Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2.0 ABT nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 2.0 ABT nykii

    -92 vuosimallin 2.0 ABT Audissani on sellainen vika, että pintakaasulla ajettaessa moottori nykii. Ilmiö häviää noin 70km/h ja kovemmissa vauhdeissa. Ilmeisesti kaasun asento vaikuttaa? Kiihdyttäessä kiihtyy niin hyvin kuin tuollainen alitehoinen auto voi kiihtyä.

    Moottori ei myöskään käy tyhjäkäyntiä tasaisesti, vaan pakoputki "pulputtaa" silloin tällöin. Moottori käy kyllä kaikilla sylintereillä, mutta ihan kuin välillä jäisi jostain kipinä väliin.

    Moottorinohjaussysteemi lienee mono-jetronic? 66kw yksipisteruiskusta on siis kysymys.

    Tehtyjä toimenpiteitä:
    - Kaasuläpän asentotunnistin avattu. Oli puhdas ja ok.
    - Jarrutehostimelle ja ilmanpuhdistimelle menevät letkut tulpattu. Ei vaikutusta.
    - Lambda-anturin johto irroitettu. Ei vaikutusta.
    - Tulpat, virranjakaja ja pyörijä vaihdettu. Ei vaikutusta.
    - Ruiskuun katsottuna, bensa helmeilee kaasuläpän päällä tyhjäkäynnillä. Normaalia vai suutin tukossa?
    - Tulpanjohdot mitattu ehjiksi

    Vaihdoin autoon kannentiivisteen viime keväänä. Virranjakaja oli irti, mutta merkkasin paikan ennen irrottamista. Muistikuvien mukaan nykiminen ei ollut yhtä suurta ennen kansiremppaa. Käynti oli kyllä epätasaista jo ennen remonttia. Miten sytytyksen ajoitus tarkistetaan? Ajoituslamppu löytyy kaverilta.

    Auto on parin viimevuoden aikana myös sammunut muutaman (alle 5 kertaa) mystisesti. Sammumiset ovat tapahtuneet hiljaisessa vauhdissa kytkin pohjaan painettaessa. Liian alhaisista kierroksista ei ole ollut kyse.

    Viime katastuksessa, ennen kansiremonttia, katsatusmies kysyi minulta katsottuaan pakokaasupäästöjä, että onko tässä autossa katalysaattoria :D Päästöt menivät kyllä rajojen alle kunhan kierroksia koneessa oli tarpeeksi (korvakuulolta n 4000rpm).


    Mitäköhän sitä seuraavaksi tekisi? Olen kuullut arveluja että hall-anturissa voisi olla vikaa?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.9.2010, 16:09. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

  • #2
    Sytytyksen ajoitus on helppo tarkistaa onko edes yhtään sinnepäin esim irrottamalla ensin virranjakajan kannen ja sitten pyöritellä kone niin että vauhtipyörän 0-merkki on kuvan1 osoittamalla paikalla, nyt virranjakajan pitäisi olla suurinpiirtein kuvan 2 asennossa, eli virranjakajan rungossa on tuollainen pieni lovi.
    Jos haluaa säätää tarkemmin, niin tarvitaan lamppu josta ennakon voi säätää, kun ainakin tuossa ABHssa jota tänään tutkin ei ollut vauhtipyörässä kuin "nollakohta", muissa toki voi olla muitakin numeroita.
    Lampusta asetetaan Ennakko haluttuun ja sen jälkeen virranjakajaa pyöritellään hiljalleen niin että saadaan tuo 0-merkki vilahtamaan kuvan 2 kohdalla.
    Vaikka tulpanjohdot olisikin mitattu ehjiksi, voivat ne olla rikki. Niissä tapahtuu tuota lämpölaajenemista tai ne eivät tietyssä asennossa vain yhdistä, kun taas toisessa yhdistävät. Berun johtosarjan luulisi saavan noi 60-70 eurolla, voi olla halvempikin.
    Niin ja kuvat on NG koneesta otettu, mutta periaate on sama.

    edit. tuossa 2 kuvassa on pieni virhe, eli tuon 0-merkin tulisi ilmeisesti näkyä vain puoliksi, mutta tuossa ysikympin laatikossa on tuo reuna vähän kummallisesti viistottu. Joku voisi varmistaa tuon merkin näkyvyyden.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Mehtala; 6.9.2010, 17:46.

