Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bensapumppuko?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Bensapumppuko?

    Olisi pitänyt iltapäivällä lähteä asioille, mutta auto ei lähtenytkään käyntiin. Aamupäivällä oli toiminut ihan normaalisti. Meniköhän taas bensapumppu? Miehen havaintojen mukaan pumppu pyörii, miksei silti tapahdu mitään? Tuo uusi pumppu on vaihdettu vajaa vuosi sitten. Missäköhän mahtaa sijaita pumpun rele? Laakkoselta eivät sitä suostuneet paljastamaan.

    #2
    Ainakin mulla oli pitkään sellainen vika että välillä auto ei suostunut käynnistymään ja sitten yhtäkkiä pelas taas ihan normaalisti. Vika löyty virranjakajan kyljessä olevasta hall-anturista. Sen kun vaihtoi( ja koko jakan kansi) niin auto toimi taas moitteettomaati. Hinta oli 140-150 euroa.

    Comment


      #3
      No, omat keinot loppui ja auto vietiin hinausautolla tänään Kuopion Laakkoselle saamaan asiantuntevaa (?) apua. Hinuri haki Audin klo 10.30 ja tästä ehkä tunnin verran ajaa sillä Kuopioon. Tavalliseen huoltoon sitä ei täksi päiväksi saanut, pikahuollossa lupasivat sitä tunnin, kaksi katsella ja jos on isompi homma, niin korjaus siirtyy ensi viikolle. Pari kertaa sinne jo ehdittiin soitella, että joko on vika selvinnyt; lupasivat soittaa viiteen mennessä. Arvata saattaa, tuliko soittoa. Eipä. Liekkö edes koko autoa katsoneet, vai onko siinä tosiaan mennyt joku 5 h ja vikaa ei silti ole löytynyt. No, täytyy taas aamulla hiillostaa mikä on tilanne.

      Comment


      • #4
        Tuntuu oudolta, että bensapumppu olisi sökö. Itsellä oli 2 kertaa samanlainen vika talvella. Syy ei ole vielä selvinnyt ja auto toimii ok. Epäily oli lämpötunnistin? Bensapumpun rele voi sijaita (minulla) kuskin puolella ratin alla? Ajonesto systeemi voi vaikkuttaa myös asiaan= olisiko siinä vikaa? Kerrohan mitä merkkiliike toteaa testerin näytöstä.

        Comment


          #5
          No niin, auto on onnellisesti taas kotona. Eilen klo 10.30 soittivat ja sanoivat auton olevan valmis. Vika oli erittäin pieni, vaikkakin sen löytyminen oli teettänyt 3,5 tuntia töitä (laskutus kahdesta tunnista 120 ?). Testeristä eivät saaneet mitään ulos, auton tietokone oli pimeenä. Autossa on kolme sulakerasiaa, joista vain yksi yleisessä tiedossa. Mekaanikko löysi toisen rasian, josta vikakin löytyi; moottorinohjauksen sulake oli palanut. Voi luoja kun olisi itse tiennyt tuon rasian olinpaikan, niin olisipa paljolta murheelta (ja rahan menolta) säästynyt. Syytä sulakkeen palamiselle eivät osanneet sanoa. Liekkö vanhuuttaan mennyt.

          Comment


            #6
            Merkkihuolto etsi A8:sta moottorinohjauksen sulaketta 3,5 tuntia?! Antakaa mun kaikki kestää.

            Nojoo vähän oma tulkinta ylläolevasta, mutta silti!

            Comment


              #7
              Niin no, lähinnä kai sitä vikaa etsi (miksei lähde käyntiin) tuon ajan. Tottahan ne sitt kaikki sulakkeet tarkistaa, jahka ensin kaikkien olinpaikat löytävät.

              Comment


                #8
                On helppoa olla jälkiviisas, mutta mun mielestä ECUttimen sulakkeen tsekkaus pitäisi kuulua ihan standardiproseduuriin, käynnistysvikaa etsittäessä. A8 toki aika harvinainen malli, mutta merkkihuollolla pitäisi tieto olla sen sulakkeista.

                Comment


                • #9
                  Missä se sulakerasia sitten sijaitsi? Yksi tiedossa , mutta ne kaksi?

                  Comment


                    #10
                    Ei voi taas käsittää tällaista toimintaa, oma ammattikunta loistaa taas.. No tässä tulee entistä enemmän esiin tuo isojen merkkikorjaamojen huonous, ei tuolla vieanetsinnällä tienaa! Jos etsitään tuollaista vikaa 3 tuntia ja laskutetaan 2, ni siinähän on selvä epäkohta. vrt. 3 tunnin huollon ohjeaikaan joka laskutetaan ja jonka tekee puolessa tuosta ajasta. Eli ei niitä tosiaankaan vaan kiinnosta..

                    Comment


                      #11
                      Yksi on apukuskin puolella sivuseinässä, toinen konepellin alla vesikaukalossa (sieltä löytyi se palanut sulake) ja kolmas takakontissa (tästä huoltomieskään ei tiennyt).

                      Comment


                      • #12
                        Mun mielestä merkkihuollon ei pidä laskuttaa senttiäkään siitä, ettei heidän henkilökuntansa tunne automallia ja sen rakennetta. Nimittäin itse veisin auton merkkihuoltoon juuri siksi, että SIELLÄ TUNNETAAN KO. AUTOMALLI.

                        =)

                        Comment


                          #13
                          Vaikka en merkkihuollon kanssa missään tekemisisissä olekaan niin toivottaisin kaikki tervetulleeksi etsimään seuraavan käynnistymättömän aakasin vikaa.

                          Se on varsin helppoa tuo auton korjaaminen internetissä....

                          Comment


                            #14
                            Verrataanpa vaikka äsnelkkujen käyntihäiriöihin joita tälläkin hetkellä täällä selvitellään vähintään paria tapausta, eikä niihinkään ole hetkessä reseptiä löytynyt. Käynnistymättömästä laitteesta vian paikallistaminen on mielestäni vähintään yhtä kertaluokkaa hankalampaa, varsinkin kasista joista merkkihuolloillakaan ei kovin laajaa kokemusta liene.

                            Comment

                            Working...
                            X