Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ne kuuluisat poskilaakerit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ne kuuluisat poskilaakerit

    Autona -98 b5 2.8 quattro tiptronic, ajettu 240 000. Vaihtelin kaikki pyöränlaakerit ja nyt näyttäisi siltä että saan vaihtaa myös etuperän poskilaakerit (ulostuloakselien laakerit). Tumpit ainakin heiluvat siihen malliin että ihan terveet eivät voi olla.

    Olisiko jollain tiedossa laakerien ja stefojen mittoja? Ettei tarvitsisi mennä lakki kourassa marmoritiskille.

    Muutkin vinkit noitten poskilaakereiden vaihtamiseen ovat tervetulleita, tarvitaanko esimerkiksi muitakin osia ym.

  • #2
    vai kuinka paljon ne ulostulotumpit voi heilua, vaikka laakerit olisikin ehjät? Niitähän ei varsinaisesti ole laakeroitu vaan tasauspyörästö on laakeroitu ja tumpit on booreilla tasauspyörästössä, vai tulkitsinko kuvia väärin?

    Comment


    • #3
      Haulla löytynee tietoa, (poskilaakeri) ne pystyy vaihtamaan ulkoapäin.
      Sitä en tiedä paljonko ne saisivat heilua viitaten tuohon toiseen kysymykseesi.
      Edelleen : käytä hakua, jospa apu löytyisi.

      Comment


      • #4
        Kokeilin tuossa yhdestä ehjästä lootasta, ja se laippa heiluu (ilman vetaria) ehkä noin millin.

        Laipat tosiaan tulee kiinni tasauspyörästöön, joka on laakeroitu.

        Comment


        • #5
          Ääni poistui renkaitten vaihdolla, Falkenit olivat kuluneet sisäreunasta hampalle niin ilmeisesti se yhdessä Suomen tasaisten asfalttiteiden kanssa sai aikaan tuon äänen.

          Kiitos okkim kommenteista, rauhoittaa mieltä kun tietää että se heiluu vaikka onkin ehjä.

          Comment


          • #6
            Ylösveto;

            Aihe tuli taas ajankohtaiseksi kun huomasin öljyvuodon takaperän apparin puolella, tumpin juuresta tullee.

            Kun tuota perän öljyvuotoa tutkin, niin huomasin että tumpin laippa liikkuu helposti sekä ylös/alas että eteen/taakse (siis poikittain). Liike tuntuu olevan enemmän kuin 1 mm, ehkä 2 mm tai alle. Toinen puoli ei liikkunut lainkaan.

            Tuo edellinen postaus vinkkaisi, että liike on normaalia. Olen yrittänyt etsiä vahvistusta asiaan muualta netistä, mutta en ole onnistunut löytämään.

            Löytyykö foorumilta enemmänkin kokemusta, jonka perusteella tumpin välys on normaalia?

            Ajattelin nyt vaihtaa vain sen stefan, mutta onkohan koko perä vaarassa, jos poskilaakeri on liian väljä....
            On myös kirjoitettu, että joskus koko laakeri heiluu väljässä pesässään.
            Vai onko ne tumpin boorit väljät?

            Potilas on Audi 100 Avant quattro 2.0E 1993, manuaali, ACE, 230 000 ajettu. Etkan kuva perästä on 525-20.

            - Stefa vaihdettu. Kyllä siinä aikaa kuluu, yksin ekaa kertaa tehden koko päivä.
            Ylätukivarsi piti irrottaa toisesta päästään, jotta sai vetarille tilaa syrjään siirrettäväksi. Käsijarrukaapeli ahdistaa jonkin verran.
            Vanha tiiviste oli vinossa: alareuna oli 2 mm syvemmällä kuin yläreuna. Öljyntäyttötulppaa en saanut auki.
            Vielä koeajo tekemättä.
            Viimeksi muokannut tyliko; 1.8.2015, 14:57. Perustelu: Päivitys

            Comment

            Working...