    Comment


    • #3
      Kiitoksia neuvoista. Kokeilen säätää sytkän perussäädön tuon vauhtipyörän merkin mukaan.

      Vaihdoin tänään tulpanjohdot uusiin varmuuden vuoksi. Ei auttanut ongelmaan. Sitten käänsin virranjakajaa myötäpäivään n. 1mm jakajan jalasta katsottuna. Tämä auttoi pintakaasulla nykimiseen mutta perstuntumalla veto huononi suuremmilla kierroksilla.

      Mulla on ajotuslamppu missä ei ole astesäätöä. Voiko ennakon säätää hihnapyörässä ja jakohihnan suojakopassa olevien merkkien kanssa? Jos nämä merkit ovat kohdassa 0 astetta, niin 6 astetta on luokkaa vajaa kymmenen milliä sivuun hihnapyörässä.

      Virranjakajassa lienee myös keskipakosäädin. Mielessä kävi että säädin ei säädy oikein. Yritin ottaa jakajaa irti mutta kevyellä väkivallalla en sitä saanut. Jakaja pyörii kyllä helposti mutta ei nouse kuopastaan. Pitänee yrittää kovemmalla raivolla ensikerralla.

      Moottorinohjausboksi laskee ilmeisesti "alipaine"-ennakon kaasuläpän asennon ja kierrosluvun mukaan koska alipainesäädintähän tossa jakajassa ei ole. Muistelen että jossain autoissa piti alipainesäädin irrottaa sytkän säädön ajaksi. Pitääkö tämä seikka huomioida jotenkin Audissa?

      Leuka rintaan ja kohti uusia säätöjä.
      Viimeksi muokannut Sleepy2; 11.9.2010, 16:10. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

      Comment


      • #4
        Voisko olla nakutustunnistin viallinen.

        Comment


        • #5
          Minulla on hieman samankaltaisia oireita, vaikka olen remontoinut tuota audia (80 avant 2.0 abt 66kw) suht perusteellisesti.

          Kannattanee lukaista seuraava viestiketju läpi, olen tuonne kirjoitellut enemmän tekemistäni remonteista... http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=91116

          Kannattaa harkita VAG-com kaapeli hankkimista, vaikka elekman kautta, tms. ja imuroida netistä Ross-"tekin" sivuilta ko. softa jolla pystyy tutkimaan auton "aivolaatikkoa"...

          Ohjelman avulla näkee sytkän ajoituksen joka pelkällä strobolla on hieman hankala säätää, joku antaa ohjeeksi että sininen liitin pitäisi otta irti ja joku toinen sanoo ettei tarvitse? Ota tuosta sitten tolkkua...

          Itse säädin kummallakin tavalla ja lopputulos oli että kone alkoi nakuttamaan korkeilla kierroksilla, otin pikkaisen takaisin päin nakutus loppui. Tarkistaessani vikakoodeja, kurkkasin samalla tuon ennakonkin jolloin huomasin että se oli tasan 6 astetta joka ko. koneessa pitäisi ollakin.

          Samalla huomasin että Hall-anturi antaa herjan joka ei nollaamalla poistu, eli luulen että sinulla voisi olla samanlainen herja? Olen myös ajanut toisella samanlaisella 2.0 audilla, joka oli tosin hieman tehokkaampi ja josta löysin samanlaisen herjan. Jälkimmäinen auto oireili mielestäni hieman samalla tavalla mutta ei omistajaa haitannut...

          Olen ajatellut Hall-anturin vaihtamista mutta en ole vielä saanut tuota aikaiseksi... :-/

          Oman Audini käyttäytyminen vaikuttaisi selkeältä Hall-anturin toimintahäiriöltä jota tukee myös tuo vikaherja "aivolaatikosta", hieman aikaisemmin korjasin Golf II samankaltaisen käyttäytymisen jonka jälkeenpäin tajusin olleen Hall-anturin vian. Golffia tuli aikanaan korjattua jos sun vaikka millä konstilla ja millään ominaisuudet eivät täysin poistuneet pl. sitten viimeisenä tehty Hall-anturin vaihto...
          Viimeksi muokannut antti1976; 15.9.2010, 09:21.

          Comment


          • #6
            Olisiko Turun lähistöllä kukaan halukas lukemaan VAG-COM:lla kohtuullista korvausta vastaan nuo Audini vikakoodit? Tuossa on kaksi erillistä liitintä lukulaitetta varten.

