Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2,5TDI Quattron vikavalot ja ruiskutusennakko

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2,5TDI Quattron vikavalot ja ruiskutusennakko

    Korjasin tuossa kaverin audia, koska oli startin polttanut päreiksi. Vaihdoin startin ja kun ei käynnistynyt niin tein laajan vianhaun. Vika löytyi lopulta. Ruiskupumpun sekä nokka-akselin välisestä hihnasta puuttui lähes kaikki hampaat. Vaihdoin hihnan autodatan ohjeiden mukaisesti ja sain auton käyntiin.
    Muutaman kilometrin audi toimi moitteetta, kunnes syttyi luistoneston valo sekä ajoittain moottorivalo. Luistoneston valo siis paloi sammumatta ja valot saattoivat hävitä kun käynnisti auton uudelleen. Samanaikasesti, kun valot paloivat, niin tehot hävis. Ilmeisesti vaihteisto vikatilaan ja joku tietty vaihde päälle. Valot saattoi hävitä ajon aikana tai uudelleenkäynnistettäessä ja tehot palas samoin.

    Voiko vika olla ruiskutuksen ajoituksessa? Ruiskutuksen jako kuitenkin on kohdillaan. Auto lähtee käyntiin kuin palmun alta ja tyhjäkäyntikin on tasaista. Ottaa kierroksia poljettaessa, mutta ajaessa tehot häviää ja valot syttyvät.

    Pistin tilaten OBD2 kaapelin joka on yhteensopiva VCDS-Liten kanssa. Toimiiko VCDS-Litessä TDI-Graph, vai täytyykö olla rekisteröity versio? Jos ja kun saan testattua/säädettyä ruiskutuksen ajoituksen ja vika ei häviä, niin mitkä ovat sitten seuraavia mahdollisia vikakohteita? Saan vikakooditkin ensi viikolla niin niistä jotain pystyy ehkä päättelemään. Ideoita kenelläkään foorumilaisella?

    Motti tais olla BAU
Working...