Mahtaako arvon raati tietää mistä johtuu reilu bensan syönti 100km/25l. Ei ainakaan tunnu tankista vuotavan. Onko mahdollista et olis joko maffi vaiko joku happianturi ?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
audi 100 2.6 v6 -93- bensaa vie reilusti ?
Collapse
X
-
Onko imusarjalta Eculle menevä alipaineletku kiinni, ehjä ja tiivis? Jos tuo vuotaa niin kuulemma vaikuttaa rajusti kulutukseen. MAFfia tuossa ei ole, arpoo seokset imusarjan paineen (=juuri tuo mainitsemani letku), kierrosluvun, kaasuläpän asennon ja lämpötilojen mukaan(imuilma + jäähdytysneste). Osakaasulla sitten vielä lambdaarvojen mukaan.
Oma quattro vie n 10 l/100km ja maksimi 5 vuoden aikana ollut n 15 l/100 km (koko tankillinen hevoskoppi perässä)
Tuossa perusteellinen kuvaus aiheesta: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_150.PDF
Sittenhän noissa tietenkin on kaikki ihan normit: bensavuodot, laahavat jarrut (tyyppivika takajarruissa), kylmänä käyvä kone, tukossa olevat katit/putki yms yms
Comment
-
Täytyy huomenna käydä tutkimassa samalla kun vaihtaa öljyt, ilmansuodattimen ja tulpat. Vielä voisin sanoa et pakokaasu haisee ihan ku jollain 2t kelkalla ajelis, sanooko mitään mihkä vois liittyä ?
Pystykkö viä heittään et mikä sivu tosta http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_150.PDF kuvastaa tätä mun ropleemaa, en sisäistänyt ihan täysin tota hommelia. Eiköhän se aukee kyl ku pääsee pellin alle...
Mistäs ihmeestä saan tuon moottorikoodin selville ABC, AAH vai ACZ ? valmistetttu 1/93Viimeksi muokannut Mustis; 6.1.2011, 22:47.
Comment
-
Tuo audin ssp kuvaa juuri tuon koneen ruiskun toimintaa- mitä antureita käyttää mihinkin ja mitä tapahtuu jos on joku ongelmatilanne. Normivastaus olisi että lue vikakoodit- tuon vuosimallin ABC-koneisessa se vaan on osoittautunut minulla lähes mahdottomaksi. Siitä syystä hyvä tietää miten värkit toimii ja siitä sitten arpomalla vaihtelamaan todnnäköisempiä osia järjestyksessä kunnes ongelma poistuu.
Hajun osalta villi arvaus että käy tosi rikkaalla- lambdatkin on kulutustavaraa.
Comment
-
Meidän Cabriolla on kerran ajeltu pari kuukautta siten että letku oli ohjausyksikön päästä irti. Kulutus oli 2 l/100 km normaalia korkeammalla (about 13,5l/100km kaupunkiajossa) muttei sentään lähellekään 25l/100 km. Ei oltaisi ehkä huomattu koko juttua jos ei olisi pompannut katsastuksessa päästöjen vuoksi. Bensa kyllä haisi samalla tavalla kuin ennen vanhaan talvella automaattiryyppyisen Kuplan perässä ajellessa.
Comment
-
Ilmeisesti ratkaisu löytynyt, imusarjasta bensalinjoihin joku letku oli murtunut poikki, toiv helpottaa.
Tuli jakohihna + kilkkeet vaihdettua ja termari myös, jäipä tietenkin motonetin uusi termari jumiin auki asentoon ja auto ei meinaa lämmetä. Pani meinaa hiukan miehen kiahumaan on niin mukavassa paikassa vaihdella.
Comment
-
Itsellä sama vika nykyään. Ennen tietokoneen mukaan matkajossa 8-9L/100km nykyään 19-24L/100km. Auto seisoi viime kesän jonka jälkeen tämä vika tuli, ja nykyään tuntuu että auto ei jaksa vetääkkään. Alipaineletkut ja vuodot tarkistettu. Päästöissäkin sai kunnolla kaasuttaa että meni läpi, mutta sen varmaan jo arvasi kun oli 5kk pihassa ja siitä suoraan asemalle. Sitten kun ilmastoinnin näytöstä laittaa ne niin sanotut vikakoodit niin siihen tulee 134, 136 ja 137. Onko nämä niitä yleisiä P koodeja vai jotain audin omia?
Comment
-
Jarrut käytiin läpi ja palat vaihdettiin ja satulat "huollettiin". Mitenkäs lambdat miitataan? Imuvuotoja ei imusarjassa ole, ja vacuum-mittarikin asennettu autoon eikä sekään väpätä. Auto siis toimii aivan moitteitta tyhjäkäynti on tasainen ja kaasullakaan ei pätki, mutta bensaa menee ja tehot on niinku 200D röntässä.
Comment
Comment