Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 Audi A4 3,0TDI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B7 Audi A4 3,0TDI

    Morjens,

    jaahas jos tällä puolen onnistuisi kysyä, että nyt kun olisi tarvetta lähteä hakemaan saksasta otsikon mukaista yksilöä hyvillä varusteilla mutta peloteltu on, ettei tuo 3,0tdi ole myöskään 2,5tdi:n ohella mistään kestävimmästä päästä. Nyt kaipaisin vähän kokemuksia, ettei tule korjaamon vakioasiakasta.

    Kiitos!

  • #2
    Kohta 300tkm mittarissa ja ... keskikulutus 8,69L/100km (sis webaston käyttöä kiitettävästi). Huoltoihin on mennyt rahaa vuoden aikana noin 600€ + renkaat jne.. (huollossa on siis ollut öljyt, suodattimet, jarru-, jäähdytysnesteet ja työt). Vuodessa noin 35tkm. EGR tupppaa täyttämään imuilman putkistoa loppupäässä, joten sille pitäisi jotain tehdä. K-arvo 0,78 katsastuksessa (tänään).

    Pari vuotta auto on itsellä ollut ja mitään sen ihmeellisempää ei ole ollut. Kaukot ei oikein toimi kunnolla ja pitäisi sitä jaksaa selvitellä.. kevväämmällä sitten. Ainahan autoissa on korjattavaa, mutta ei tuossa nyt mitään ihmeellistä ole. Jos sattuu semmoinen yksilö käsiin missä on keraamiset hehkut, niin niistä saattaa koitua harmia. Mutta ongelman kun tietää, niin rasvailee/öljyää hyvissä ajoin ja useasti ennen vaihtoa.

    Sitten muuten löpinää foorumilta:
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=93282
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=87489
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=94969
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=93497
    Viimeksi muokannut perrier; 24.1.2011, 12:59.

    Comment


    • #3
      Kaukoja nuo tuntuu syövän. Toinen ei ostettaessa toiminut(05 auto) ja toinen lopetti toiminnan vuoden vaihteen jälkeen. Tilasin briteistä kaksi käytettyä(a3 mallin, yht=40€) ja vaihdoin kaukosäätöosat vanhoihin avaimiin ja vag comilla tunnistus->toimii.
      Nuo hehkut keraamisina murheelliset vaihdettavat, mutta tehtävissä, samoin suuttimissa muistan kuulleeni jotain kallista olevan? Pääpiirteissään sanoisin että oikein soiva peli. Itselläni ollut kesäkuun lopusta ja termasin aion vielä vaihtaa, lämmöt hieman hitaasti nousevat nimittäin.

      Comment


      • #4
        Ok, mitenkäs muuten onko näissä jo vakiona tehdasasennus webasto kun ainakin tuntuisi että voisi olla ? Säästäisi ainakin siinä mielessä, ettei tarvitsisi suomen puolella alkaa jälkiasennus lämmittimiä asennuttamaan..

        Ja eikös Quattro ole jatkuvatoiminen ja millä välityssuhteella? Ja kuinka luotettava Audin neliveto on ylipäätänsä jne ?

        Comment


        • #5
          Osaan on webastoa asennettu (mikäli on tilattu), osaan on asennettu jälkikäteen ja osa on ilman. Taitaa näihin jotain letkulämppäriä jne sarjaa saada. Joskus kun tätä kyselin, niin mitään ei tuntunut löytyvän, joten päädyin sitten webastoon.

          Comment


          • #6
            teropee.
            Alkuperäinen kirjoittaja Jusutus Näytä viesti
            Ja kuinka luotettava Audin neliveto on ylipäätänsä jne ?
            Täysin epäluotettava, en laittaisi rahoja kiinni moiseen. :)

            Yhden koneen otanta ja huhupuheet toki ei kerro yhtään mitään. Joihinkin alkupään 3.0tdi:hin on vaihdettu suuttimia ja jossain määrin keraamihehkutkin on
            toisille aiheuttanut päänvaivaa. Mut aiheesta on muualla jo keskustelua käyty. 2.5tdi on myös vähävikainen, mut viat toki vähä kalliimmat sitten. :)
            Viimeksi muokannut diffas; 24.1.2011, 16:56.

