Pari viikkoa sitten harrasteen ahdin sanoi itsensä irti ja tumppasi akselilta öljyt putkistoon. Selvisi samalla ihmettelemäni vinkuna :) Nyt tarvis saada talli tyhjäks, joten vaihdoin vakion tilalle. Tuossa öljyjen putkistoon mennessä ajelin vielä varovasti välillä sammutellen ja vapaalla rullaillen ehkä pari kilometriä, jonka lopuksi alkoi palaa öljyvalo(en hokassut että ihan niin paljon sitä karkaa akselilta). Tämän jälkeen annoin rullailla vapaalla auto sammuksissa ja olisinko n. 100 m tyhjäkäynnillä antanut mennä että sai mäen päälle(tällöin ei kuitenkaan palanut valo, tai ehtinyt syttyä) ja siitä valuttelin sitten alamäkeä, kunnes totesin ettei ole sopivaa pysäkkiä edes tulossa-> tien sivuun ja rouvalle soittelemaan.
Kotia hinaus, öljyä koneeseen lisää ja 5m siirto talliin.
Nyt on vaihdettu vakioahdin tilalle ja ajeltu varovasti tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla jokunen kilsa, ehkä vajaa 10km. Öljyä lie putkistossa yhä ja sieltäkin savua varmaan tulee, mutta kevyttä huolestumista aiheuttaa se, että kierrosten ollessa n. 3 trpm ei savua juuri tule(normaalia enemmän kylläkin), mutta jos ahtoja tulee esim. puoli baria, on savutus rankempaa.
Alussa myös kannesta kuului mielestäni pientä ylimääräistä ääntä(naputusta), mutta se taisi loppua/hävitä jo tuossa pihassa käyttäessä.
Ehdotuksia mitä kannattaa tarkistaa tai mistä tuo voisi johtua?
Kotona ja töissä sitä luokkaa kiire, ettei nyt ehdi kunnolla tuota edes tutkia, mutta silti pitäisi käydä n. 100km päässä viikonloppuna tuolla.
Käyn vielä illemmalla, mikäli uskallusta riittää, ajelemassa asemalla saakka, eli n. 20km lisää matkaa mittariin.
Kotia hinaus, öljyä koneeseen lisää ja 5m siirto talliin.
Nyt on vaihdettu vakioahdin tilalle ja ajeltu varovasti tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla jokunen kilsa, ehkä vajaa 10km. Öljyä lie putkistossa yhä ja sieltäkin savua varmaan tulee, mutta kevyttä huolestumista aiheuttaa se, että kierrosten ollessa n. 3 trpm ei savua juuri tule(normaalia enemmän kylläkin), mutta jos ahtoja tulee esim. puoli baria, on savutus rankempaa.
Alussa myös kannesta kuului mielestäni pientä ylimääräistä ääntä(naputusta), mutta se taisi loppua/hävitä jo tuossa pihassa käyttäessä.
Ehdotuksia mitä kannattaa tarkistaa tai mistä tuo voisi johtua?
Kotona ja töissä sitä luokkaa kiire, ettei nyt ehdi kunnolla tuota edes tutkia, mutta silti pitäisi käydä n. 100km päässä viikonloppuna tuolla.
Käyn vielä illemmalla, mikäli uskallusta riittää, ajelemassa asemalla saakka, eli n. 20km lisää matkaa mittariin.
Comment