            Katselin että Motonetin hall-anturit maksaa n.40e. Anturin voisi vaihtaa kokeilumielessä vaikka noita vikakoodeja ei saisi luettua. Mikä anturi tuohon 2.0 ABT-koneeseen mahtaa sopia? Motonet ei tarjoa yhtään sopivaa anturia luettelon mukaan. Luulisi että joku anturi sentään olisi yhteensopiva? Auto on päivittäisessä ajossa joten osien irrottelu ja vertailu tiskillä ei valitettavasti onnistu.

            Comment


            • #7
              Koneeseesi sopivan Hall-anturin löydät vain kun tiedät jakajasi tyypin, eli jakaja irti ja autosähköpajalle sen kanssa, näin ainakin minua paikallinen autosähkäpaja opasti kun kyselin tuosta ko. anturista.

              Itse anturin vaihtaminen ei ole kovinkaan kinkkinen homma, malttia ja ajatusta vaativa vain. Jakaja voi istua varsin tiukassa, eli vaatii hieman kovempia otteita noustakseen ylös poterostaan, minun piti liutotella tuota "multioililla" muutamia päiviä että sain sen edes liikkumaan puolelta toiselle.

              Paikallisen VAG-korjaamon asentaja kertoi että on joskus joutunut irroittamaan noita paineilmataltalla, jälkimmäistä ei voine suositella ellei viereissä ole "uutta" jakajaa ;-)

              Tämä 66kwh ABT kone on muuten siitä veikeä että vaikka sinulla on tiedossa tarkka valmistenumero ja sen mukaan tilaat osia ne eivät välttämättä sovikaan autoosi... Tosin autonakin tuo alkaa olemaan sen verran vanha että mahdollisuus "kyläseppien" työnjälkeen on varsin todenäköistä.

              Senkin takia tuo Hall-anturin sopivuus osaa tilatessa / hankkiessa kannattaa varmistaa, etenkin kun auton pitää olla ajossa ja remonttiin kuluvan ajan halutaan olevan mahdollisimman pienen.

              Mutta kannattanee tutkia nuo vikakoodit ennen osien hankkimista ja vaihtamista... Autosähköpaja varmaan tekee tuonkin homman siinä samalla kun hierot kauppaa Hall-anturista...

              Comment


              • #8
                Nykimisviasta en tiedä, mutta olisin kiinnostunut minkälaisella kulutuksella autosi liikkuu, kun ostin samanlaisen viime talvena ja se tuntuu kuluttavan kymmenen litraa satasella rauhallisellakin ajolla. Onkohan se merkki jostakin viasta vai liekö normaalia?

                Comment


                • #9
                  Tjaah... No tuo meikäläisen vajaavetoinen ja tehoinen ABT tuntuu vievän kaupunkiajelussa noin 10 sataselle, matka-ajossa pääsee vähemmällä mikäli malttaa ajella niin kuin olisi raaka kananmuna kaasupolkimen alla... Mutta mutta auto itsessään painaa aika paljon ja tuon massan liikuttaminen vaatii tietyn määrän energiaa.

                  Eli luulen että noin 10 litran kulutus on aika kohdillaan...

                  Comment


                  • #10
                    Kulutuksesta en osaa sanoa, koska tossa on matkamittari pysähtynyt aikoja sitten.

                    Eräänä päivänä otin lambda-anturin johdon irti ja totesin että moottori alkoi käyttäytymään mukavasti. Nykiminen hävisi tyystin ja kulkupuoli oli kunnossa. Ajattelin että ilmeisesti alkuperäinen lambda-anturi sekoittaa soppaa ja kävin ostamassa uuden anturin. Nykivä käytös palasi. Ongelmat ovat siis edelleen pintakaasulla.

                    Auto käyttäytyy pintakaasulla aivan kuin seos säätyisi liian laihalle. Toisinaan tuntuu että samalla kaasun asennolla veto alkaa pikkuhiljaa huononemaan. Lisää kaasua painamalla auto toki herää taas kulkuun.

                    Ajattelin vielä säädellä tuota kaasuläppäanturin asentoa jos siitä saisi jotain iloa. Joka tapauksessa, olen melko varma että vika ei ole sytkäpuolella. Vapaalla kone käy tasaisesti läpi kierroslukualueen kunhan lambda on irti.