            Comment


            • #7
              Oukkei. Tietääpähän nyt nuo yleisimmät viat. Loput onkin yleisemmin käyttäjästään kiinni. "Kovaa ajoa, vähäistä huoltoa.."

              3,0tdi valitsee jo senkin puolesta kernaasti, kun Quattro noissa on jo järestään ilmoituksia katsoessaan. 2,0 diiseliä harvakseltaan Quattrona myynnissä ja niistäkin varusteita puuttuu. Mutta eihän ne sakut tietty sitä quattroa niin paljon tarvitse, kun täällä pohjolan olosuhteissa. =)

              Comment


              • #8
                3.0 koneella varustettua ei ole saanut ilman quattroa, joten vaikka ilmoituksessa olisikin mainittu vain 3.0 sen pitäisi olla q-malli. Tosin jos näin ei ole, niin sitten on vaihdettu moottori autoon. tai jotain muuta hämärää.

                Comment


                  #9
                  Ja A4 korissa ei tarvitse huolehtia edes keraamisista hehkuista, siinä kun on jo tehtaalta metalliset.

                  Comment


                  • #10
                    No sehän taas parantaa asiaa kummasti. =)

                    Mitenkäs kylmiä tuollaset kolmilitraset on ajaa yli -20 asteen pakkasissa? Ainakin luulisi, että ison motin ansiosta tuottaisi enemmän lämpöä kabiiniin, kun ei kyseessä ole kuitenkaan se taloudellisin diesel..?

                    Ja mitenkäs alustat kestää? Toisaalla peloteltiin, että jos ostamassa 150-200tkm ajettua saksasta, niin on jo aivan "ikäloppu" vaikka eihän nuo kilometrit dieselille vielä paljon ole ?

                    Edit:Lisätäänpä nyt vielä kysymys, että oliko quattro- Torsen, vai Haldex tässä mallissa ja kumpi parempi ?
                    Viimeksi muokannut Jusutus; 25.1.2011, 15:15.

                    Comment


                    • #11
                      Mitenkäs kylmiä tuollaset kolmilitraset on ajaa yli -20 asteen pakkasissa? Ainakin luulisi, että ison motin ansiosta tuottaisi enemmän lämpöä kabiiniin, kun ei kyseessä ole kuitenkaan se taloudellisin diesel..?

                      Ja mitenkäs alustat kestää? Toisaalla peloteltiin, että jos ostamassa 150-200tkm ajettua saksasta, niin on jo aivan "ikäloppu" vaikka eihän nuo kilometrit dieselille vielä paljon ole ?
                      Joo, itelläni 2,7Tdi, sama motti mutta hiukan modattu pienemmäksi...
                      Eli itse tullut ajeltua nyt jotain 50tkm tuolla ja viime ja tämän talven pakkasilla on lämpö riittänyt kabiinissa kyllä komeasti, mutta lämpömittari kyllä laskee-> kulutus nousee. Webastoa ei ole, enkä ole aikaiseksi saanut ilmanottoaukkoihin peittoa. Se kyllä parantaisi asiaa...
                      Alusta on itselläni Sport tai S-line, en ole varma mutta vakiota sen 15-20mm matalampi. Ajettu nyt 190tkm ja ei mitään hämminkiä vielä alustassa, kuten ei autossa muutenkaan, eli ajoa vaan. Ainut vika mitä mulla on ollut, on sisävalojen simahdus tällä hetkellä, mutta taitaa olla joku liitin herkässä, kun joskus palailee takaisinkin.

