-92 vuosimallin 2.0 ABT Audissani on sellainen vika, että pintakaasulla ajettaessa moottori nykii. Ilmiö häviää noin 70km/h ja kovemmissa vauhdeissa. Ilmeisesti kaasun asento vaikuttaa? Kiihdyttäessä kiihtyy niin hyvin kuin tuollainen alitehoinen auto voi kiihtyä.
Moottori ei myöskään käy tyhjäkäyntiä tasaisesti, vaan pakoputki "pulputtaa" silloin tällöin. Moottori käy kyllä kaikilla sylintereillä, mutta ihan kuin välillä jäisi jostain kipinä väliin.
Moottorinohjaussysteemi lienee mono-jetronic? 66kw yksipisteruiskusta on siis kysymys.
Tehtyjä toimenpiteitä:
- Kaasuläpän asentotunnistin avattu. Oli puhdas ja ok.
- Jarrutehostimelle ja ilmanpuhdistimelle menevät letkut tulpattu. Ei vaikutusta.
- Lambda-anturin johto irroitettu. Ei vaikutusta.
- Tulpat, virranjakaja ja pyörijä vaihdettu. Ei vaikutusta.
- Ruiskuun katsottuna, bensa helmeilee kaasuläpän päällä tyhjäkäynnillä. Normaalia vai suutin tukossa?
- Tulpanjohdot mitattu ehjiksi
Vaihdoin autoon kannentiivisteen viime keväänä. Virranjakaja oli irti, mutta merkkasin paikan ennen irrottamista. Muistikuvien mukaan nykiminen ei ollut yhtä suurta ennen kansiremppaa. Käynti oli kyllä epätasaista jo ennen remonttia. Miten sytytyksen ajoitus tarkistetaan? Ajoituslamppu löytyy kaverilta.
Auto on parin viimevuoden aikana myös sammunut muutaman (alle 5 kertaa) mystisesti. Sammumiset ovat tapahtuneet hiljaisessa vauhdissa kytkin pohjaan painettaessa. Liian alhaisista kierroksista ei ole ollut kyse.
Viime katastuksessa, ennen kansiremonttia, katsatusmies kysyi minulta katsottuaan pakokaasupäästöjä, että onko tässä autossa katalysaattoria :D Päästöt menivät kyllä rajojen alle kunhan kierroksia koneessa oli tarpeeksi (korvakuulolta n 4000rpm).
Mitäköhän sitä seuraavaksi tekisi? Olen kuullut arveluja että hall-anturissa voisi olla vikaa?
Moottori ei myöskään käy tyhjäkäyntiä tasaisesti, vaan pakoputki "pulputtaa" silloin tällöin. Moottori käy kyllä kaikilla sylintereillä, mutta ihan kuin välillä jäisi jostain kipinä väliin.
Moottorinohjaussysteemi lienee mono-jetronic? 66kw yksipisteruiskusta on siis kysymys.
Tehtyjä toimenpiteitä:
- Kaasuläpän asentotunnistin avattu. Oli puhdas ja ok.
- Jarrutehostimelle ja ilmanpuhdistimelle menevät letkut tulpattu. Ei vaikutusta.
- Lambda-anturin johto irroitettu. Ei vaikutusta.
- Tulpat, virranjakaja ja pyörijä vaihdettu. Ei vaikutusta.
- Ruiskuun katsottuna, bensa helmeilee kaasuläpän päällä tyhjäkäynnillä. Normaalia vai suutin tukossa?
- Tulpanjohdot mitattu ehjiksi
Vaihdoin autoon kannentiivisteen viime keväänä. Virranjakaja oli irti, mutta merkkasin paikan ennen irrottamista. Muistikuvien mukaan nykiminen ei ollut yhtä suurta ennen kansiremppaa. Käynti oli kyllä epätasaista jo ennen remonttia. Miten sytytyksen ajoitus tarkistetaan? Ajoituslamppu löytyy kaverilta.
Auto on parin viimevuoden aikana myös sammunut muutaman (alle 5 kertaa) mystisesti. Sammumiset ovat tapahtuneet hiljaisessa vauhdissa kytkin pohjaan painettaessa. Liian alhaisista kierroksista ei ole ollut kyse.
Viime katastuksessa, ennen kansiremonttia, katsatusmies kysyi minulta katsottuaan pakokaasupäästöjä, että onko tässä autossa katalysaattoria :D Päästöt menivät kyllä rajojen alle kunhan kierroksia koneessa oli tarpeeksi (korvakuulolta n 4000rpm).
Mitäköhän sitä seuraavaksi tekisi? Olen kuullut arveluja että hall-anturissa voisi olla vikaa?
Comment