Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

MAF vaihdettu, ei apua!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • MAF vaihdettu, ei apua!

    Ongelma seuraavanlainen: Allekirjoituksen auto (Audi A4 B5 1,8T ), antoi MAFfiin liittyvän vikakoodin ja aina kun MAFfin liittimen laittoi kiinni auto nykii,pätkii ja savutti osakaasulla sekä täyskaasulla.
    Pienellä pintakaasulla auto saattaa mennä ihan ookoo, mutta heti kun kaasua vähänkin käyttää niin alkaa oireet.

    Tänään vaihdettu brand new MAF, eikä mitään muutosta asiaan.
    Akun kengän olen irroittanut, mutta sopeuttaako se MAFfin arvot???
    Mistä muualta vikaa voisi mahdollisesti etsiä?
    Vikakoodeja ei viimekerralla antanut, nyt en ole lukenut vielä kun uusi MAF on kiinni.
    Ahdot ovat myös tippuneet 0.2 tasolle joten onko tässä nyt myös vikasietotila yms päällä?
    Apuja tosissaan kaivattaisiin!
    Viimeksi muokannut jta; 26.8.2010, 18:35. Perustelu: auton tiedot lisätty viestiin

  • #2
    Oisko vuoto jossain. Mitattu ilma ei mene moottoriin asti tai haukkoo liikaa ohi maffin. Alipaine- ja ahtoletkut syyniin ja painetestiä niihin.

    Comment


    • #3
      Ok.Pitää siis varmaan Sport-autoon viedä tutkittavaksi, ellei lähiseudulla olisi joku kuka voisi painetestit ym tehdä korvausta vastaan???
      Voin kyllä tulla 50km säteellä johonkin jos jollain kiinnostusta on?

      Comment


      • #4
        Käyt LVI-liikkeestä/rautakaupasta sopivan kokoisen viemäritulpan ja laitat siihen venttiilin, tulppa maffilta lähtevään imuputkeen ja sitten pistät painetta sisään. Ei maksa montaa euroa.

        Comment


        • #5
          Tarvikkeet toki saan hommattua, mutta itsellä ei mitään paikkaa enään jossa testi tehdä. Eli ei kompuraa saati tallipaikkaa jossa pääsisi mahdollista vuotoa tutkimaan.
          Jos jollain paikka ja halua niin ystävällisesti viestiä, alkaa jo rassamaan tämä auton toimimattomuus!

          Comment


          • #6
            Tuliko kuntoon / missä vika. Omassa 1.8T:ssä vastaavaa vikaa.

            Comment


            • #7
              Ei ole tullut kuntoon.
              Seuraavaksi (ehkä jopa tänään jos kerkeää) niin imuvuodot olisi tarkoitus katsoa.Autoon myös vaihdetty forgen by-pass joka pitäisi tutkia, kuinka pässin toimivuus oikein katsotaan???

              Mutta coolerille menevät letkut olivat kummastakin päästä ulkopuolelta vähän öljyn peitossa, normaalia???
              myös ahtimen alapuoli oli vähän öljyssä.

              Comment


              • #8
                Nuo öljy sotkut ovat nimenomaan merkki vuodosta. Se vuotaako niin paljon, että aiheuttaa isompia ongelmia on sitten eri asia.

                Comment


                • #9
                  Pässin toimivuushan voidaan testata vaikka silleen että imaset sitä pässin päältä lähtevää letkua toisesta päästä, ja jos tulee ilma läpi/ei kieli tartu niin vaihtoon.

                  E: niinno tuosta forgen bypassista en tiedä minkälainen systeemi se on sisältä, luultavasti samanlainen kuin orkkis paitsi että pystyy huoltamaan..

                  Comment


                  • #10
                    Ihan perinteinen ratkaisu se Forgen by-pass tosiaan on, purettavissa vain. Kalvo siitä ei voi revetä, mutta se voi alkaa vanhemmiten jumittelemaan varsinkin ilman huoltoa.

                    Comment


                    • #11
                      Pässi olisi tarkoituksena ottaa seuraavaksi irti ja ihmetellä tosissaan sitä.
                      Imuvuototestiä vähän kokeiltiin mutta huonojen "työkalujen" vuoksi jäi nyt vähän vaiheeseen.
                      Eli maffin pää irti, limupullosta leikattiin puolet pois, joka laitettiin imuputkeen ja tulpattiin imuputkestä lähtevä huohotusletku.
                      tuntui kyllä että kaikki ilmat hävisi nopeasti systeemistä mutta paikallistettua ei saatu mistä se puski kaikki ulos.

                      Mitenkäs tuota pässiä olisi tarkoitus huoltaa??

                      Comment


                      • #12
                        Lähinnä sitä mäntää pitää siis rasvata, jotta se ei ole jumittelemaan. Kannattaa ottaa se auki ja tutkia tilanne.

                        Comment


                        • #13
                          Pässi otettu irti,purettu,putsattu ja rasvattu.
                          Ei vaikutusta mihinkään.
                          Edelleen MAF kiinni pätkii pahasti.
                          Kaasua polkiessa tuntuu keräävän ahdot vain 0,1 - 0,2bar Sen jälkeen suhisee jonnekin laitumille.
                          Letkut käyty silmämääräisesti läpi ja vuotoja ei kyllä löytynyt, tuota painetestiä olisi kyllä kiva kokeilla paremmilla välineillä, sekä vag-comilla olisi myös kiva nähdä MAFfin arvot,jotta saisi "varmuuden" nyt siihenkin.

                          Edit: Voisiko hukkiksessa kellossa olla mätää?? kun ei noita ahtoja nosta...mutta se ei ilmeisesti vaikuta tuohon maffin käyttäytymiseen?
                          Viimeksi muokannut hautami; 15.9.2010, 22:11.

                          Comment


                          • #14
                            Kannattaa tarkistaa välijäähdyttimenkin kunto, voi olla että haljennut tai kovaa osunut kivi tehnyt reiän. Ja jos kerta välijäähdyttimelle menevät letkut olivat öljyssä ulkopuolelta, niin jostain se väläriin kertynyttä öljyä puskee sillon pihalle.

                            Comment


                            • #15
                              Pystyykö Maffilta lähtevää johtonippua mitenkään mittamaan onko kunnossa?
                              Pitää muutenkin varmaan tilata kohtapuolin tuo kaapeli ja softa jotta pääsee tutkimaan auton sielua vähän paremmin. ( VAG-KKL -adapteri ja VCDS Lite)

                              Comment

                              Working...