                    Nakutusanturia en tuosta vehkeestä löytänyt.
                    Viimeksi muokannut jussi.linnansuu; 5.10.2010, 20:15. Perustelu: Hall-anturi korjattu Lambdaksi

                    Comment


                    • #11
                      Ite jättäisin kaasuläpän anturit rauhaan näin jälkiviisaana, jos on vielä koskemattoman näköset ruuvit anturis. Itse koitin säätää kaasuläpän anturia kun oli tollaasta nykimistä havaittavissa, tosin vain kiihdytyksessä. Nyt antaa vikakoodia tuosta anturista, ja ei niin perkeleelläkään saa sitä pois. Omasta nykiminen korjaantui kun laittoi pakosarjan kunnolla kiinni.

                      Oletko nyt varma tuosta hall anturista, vai enkö vain ymmärtänyt tuota selitystäsi kunnolla? (hyvin mahdollista että en). Hall anturihan on siinä virranjakajan sisällä, ja jos piuhan siltä irrottaa, lakkaa auto käymästä.

                      Ootko koittanu ajaa lamdan piuhat irti?

                      Comment


                      • #12
                        Anteeksi, tarkoitin nimenomaan lambda-anturia. Eli jokin aika sitten tarkistin kaasuläppäanturin. Kaikki näytti hyvältä ja ruuveissa oli sinetit päällä.

                        Samalla huomasin että kaasuläppäanturin asentoa kiertämällä auto alkoi käymään paremmin. Ilman lambda-anturia käynti muuttui vielä paremmaksi. Seuraavaksi vaihdoin uuden lambdan ja käynti muuttui jälleen kamalaksi.

                        Äsken kävin pihalla säätämässä läppäanturia. Otin lambdan-johdon irti ja lähdin ajamaan moottoria lämpimäksi. Lämpimänä moottori tuntui käyvän reilusti rikkaalla tyhjäkäyntiä. Kytkin lambdan johdon takaisin ja nyt tuntuu kaikki olevan kohdallaan (toivottavasti pakokaasupäästötkin). Eli jos olisin vaihtanut ihan ekaksi tuon lambdan, niin homma olisi voinut olla sillä selvä. Toki tossa on tullut tulpanjohtoja sun muitakin vaihdettua. Ehkä viat ovat johtuneet useammasta syystä. Korjailun ohessa on tullut Nettiautoakin seurattua melko ahkerasti.

                        Comment


                        • #13
                          Taisi olla itsesuggestiota kun luulin että auto tuli kuntoon. Purin viikonloppuna ruiskun palasiksi, mittasin lämpöanturin, ruiskusuuttimen yms ja ne on kunnossa.
                          Kaasuläppäanturi, jota olin ennenkin katsonut, näytti hyvälle päälisin puolin. Kunnon putsaus ja hinkkaus paljasti että hiilipinnat olivat kuluneet puhki siltä alueelta jolla normaalisti ajellaan.
                          Otin anturista kaasuläppäakselin päähän tulevan muoviholkin pois jotta sain harjakset kulkemaan hieman eri rataa. Auto alkoi taas toimimaan lähes täydellisesti. Tietyllä kaasun asennolla oli pientä arpomista. Tästä innostuneena kävin moottoritiellä antamassa kunnolla leipää. Kotiin päästyäni auto muuttui täysin vajaamieliseksi. Kaasua painamalla se booasi ja tyhjäkäynti oli kateissa. Otin läppäanturin johdon pois jolloin tyhjäkäynti palasi. Sen koommin en ole autoon koskenut.

                          Olen tehnyt seuraavia johtopäätöksiä:
                          - Viat johtuvat viallisesta kaasuläppäanturista. Mittaamalla tämän olisi voinut todeta jo aiemmin
                          - Viallista anturia säädellessä auton voi saada toimimaan hetkeksi
                          - Ohjausboksissa lienee itseoppiva järjestelmä joka viallisen anturin vuoksi alkaa sekoilemaan ennenpitkää.

                          Tein OBD-kaapelin ja se ei antanut mitään virhekoodeja. Kaasuläppäanturia kääntelemällä toki sain anturista virhekoodin aikaiseksi. Ehkä tuo ohjausboksi on sen verran alkeellinen että se ei huomaa pieniä epäjohdonmukaisuuksia.

                          Pistin tuonne ostetaan palstalle ostoilmoitukset anturista. Soittelin yhteen Bosch-huoltoon ja he sanoivat että ei ole kallis homma. Vain 500? sisältäen kaasuläppärungon. Jos joku tietää mistä saisi pelkän uuden anturin (muoviosan) niin olisin enemmän kuin tuhannesti kiitollinen.