                      Comment


                      • #12
                        Alustassa ei tosiaan ole mitään vikaa, mutta B7 tuppaa vähän "keulia", joten etupään jousilautasilla tämänkin vian saa korjattua. Tai vastaavasti hankkimalla säädettävän alustasarjan.

                        Mitä tulee liittimiin, niin itsellä apukuskin penkin airbagistä on valitellut. Ja ongelma on penkin alla olevassa liittimessä. Pitäs vissiin jaksaa joku kerta teipata tai muuten kiinnittää paremmin, ettei pääse liikkumaan. Ärsyttää parin kuukauden välein nollailla tuota herjaa ja kopeloida liitintä. Jarruvalo katkaisija on myös jossain vaiheessa vaihdettava (marmorilta OSA NUMERO: 1K2945511 RDW - Hinta marmorilla ~16,80). Kovilla pakkasilla saattaa jarruvaloja poltella ihan itsekseen.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja perrier Näytä viesti
                          Kohta 300tkm mittarissa ja ... keskikulutus 8,69L/100km (sis webaston käyttöä kiitettävästi). Huoltoihin on mennyt rahaa vuoden aikana noin 600€ + renkaat jne.. (huollossa on siis ollut öljyt, suodattimet, jarru-, jäähdytysnesteet ja työt). Vuodessa noin 35tkm. EGR tupppaa täyttämään imuilman putkistoa loppupäässä, joten sille pitäisi jotain tehdä. K-arvo 0,78 katsastuksessa (tänään).

                          Pari vuotta auto on itsellä ollut ja mitään sen ihmeellisempää ei ole ollut. Kaukot ei oikein toimi kunnolla ja pitäisi sitä jaksaa selvitellä.. kevväämmällä sitten. Ainahan autoissa on korjattavaa, mutta ei tuossa nyt mitään ihmeellistä ole. Jos sattuu semmoinen yksilö käsiin missä on keraamiset hehkut, niin niistä saattaa koitua harmia. Mutta ongelman kun tietää, niin rasvailee/öljyää hyvissä ajoin ja useasti ennen vaihtoa.

                          Sitten muuten löpinää foorumilta:
                          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=93282
                          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=87489
                          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=94969
                          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=93497
                          Hoksaako se jostain tuon Webaston imemän kastikkeen? Eikö se laske jotain ruiskujen laukeamiskertoja tai aukipitämisaikoja? Päättelin siitä kun tyypit oli vaihdelleet S4:ään niitä ruiskuja ja kulutus oli ollut 3 litraa satasella. Se ei kuullosta uskottavalta edes S4 kaltaiselle aerodynamiikan ihmeelle =).

                          Comment


                            #14
                            Eiköhän tuo ole tankkaamalla mitattu (?). Ajotietokoneen lukemat ovat lähinnä suuntaa-antavia, ja lisälämmitintä ei tosiaan huomioida. Suuttimien vaihto toki sotkee mittauksen lopullisesti, ellei siihen tehdä korjausta. VCDS:llä voi mittariston kautta tehdä hienosäätöä.

                            Comment


                            • #15
                              Ajotietokone näyttää mitä näyttää. Toki sitä voi säätää näyttämään paremmin oikeaa lukua. Mutta tuon kulutuksen olen laskenut ihan tankkauksista ja ajetuista kilometreistä. Kyllä sen huomaa milloin on pakkasta ollut ja webastoa käytetty. 7,3l lämpöiset kelit -> 10,5l kunnolla pakkasta. Kun tuota webastoa huudattaa 30min ensin himassa ja ajaa 20km. Ruokatunnilla taas 30min ja 5km ajoa. Iltapäivästä taas ja 20km kotiin. Emäntä lähtee harrastuksiin 30km ja taas toisessa päässä 30min lämmitystä ja sit ajoa 30km. Eli ~105km ajoa ja 2 tuntia webaston käyttöä, niin akku kiittää ja samoin kulutuslukema.

