Vaihdoin rs nelkuun kyseiset öljyt ja täytyy kyllä sanoa että laattikko muuttui mielestäni jonkun verran. Vaikka vanhoilla ns. audin omilla litkuilla ei ollut ajettu kuin 35tkm. Ja vanhatkin öljyt oli todella puhtaat molemmissa perässä ja laatikossa. Suosittelen kyllä redline racing öljyjä muillekin. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Redline öljyt perään ja laatikkoon
Collapse
X
-
Comment
-
Lainaan samaa threadia:
Olen vaihteisto/perä-öljyjen kanssa aika ummikko, niin osaako kukaan auttaa noiden Red Line öljyjen kanssa. Eli mieli tekis kokeilla, mutta täyttä varmuutta ei ole mitä pitäisi mihinkin laittaa. Eli mikä vaihteisto-öljyn sopisi TT:n lootaan (etuperä taitaa uida samassa liemessä?) ja castrolin sivuilta lueskelin että luokitus olis GL-4? Ja mitä suosittelette takaperään?
Mitenkä nuo vaihteisto-öljyt yleisesti, eli jos suositus on GL-4, niin voiko käyttää GL-5 luokituksen omaavaa öljyä?
Auto siis profiilin TT 1.8tq -00 (APX)
Comment
-
Red Line 75W90NS purkin kyljessä erikseen mainitaan, että öljyn koostumuksessa on eritoten otettu huomioon nuo synkrot, punametallien suojaus yms. ja ei aiheuta syöpymistä yms. Tuo NS lopussa tulee "Non Slip" eli tuossa ei ole kitkalukoille tarkoitettua tartunta-ainetta mukana. Kitkalukollisille on oma 75W90 öljy. Tosin en tiedä onko missään Audissa käytetty tuota lukkotyyppiä.
http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=47&pcid=7
Comment
-
Tuota Red Line 75W90NS öljyn sopivuutta itse juuri arvuuttelin, eli koska öljyssä mainitaan nimen omaan synkroniöljy, niin ihme ois jos se synkrot söis?
Mitenkä luulette, että toimiiko/soveltuuko jos laatikkoon/etuperään laittaa 75W90NS tai Redline MT-90 synkroniöljy ja takaperään Redline ShockProof Gear Oil Heavy
Comment
-
Shockproof heavy on todistettu toimivan rata-Viperin perässä hyvin.
Molybdeeni tekee pumpuli tyyny vaikutelman. Eikä puristu kovassa pintapaineessakaan pois. Eikä tule valumalla kokonaan ulos. Jättää aina metallille pienen öljykalvon. Ralli Mitsulla on ajettu noin 1ek ilman öljyjä laatikossa. Ja jäi laatikko ehyeksi vielä.
Comment
-
Eli jos tulee normikäyttöön niin molemmat pelaa yhtä hyvin ja täten tuo heavy olis vähän turhaakin. Ovat vain saman hintasia (muistaakseni) joten siksi kyselen.
Jos etsitään parasta toimintaa ihan vain peruskäytössä, koska ei tuommosella dieseli värkillä vakiona ole paljon käyttöä radalla, niin normi riittää ja heavyllä ei saada mitään etua?
Comment
-
Itse juuri edellispäivä täräytin perään litran 75w-90:stä ja puoli litraa Heavya. Hieman epäilyttäisi itse laittaa pelkkää Heavya käyttöautoon millä lähdetään ajamaan pakkasilla, sen verran tönkköä tavaraa oli +10asteen lämpöisenä. Mutta en tiedä mitä todellinen viskositeetti on -30 lämpötilassa, onko se ekan perän pyörähdyksen jälkeen kevääseen asti perän seinämillä vai riittävän notkeaa pakkaskäyttöönkin.
Comment
-
Ainahan sillä heavyllä sitä etua saadaan. Varmuuskerrointa ainakin ja kun se antaa semmoisen pumpulityynyt efektin niin hiukan kolinat pienenee varsinkin jos vanha öljy on joskus päässyt puristumaan välistä pois.
Roadmachinen sivuilta löytyy hyvin tietoa noista öljyistä ja niiden spekseistä.
Shochproof heavy käy periin, oikeastaan kaikkiin. Lukollisiin voi joutua lisäämään kitkanmuunninta. Heavy ja lightweight käy myös suorakytkentä vaihdelaatikoihinkin. Synkronoituun laatikkoon ne ovat liian liukkaita jolloin pitääkin laittaa MTL tai MT-90. Näissä on kitka optimoitu synkroneille. MTL ja MT-90 voi terästää 33% seoksella Lightweightiä. Ei enempää.
Comment
-
Hiukan OT, mutta pakko kommentoida. On tämä auton kanssa touhuilu melko lystiä hommaa =) Öljynvaihtoonkin pitää olla pikku kemisti, jotta saa "seokset" juuri oikein optimoitua ja tottahan toki pitää vääntää "keitot" joka purnukkaan erikseen.
Nuo tuohan tästä hommasta tekeekin hauskaa =)
Comment
-
Juuri laitettu Redlinet omaan Audiin. Perään Shockproof heavyt ja laatikkoon MT-90. Vanha öljy oli siistiä, sitä oli tarpeeksi ja kaikin puolin ok. Mutta kyllä voin sanoa, että laatikon toiminta on nyt jotain muuta. Uskomattoman paljon paremmin saa vaihteet silmään. Perä hiljeni täysin, vaihtaessa kuulunut vaimea kolahdus jäi pois. SUOSITTELEN.
Kai noi samat toimii talvellakin.
Comment
-
Joo molemmissa profiilin kulkineissa efektit redlinen kamoilla olleet positiiviset vs muut öljyt, joita varsinkin rapeassa ranskalaisessa tuli aikoinaan kokeiltua synkkaongelmien kanssa paljon.
Audissa on perässä heavyt ja efektit ovat kuten tässä moni on kertonut. Laatikossa MT kamat ja erona öljyn vaihdossa juurikin tuo sulavuus nopeissa vaihdoissa.
Comment
Comment