                          Osahan on kutakuinkin tuon näköinen:

                          Pitää vielä tarkistaa oikea osanumero.

                          Otin kuvan kaasuläpän anturista. Saksalaisen painokone on naputellut koodin tuohon niin, ettei siitä selvää. Veikkaisin että koodi on 52?951 ??581 2. Kysymysmerkeistä ei saa selvää. Olishan se ollut liian helppoa jos se koodi olisi selkeästi merkitty.

                          http://img179.imageshack.us/img179/3755/kaasulappa.jpg
                          Viimeksi muokannut Sleepy2; 1.11.2010, 22:26. Perustelu: Muokkaa edellistä viestiäsi, jos kukaan ei ole vastannut välissä.

                          Comment


                          • #14
                            Vanha juttu mutta itselle ns.uusi ja samantyylinen vika kyseessä kun ketjun aloittajalla.
                            Audi 80 -92 ABT kyseessä. Kylmänä kun lähtee liikenteeseen ja kiihdyttää niin kone nykii ja yrittää käydä vajaalla. Vaihtiin kun pääsee niin suht ok ja 1,5 km päässä käännyt risteyksessä niin kolmosella voi vedättää ja nykimisestä ei tietoakaan ? Tämä nykiminen saattaa esiintyä myös puoli lämpöisenä heti kun olet lähteny liikkeelle mutta ei niin rajusti. Kylmänä tyhjäkäynti on ok mutta kuumana pöpöttää putkeen jonkin verran. Päästöarvot katsastusmiehen mukaan ok. Tulpat,virranjakajankansi,pyörijä sekä polttoainesuodatin vaihettu. Autolla ajettu 295tkm. Ei syö öljyä eikä hukkaa vettä. Ollut mulla 5kk

                            Oisko kellään mitään "arvottavaa" mitä lähtis seuraavaksi ronklaamaan ?
                            Viimeksi muokannut Antiloop; 1.7.2014, 19:57. Perustelu: Virhe

                            Comment


                            • #15
                              ABT ja ABK, molemmat nykiytyvät sitten.
                              Oma B4 nyki 1kk verran viimekesänä ja kaikki remontit mitä tossa edellä mainitsit tehtynä nykiminen jatkui edelleen. Lopulta meno loppui kerrasta ja syynä oli sytytyspuola.. Sittemmin ei ole juurikaan nykinyt juurikaan, paitsi talvella jonka selvitin laittamalla jäänestoa tankkiin. Yleensä nykimiselle löytyy kyllä syy näissä sytkäpuolelta.

                              Suosittelen tarkastamaan puolan, jos et ole sitä jo tehnyt.

                              Comment


                              • #16
                                Eikös näissä ole useinkin ollut vika puolassa?
                                Tuttavan auto teki samat, viikon ajan nypytti hyvin vähän, kunnes puola hajosi lopullisesti.
                                Antoi kipinän, mutta liian heikon.

                                Comment


                                • #17
                                  Puolavikaisia kokemuksia löytyy täältäkin, tosin ilman oireiluja jätätti liikennevaloihin ja toisella puolalla kotipihaan. Mene ja tiedä, omalla kohdalla pieni nykiminen ja tyhjäkäynnin seilaaminen parani uusimalla alipaineletkut. Nopeastihan tuon voisi kokeilla meikäläisen ehjällä puolalla + sytkäyksiköllä :))

                                  Lisäksi näissä malleissa, ehkä enemminkin ABK-konetta koskien, on monesti ihmetelty sitä, kuinka vähällä määrällä antureita voidaan saada kone ihan sekaisin. Kävisin kuitenkin läpi liittimiä konehuoneen puolelta, hapettumat ja huonot kontaktit liittimissä voinevat aiheuttaa ajoittaisia nykimisiä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Puola "näyttäis" olevan alkuperänen ja mittaris se 294tkm. Alipaine letkuja olen katellu ja ainakin imusarja-jarrutehostin letkun pätkä oli ihan kaput mut sen vaihrolla ei ollu vaikutusta tähän nykimiseen kylmänä ja lievään heijailuun tasakaasulla. Vaihdoin toissa aamuna uudet tulpat jotka ovat ny identtiset niiden kanssa jotka jo helmikuulla vaihdoin ihan ekaksi. Aamun eka lähtö kylmästä noilla uusilla tulpilla niin ei mitään nykimistä testi lenkillä n.10km,mutta jo muutaman tunnin päästä uusi lähtö niin jo vain taas kiihdyttäes kenguru bensat päälle ja muutaman km jälkeen nykiminen poissa.. Jos kokeilis sen puolan vaihtaa jossain vaiheessa.
                                    Viimeksi muokannut Antiloop; 4.7.2014, 23:24. Perustelu: Lisäys