                              Comment


                                #16
                                Mielestäni todella hyvä auto ollut kaikin puolin. Ainut vika mikä omassani on ollut oli jo ostaessa eli alkup. lisälämmitin (artic) piti huoltaa (580€). Sen jälkeen 2 talvea mennyt moitteetta. Ei erityisen lämmin mutta tarkenee -30 kelilläki tosin nesteiden lämmöt ei taho yli 75 silloin nousta.

                                Comment


                                • #17
                                  Miten onko näissä 3,0tdi jo kaikissa ihan vakiona webasto tai vastaava? Tai tarkoitan, että lämmitin on jo asennettuna moottoritilaan, mutta voi vaatia jälkikäteen "ohjausyksikköjen" asennuksen ?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Laitetaampa hieman omiakin kokemuksia ko.moottorista ja autosta. Itsellä on ollut A4 3.0tdiq avant -05 (BKN) ajossa n.9kk (22000km) ja en voi sanoa että olen ollut todella tyytyväinen autoon. Sanotaan että ihan kivahan sillä on ollut ajella, liikkuu suhteellisen ripeesti ja muutenkin jämäkkä niin kuin edelliset audinikin. Suurin murhe on ollut, ja on edelleenkin todella ärsyttävä moottorin ravistelu tyhjäkäynnillä. Tuntuisi välillä myös vaikuttavan tehoihin ja siihen ettei lähde vetämään riittävän alhaalta. Vikakoodin lukemisista, korjaamokäynneistä ja täällä foorumilla arpomisesta asian suhteen ei ole ollut tarvittavaa apua ongelmaan. Ohimennen mainitakseni mm. jakopäänketju myös rallattaa kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Foorumia lukeneena, tämä vaikuttaisi olevan tuon moottorin ravistelun ohella näissä kolmelitraisissa ominaisuus. Jota tosin minä sanoisin viaksi. Sen enempää haukkumatta ko. moottoria, niin olen melkein valmis vaihtamaan autoa (lue:en merkkiä) tuo ärsyttävän ravistelun takia.

                                    Mitenkäs kylmiä tuollaset kolmilitraset on ajaa yli -20 asteen pakkasissa?
                                    Tässä taannoin kun oli näitä yli -20c pakkasia, niin omassa kärryssä tuolla hytissä oli hieman viileä. Moottorilämmöt mittarin mukaan 90c, mutta silti jostain syystä automatiikka ei saanut pidettyä tuota sisäilmaa riittävän lämpöisenä. Lämmintä puhalti kun puhallustehoa nosti maanuaalisesti ja koitti kädellä naamasuulakkeista, mutta tuo ulosanti jäi jostain syystä riittämättömäksi. Tiedä sitten onko vika ohjainyksikössä vai missä. Ja moottori lämpenee todella nihkeästi kovemmilla pakkasilla. Maskisuoja asiaa hieman auttoi, mutta seuraavaksi menee termostaatti vaihtoon.

                                    Ja mitenkäs alustat kestää?
                                    Autoni on S-line alustalla joka käsittääkseni pitäisi olla jollain tapaa vahvistetuilla etutukivarsilla. Huolimatta siitä, vaikuttaisi tätä samaista tukivarsiongelmaa olevan kun näissä aiemmissakin aanelkuissa. Etupäästä vänkärin puolelta kuulunut useamman tuhatkilometriä kolinaa/lotinaa. Vakaajan kumit/tangot vaihdettu ei muutosta parempaan.

                                    Onhan tässä näitä ominaisuuksia ja jopa ihan vikojakin, niin kuin muissakin autoissa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Miikka, näissähän on mahdollisuus vaikuttaa siihen lämppärin toimintaan, siellä näkyi olevan joku "Scandinavia"-asetuskin, lataapa tuolta SSP 343 ja tutki asiaa, jos sitä lämppäriä joku ruuvais sulle hieman lämpimämmäksi.

                                      http://www.volkspage.net/technik/ssp/index4_eng.php

                                      Comment

                                      Working...