jos ois audi 1oo 87 avant quattro 2.2 bensa. ja sitt ois vielä audi 100 2.0 diesel etuveto 87. onnistuuko siirtää diesel moottori ja sen vaihdelaatikko suoraan quattroon vai pitääkö olla diesel quattron laatikko. molemmat autot on manuaali laatikolla. joutuuko tekeen jotain sovitelaippoja.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lötkön dieselöinti
Collapse
X
-
Onko tuo kone sovitettavissa kiinni bensaquattron laatikkoon? Toki välitykset on varmaan ihan jotain muuta kuin optimaaliset. Toisaalta kai tuo 2-litrainen dieseli ei ole mikään voimakone eli ei kai kuitenkaan hirveen pitkillä välityksillä jaksakaan. Muistelen että joku virolainen audifani teki tuollaisen dieselöinnin- kikkaili sitten mm isommilla renkailla juuri välitysten vuoksi.
Itse tutkailin jos olis pistänyt piristetyn 1,9TDI:hin bensaturbon 6-lovisen laatikon- huiput olis jäänyt n 170 km/h (välitysten puolesta) ja moottoritienopeuksissa dieselille jo aika julmat kierrokset (3500 rpm...)
Comment
-
-
Sopii kokeilla S6+ askia jossa 4-6 pykälät normi urs6:ta lyhyemmät. 100km/h@2800rpm 6. vaihteella, ei pysty ihan käsittään mitä on nahkahousuinsinööri miettinyt tuota tehdessään. Kai se sit on kivaa kun kiihtyy kutosella jo Suomen maantienopeuksissa. Ite olisin voinut huolia jonkun 0.5 välitetyn loikkarin.
Comment
Comment