Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lötkön dieselöinti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lötkön dieselöinti

    jos ois audi 1oo 87 avant quattro 2.2 bensa. ja sitt ois vielä audi 100 2.0 diesel etuveto 87. onnistuuko siirtää diesel moottori ja sen vaihdelaatikko suoraan quattroon vai pitääkö olla diesel quattron laatikko. molemmat autot on manuaali laatikolla. joutuuko tekeen jotain sovitelaippoja.

  • #2
    Kardaanin laippa yms. muuta pientä taitaa puuttua vajaavedon laatikosta..

    Comment


    • #3
      Joo, aikamoisia "sovitelaippoja" pitäisi tehdä. Eli ei onnistu ilman quattron laatikkoa.

      Comment


      • #4
        Onko tuo kone sovitettavissa kiinni bensaquattron laatikkoon? Toki välitykset on varmaan ihan jotain muuta kuin optimaaliset. Toisaalta kai tuo 2-litrainen dieseli ei ole mikään voimakone eli ei kai kuitenkaan hirveen pitkillä välityksillä jaksakaan. Muistelen että joku virolainen audifani teki tuollaisen dieselöinnin- kikkaili sitten mm isommilla renkailla juuri välitysten vuoksi.
        Itse tutkailin jos olis pistänyt piristetyn 1,9TDI:hin bensaturbon 6-lovisen laatikon- huiput olis jäänyt n 170 km/h (välitysten puolesta) ja moottoritienopeuksissa dieselille jo aika julmat kierrokset (3500 rpm...)

        Comment


        • #5
          Kaikki vitoset sopii samoihin laatikoihin käyttövoimasta riippumatta.

          Comment


          • #6
            Sopii kyllä mutta välitykset on aivan liian lyhyet.

            Comment


            • #7
              Tuolla tuo Benkun muistelema projekti. Näyttihän tuossa hiukan työtä olleen...

              Comment


                #8
                Voihan sinne laittaa diisseliquattron laatikonkin. Eikä esim urssin laatikosskaan oo pahat välit kammiodiisselille.
                Viimeksi muokannut MJF; 15.10.2010, 12:47.

                Comment


                • #9
                  Riippuu sitten ihan urssin laatikosta! CET koodinen ei ole kiva edes bensakoneisella, 2-3 väli aivan liian pitkä ja 5 järjettömän lyhyt (lyhyin mitä on ikinä pistetty 01E laatikkoon) Yhdistetään tuo vakio 4.111... perään ja kierrokset on 120 aluella yli 3200rpm...

                  Comment


                    #10
                    Aivan... Aattelin tuota omaa 5v 01E laatikkoa jossa vitosen välitys on sama kuin 2,0td lötkössä.

                    Comment


                    • #11
                      Sopii kokeilla S6+ askia jossa 4-6 pykälät normi urs6:ta lyhyemmät. 100km/h@2800rpm 6. vaihteella, ei pysty ihan käsittään mitä on nahkahousuinsinööri miettinyt tuota tehdessään. Kai se sit on kivaa kun kiihtyy kutosella jo Suomen maantienopeuksissa. Ite olisin voinut huolia jonkun 0.5 välitetyn loikkarin.

                      Comment

                      Working...
                      X