtipyörän asentotunnistimen(vai onko edes mahdollista kyseisessä autossa).