Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Redline öljyt perään ja laatikkoon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Perään taisi olla 1.9l ja lootaan 2.8l jos en aivan väärin muista.
    Täyttöreikään asti kuitenkin täyttö, eli niin paljon öljyä kunnes siitä reiästä alkaa hiljalleen valumaan ulos.
    Täsmääkö määrät tuohon A6 C4 quattroon myös 6v lootalla?

    Comment


    • #62
      Kyllä.

      Comment


      • #63
        Tarviikos tuohon urssin lukolliseen perään olla se lukollisiin periin tarkoitettu öljy redlinelta, eli tuo 75W90NS vai pelkkä 75W90? Urssin AAT perän lukkohan on mekaaninen, joten se ei vaatine tuota lukkofeaturea öljyihin?
        Vai kannattaisiko suosiolla laittaa tuo shockproof heavy tai light?

        Comment


        • #64
          Ei tarvitse lukko lisäaineistusta.

          Comment


          • #65
            Jatketaan kyselyä...

            01- S3, alkuvuodesta menossa kaikki litkut vaihtoon ja vielä ei ole varmaa kuin Haldexin mömmöt (VAG omat).

            Onkos siihenkin sama setti, Heavya perään ja MT90 lootaan?
            Mukavasti menee noi pullokoot, kun tilavuudet (ilmeisesti) 1l ja 2l..

            Comment


            • #66
              Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
              Laatikkoon Mt-90 ja perään Shochproof heavy. Tai perään normaali Redlinen peräöljy.
              Näin Jani tuolla ylempänä kirjoitti TT:n suhteen eli sama pätee varmaan S3:seenkin.

              Mulla on laatikossa Mt-90 ja voin suositella. Perässä vielä VAG omat öljyt jotka vaihtuu keväällä noihin Shockproof heavyhin.

              Comment


              • #67
                Transportteriin tuuppasin etuperään ja vaihdelaatikkoon 50/50-mixinä MTL/MT-90 ja (mekaanisesti lukittavaan) perään 75W90, ja pieni liru MTL:ää kun ei piisannut ihan se yksi kannu.

                Kyllä se vähän jouheammin ottaa pykälät sisään.

                Comment


                  #68
                  Alkuperäinen kirjoittaja BuuBBa Näytä viesti
                  Jatketaan kyselyä...

                  01- S3, alkuvuodesta menossa kaikki litkut vaihtoon ja vielä ei ole varmaa kuin Haldexin mömmöt (VAG omat).

                  Onkos siihenkin sama setti, Heavya perään ja MT90 lootaan?
                  Mukavasti menee noi pullokoot, kun tilavuudet (ilmeisesti) 1l ja 2l..
                  Mä laittaisin kyllä VAG;n omaa litkua laatikkoon, jos ei hinta-ero ole maata kaatava.

                  Comment


                  • #69
                    Mulla ainakin tuo VAG oma öljy aiheutti rusauksen 1-2 välillä kylmillä öljyillä, samoin kun nopeammissa vaihdoissa 1-2-3 reiluilta kierroksilta. Tätä ongelmaa ei ole ollut redlinen öljyillä toistaiseksi.

                    Comment


                    • #70
                      Jos sitä nyt lomien aikaan sais nuo laatikon ja perän öljyt sitten vaihdettua. Eli profiilin auto: laatikkoon redlinen mt-90 ja perään heavy shock proof gear oil?
                      Mites nuo määrät?
                      Meneekö tuohon 6-vaihteisen manuaalin laatikkoon enempi kuin 3 purkkia tuota öljyä vai onko syytä ostaa suoraan 4 kannua? Perään ilmeisesti 2l on riittävä määrä?

                      Comment


                      • #71
                        Perässä voi käyttää myös tuota normaalia Redlinen peräöljyä 75W90 gear oilia.
                        Esim muutamat rallitiimit eivät suostu shockprooffia käyttämään sen molybdeenin kumulatoitumisen vuoksi useissa öljynvaihdoissa.

                        Tuo 75W90 gear oil on todella hyvää tavaraa. Mutta mikään ei estä shockproofien käyttöä kyllä.

