Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 90 2.3 10v vaihtuu 10vt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi 90 2.3 10v vaihtuu 10vt

    Elikkä koneena on nyt 2.3 10v (NG) joka tulee vaihtumaan audi 200 10vt koneeseen.

    kysymyksiä:

    1. kone tulee automaatilla varustetusta autosta, tarvin siis kytkimen paketin ja vauhtipyörän manuaali vaihteisesta?

    2. paljonko toi NG:n loota kestää tehoa ja vääntöä?

    3. auto tulee kadulle, joten täytyykö vaihtaa osat vastaamaan mallisarjan tehokkainta vai riittääkö pelkät jarrut? riippuuko se paljon tehoa otetaan ulos?

  • #2
    1.kytkin/vauhtipyörä paketti 01a laatikkoon sopiva

    2.riippuu paljon käytöstä,.

    3.alustan pitää vastata mallisarjan tehokkainta,riippuu paljon konttorista,saattaa pelkät jarrut riittää.

    Comment


    • #3
      1.kytkin/vauhtipyörä paketti 01a laatikkoon sopiva
      Löytyykö mistä tota laatikkoa, S2 3B?


      2.riippuu paljon käytöstä,.

      tarkoittaako tuo että "repivät" lähdöt rikkoo laatikon vai jokin muu?

      Comment


      • #4
        1. typ-89 80 quattro,90 quattro,coupe quattro mukaan lukien s2 3b

        s2 3b ja 7a 240mm levyllä,muut taisi olla 228mm levyllä.

        juurikin repivät lähdöt hajottaa vaihteiston nopeasti

        Comment


        • #5
          Eli toisin sanoen NG koneesta käy vauhtipyörä mutta kytkin ei?

          Comment


          • #6
            käy sekä vauhtis että kytkin.

            sitä en tiedä,vaatiiko 10vt moottorin ohjaus jotain tappeja vauhtipyörälle??alunperin siellä on 2-anturia

            moottorin väännöt vaikuttaa kytkimen riittävyyteen

            turboissa alunperin 240mm kytkin,ja ng:ssä 228mm

            Comment


            • #7
              vaihdan kytkimen tietysti parempaan, teen tämän moottorin vaihdon päättötyönä opiskelulle ja sit sen jälkeen ruetaan virittämään. männät luultavasti vaihdan jos löytyy hyvään hintaan, muutenhan toi kone kestää mitä vaan.

              Comment


                #8
                Ainakin loppupään 10vt koneiden (1B ja MC) vauhtipyörässä pitää olla tappi moottorinohjaukselle. Toinen nuista vauhtipyörän antureista haistelee tuota tappia ja toinen starttikehän hampaita. Hampaita pitäisi olla muistaakseni 135.

                Comment


                • #9
                  kannattaa suosiolla ostaa s2 3b vauhtipyörä,ja ja siirtää anturin tappi oikealle kohdalle.

                  Comment


                  • #10
                    Mielestäni ei kannata alkaa pelleilemään 228 kytkimen kanssa, koska sehän ei tule pitämään jos yhtään virität.
                    10vt rillassa tappi on samassa kohdassa kuin 20vt:ssä (huom 220v ja MC2 samalla fillarilla!), joten s2 3B:n limppu käy suoraan.

                    Comment


                    • #11
                      Onko turbo koneisessa parempi bensapumppu kuin NG koneisessa? jos on, niin kannattaisiko laittaa suoraan joku vaikka 044 bosch?

                      Comment


                      • #12
                        044 suoraan kiinni

                        Comment


                        • #13
                          Jos NG:n pumppu on sama kuin 7A, niin hyvin se varmaan piisaa. Riittää yli 300 heppaa. Tietysti sun tehotavoitteesta ei ole tietoa.

                          Comment


                          • #14
                            7A pumpulla menee yli 350hv, mutta alle 400. Sähköruiskussa siis näin. K-jettiläisen kanssa paine pumpulla on paljon isompi ja samalla tuotto vähenee.

                            Comment

                            Working...