                                    Comment


                                    • #19
                                      No niin..Puola vaihdettu,käytetty kylläkin mutta samat oireet edelleen,kylmästä / puoli lämpösestä niin nykii kiihdyttäessä. Tänä aamuna testimielessä auto lohkolämppäris aamulla 2h ja kun lähti liikkeelle niin ei nykiny ? Tuttava mittaili tänään myös lambdan ja lämpötila anturin jossa on sininen liitin ja oomien mukaan lukemat olivat juuri sellasia kun pitäisivätkin olla kirjojen mukaan.

                                      Onko kyseinen kone tulppien suhteen kuinka kranttu ? Omassa tällä hetkellä denso 20 e??? loppuja en muista. Ostaessani tuossa oli samanlaiset tulpat,tosin niillä oli ajettu varmaan 100tkm.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Onhan se kranttu, ei sinne mitkään toisen malliset käy. Voihan tuo denson olla korvaava sille oikeelle tulpalle, hankala sanoa kun ei tiedä kaikki numeroita.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Sielä OLI Denso W20EPBR-S kolmikärkinen tulppa ja laitoin samanlaiset tilalle. Jotenkin tuntuu et toi vekotin ei välttämättä tarttis tollasia moni kärki tulppia..

                                          Comment


                                          • #22
                                            Monikärkitulpat sinne kuuluukin ja tuo Denso on ihan oikeanlainen tulppa.

                                            http://fi.sparkplug-crossreference.c...OSCH_PN/W7LTCR

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ite en oo näihin vanhuksiin monikärkisiä käyttänyt, vaikkakin ngk:oon ''uusi'' suositus tulppa on: BUR6ET, eli kolmikärkinen.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tsekkaapa myös tulpanjohdot, ettei lyö niistä läpi, kun on tulpat ja puola on poistettu yhtälöstä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jos lambdan iästä tietoa, niin se kannattaa vaihtaa joka tapauksessa. Tarkasta jarrutehostimelle lähtevä alipaineputki ja ruiskyksikön ja imusarjan välinen kumilaippa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Vaihdoin tänään normi 1-kärkiset kynttilät jonka numeron sain käännettyä auton ohjekirjasta. Eka testilenkki puoli lämpösellä koneella niin ei nykimisestä tietookaan. No muutaman tunnin orottelu ja testi uusiksi niin taas ekat kiihdytykset jo vain taas nyppi ja kenguru bensat mukana,ne häipy kyl taas kun vauhtiin päästiin n.60km/h,meno silloinkin hieman empivää hetken. Tulpanjohdot on orkkikset,kosteella kelillä ei vaikutusta alku nyppimiseen. Auton käydessäkin piuhoista uskaltaa ottaa eikä tuu säväriä. Lambdan iästä ei ole mitään tietoo,jostain luin että suositeltava vaihtoväli 160tkm,se menee kyl vaihtoon. Ne letkut on tarkastettu ja vaihdettu. Kumilaippa tuntuu ehjältä kun putsarista vääntelöö niin käynti ei muutu mihinkään.

                                                    Se lohkolämppäristä liikkeelle ilman nykimisiä kielii kyl jostain ?
                                                    Viimeksi muokannut Antiloop; 17.7.2014, 21:19. Perustelu: Kirotusvire

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      No niin. Tein hyppylängan lambdan ohjaus johtoon ja toin piuhan kajuuttaan. Käytiin kaverin kans pikku lenkillä siten et yleismittari kaveril käsis. Meinas notta lambda antaa aika erikoosia oomi lukemia ajaessa. Nyppäsin lopuksi ohjaus piuhan kokonaan irti ja meno muuttu täysin. 2vko ajeltu ilman ohjaus johtoa hienosti on toiminu,ei heijaile 40-70 km/h ja aamuiset nykimiset on poissa! Ilmeisesti lambda tiensä päässä,en oo viel vaihtanu.

                                                      Comment

                                                      Working...