                        Comment


                        • #72
                          Laatikkoon taitaa mennä jotain hieman alle 3,5 litraa, joten sen mukaan purkit. Perään riittää 2 litran purkkia. Nämä toki sillä oletuksella että suurin osa öljyistä päätyy oikeaan paikkaan :)

                          Comment


                          • #73
                            Vaihdoin tuossa vaihteisto- ja peräöljyt, mutta jäi vaivaamaan yksi asia. Eli otin mielestäni kaupasta tuota Redlinen 75w90:stä perään, mutta kun aloin kaatamaan niin huomasin, että purkin kyljessä lukikin 75w90ns. Joten kertokaas viisaammat, että onko tuosta haittaa, eli joutuuko hakemaan huomenna uudet litkut vai uskaltaako noilla ajella ihan huoletta?

                            Comment


                            • #74
                              Joku Non-Slip versio tuo on.

                              Hetket etsin ja löytyi tälläinen tieto.. eli muuten sama kuin perus-öljy, mutta tuosta puuttuu noin 5% tuota kitkamuunninlisäainetta. Joten, jos merkitystä niin voinee lisätä tuota niin on ominaisuuksiltaa sitten samaan.

                              http://www.roadmachine.fi/redline/LSD.html

                              Comment


                              • #75
                                Oisko tähän b6 Q:n askiin ja perään hyvä heittää mixit?
                                vaihteisto:Mt90 tai mtl:ää ja lisäks ehkä huikka viel shockproofia?
                                Perää:mt90? vai 75W90NS?
                                Viimeksi muokannut meitsiii; 21.2.2012, 21:16.

                                Comment


                                • #76
                                  Vaihteistoon: MT-90
                                  Perään: 75W90 gear oil

                                  Comment


                                  • #77
                                    siis toi 75w90ns perää?
                                    Kannattaako joukkoon lisäillä perään ja vaihteistoon tuota shockproofia?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Tuosta shockproofista on ollut jo täällä keskustelua.

                                      Perään voi laittaa kokonaan heavya, laatikkoon kolmasosan lightia.

                                      Comment


                                      • #79
                                        joo mutta onko siitä todellisuudessa mitään hyötyä vai vain haittaa? ja siis lightil tarkoitit varmaan tätä http://www.roadmachine.fi/redline/LightweightSP.html kun sit o myös tota jtn superlightia...
                                        Viimeksi muokannut meitsiii; 21.2.2012, 22:47.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Rivien välistä tihkuu välillä sellaisia tietoja, että shockproofin hyödyllinen käyttöikä olisi melko lyhyt, aika puhtaasti kisatavaraa. 10000km vaihtoväliä on tarjoiltu. Siinä ajassa siitä menisi parhaat ominaisuudet, jonka jälkeen se olisi kyllä vielä hyvää normiöljyä pitkän aikaa. Itse en enää laittaisi ellei tehoa olisi käytössä niin, että rattaat tai laakerit saisi normaalilla öljyllä ajettua raskaassa käytössä (=radalla öljyt kunnolla kuumiksi) hajalle tyyliin tunneissa tai päivissä mitattavissa ajassa. Katukäytössä Audin laatikoissa ei pitäisi olla tarvetta shockproofiin, joissain muissa merkeissä ehkä.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Se rivienvälistä tihkunut tieto on vain jenkkien välistä öljysotaa jolla ei ole mitään faktaa.
                                            Tästä on maahantuojan kanssa ollut paljon juttua ja mutuiluna saadaan ilman mitään parempaa faktaa takana monet hyvätkin asiat pilalle.

                                            Shockprooffia ei oikeastaan rehellisesti tarvita missään autossa yksistään. Sekoituksena sillä saadaan pintapaineenkestoa parannettua ennestään.
                                            Redlinen "normaalit" öljytkin ovat esteripohjaisia öljyjä jotka ovat ehdotonta kärkeä öljymaailmassa.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Joko maahantuoja on lisännyt ne faktat sivuilleen kaikkien nähtäville, vai onko siihen joku syy miksi niitä faktoja ei voi julkisesti kertoa?

                                              Comment


                                              • #83
                                                TÄ?

                                                Eikös siellä ole aika perkeleesti testitulosta ja muutakin mainintaa ja kertomusta noista öljyistä?
                                                Pitäskä ne faktat ja testit lyödä pöytään mitkä osoittaa Redlinen paskaksi?

                                                En usko että tältä foorumilta kukaan on analysoinyt omia öljyjään labrassa ja katsonut mitä ne sisältää verrattuna uuteen ja käytettyyn öljyyn.

                                                Pointtini onkin se että mutuilu tieto on täälläkin aika kovaa faktaa vain.

                                                Monet kiihdytystiimit käyttää Redlineä. No kisaöljy. Subarun rallitallit käyttää Redlineä mutta ei shockprooffia vaan ajavat noilla "normaaleilla" versoilla koska nekin ovat riittävän hyviä.

                                                Mutta jokainen tyylillään.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  En usko että tältä foorumilta kukaan on analysoinyt omia öljyjään labrassa ja katsonut mitä ne sisältää verrattuna uuteen ja käytettyyn öljyyn.
                                                  Uskosi on väärä.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Hyvä ettei uskoon voi luottaa...

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Jos joku ei löydä noita "fakta" juttuja niin tässä linkki maahantuojan sivuille:
                                                      http://www.roadmachine.fi/redline/RLFAQ.htm

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Minusta siellä FAKTOISSA lukee hyvin selvästi, että shockproofit ovat tarkoitettu vain KILPAKÄYTTÖÖN. Ja nyt näyttää sivupäivityksen yhteydessä tulleen maininta, myös että shockprooffia käytettäessä on paikat pestävä aika ajoin lakkabensiinillä vai vastaavalla.

                                                        Mikä yllämainitussa on ristiriidassa lyhyeksi mutuillun käyttöiän suhteen?

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Shockproofit ovat ns. nestemäistä laakerirasvaa. Eli CV-2 rasvaa mutta nestemäisenä. Perusrunko on esteripohjaistaöljyä kuitenkin.

                                                          Esteri kestää pitkään ja laatikkö öljyissä "ikuisuuden". CV-2 rasva kestää pitkää ja on erittäin stabiilia.
                                                          No tuleeko näiden kahden sekoituksesta yms sitten pitrun huonoa ja huonokestoista tavaraa??

                                                          Lähinnä shockproofit ovat liian hyviä öljyjä normaaleihin peleihin. Ja tuo molybdeeni kumuloituu ja kalkkeutuu ajansaatossa jos niitä öljyjä vaihdetaan useasti eikä sitä molybdeeniä pestä pois. Eli se molybdeeni ei lähde pois kuin pesemällä ja huuhtelemalla normi öljyillä moneen kertaan. Sitä molybdeeniä ei kannata kertauttaa toistuvilla öljynvaihdoilla sinne moottoriin ja laatikoihin.

                                                          Sitä saa käyttää normaaleissakin vehkeissä mutta on muistettava tuo molybdeenin kalkkeutuminen ja kerääntyminen. Harlikka miehet hajoittaa vehkeensä lähinna joka talvi. Ja joka kevät ne laittaa uudet shockproofit laatikkoon. Tässä tulee esim tuo pesu hyvinkin ajankohtaiseksi ja tarpeeseen. Tuo kumuloituminen tulee kyseeseen todellakin vasta useiden vaihtojen yhteydessä vasta.

                                                          Eikä siellä ole sanottu että vain kilpakäyttöön. Vaan että on suunniteltu kilpakäyttöön. Se että ne on siihen suunniteltu ei tarkoita että sillä ei saa ajaa normaaleilla vehkeillä.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Suora lainaus Road Machinen sivuilta:

                                                            "ShockProof öljyt eivät sovellu SAE- tai API-luokituksiin, koska teknisesti ne ovat "nestemäistä laakerirasvaa", ja ovat tarkoitettu vain kilpakäyttöön."

                                                            http://www.roadmachine.fi/redline/shock.html

                                                            Minä olen ajellut Redlinen laatikko- ja peräöljyillä kymmenkunta vuotta ja enkä näe mitään syytä vaihtaa merkkiä. Moottorissa pyörii muut esterit pelkästään redlinen täkäläisen hintapolitiikan takia. Ja tämä keskustelu meni siinä määrin huvittavaksi, että en voi olla mainitsematta, että se ainut laatikko johon olen shockproof-coktailin laittanut koki melko huolellisen etuperän laakerivaurion. En mutuile vaurion syystä enempää, mutta shockproofit siellä oli sisässä.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Pitääpä ootella omani hajoamista kun shockproofit siellä sisällä pyörii sekoituksena.
                                                              Onks etuperä kovinkin erilainen Audissa kuin takaperä kun siellä on vain marjapuurot sisällä?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X