Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jaon tarkistus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jaon tarkistus

    Viimeisimmistä itsetehdyistä konerempoista aikaa jo 15v niin epätietoisuus vaivaa mieltä jakopäänremmin vaihdettuani. Eli onko helppoa keinoa tarkistaa, että jako on oikein KG-koneessa kun vauhtipyörää ei ole paikoillaan?

    #2
    Laita hihnapyörän astemerkki koneen vastaavan merkin kohdalle. Nyt pitäisi nokka-akselin käyttöpyörän merkki olla venttiilikopan tiivistepinnan tasalla, jos ajoitus on kohdallaan.

    Edit: Sellaine korjaus tuohon ohjeeseen, että se pätee vain joka toisella kampiakselin kierroksella. Nokka mokoma kun pyörii tuplaten hitaammin mitä kampura. Eli jos merkit ei kohtaa ekalla yrittämällä, niin kannattaa pyöräyttää kampiakselia 360 astetta ja tutkia tilanne uudestaan.

    Comment


      #3
      Tai sitten ihan tulppa irti ja tikku pyttyyn ja etsiä sillä ykkösen ykk ja sitten täsmätä tuo nokkapyörä siihen kannen/venakopan rajaan.

      Comment


      • #4
        Edelleen sama asia askarruttaa. nyt on Vauhtipyöräkin paikallaan ja siitä ei tahdo merkkiä löytyä lainkaan. Haullakin kokeilin ja ei oikein päässyt kärryille.
        Nokka-akselin päässä olevassa pyörässä on merkkipiste etupuolella ja joku lovi koneen puolella. Onko koneen etupäässä toista merkkiä esim siivapyörässä ja jos on niin millainen?
        Autodata puhuu vaan tuosta vauhtipyörän merkistä ja nokkapyörästä, mutta em. ongelmien vuoksi ei onnistu tarkistus. Rautalankamallia odotellessa...tai fiksumpaa asentajaa...

        Comment


          #5
          siivapyörässä on stanssilla löyty lovi

          Comment


          • #6
            Nyt on kaikki merkit löytyneet, mutta kun niitä on neljä kappaletta eli pari nokkapyörässä, yksi vauhtipyörässä ja vielä siivapyörässäkin. Eli nyt vielä rautalanka kaava.

            Comment


              #7
              Jossen nyt paljoa valehtele(kg-konetta tuntematta) niin nokka-akselissa sisäpuolella oleva merkki kannen reunan kanssa tasan (edestäpäin katsottuna oikealla), ja siivapyörästä merkki jakohihnan kopan nystyrän kohdalle. Nystyrä on ihan sen kokonen että silmällä näkee, ja aikalailla kello 12 kohdalla.

              Comment


                #8
                Suosittelen itse käyttämään vauhtipyörän 0-merkkiä eikä välitä etuhihnapyörästä mitään. Vähän tapauskohtaista tuntuu olevan kuinka hyvin se on kohdillaan.

                Comment


                • #9
                  jos vauhtipyörän merkki on kohdillaan niin käytänkö toisena merkkinä sitten (autodatankin mukaan) tuota nokkapyörän ulkopuolista merkkiä?
                  Vaikuttaako mitään kun kone on 200tq vm 1987 ja nyt kone kiinni tuossa 90 vm 1986?
                  Tuota yläkuolokohtaakin hain ja tuntus olevan ainakin lähellä nyt.
                  Ja tuosta nystyrästä sen verran, että se on sentin levyinen niin laitetaanko keskelle vai jompaankumpaan reunaan?

                  Comment


                  • #10
                    Tämä jaon tarkistus alkaa saamaan jo vainoharhaisuuden pirteitä. Nyt vauhtipyörän merkki ja nokkapyörän merkki on synkassa kuin ne saa, mutta kun konetta startilla pyöräyttää niin ääntää mielestäni omituisesti.
                    Jos joku haluaa antaa etäapua puhelimitse niin saa soittaa tai laittaa tekstarilla tiedon pyyteettömästä audifoorumilaisen auttamishalusta niin soitan sitten sinnepäin:)
                    p.0405331100

                    Comment


                      #11
                      Eiköhän tämä tilanne ala olla hallussa. Kovasti tuntuu Tuomolla olevan liikamerkkejä pyörissä, mutta löysimme niistä alkuperäset ja oikeat.

                      Comment


                      • #12
                        Jo vain...epäilyttää vaan kun on merkkejä merkkien perään. Mutta eiköhän nyt ole oikein.

                        Comment

                        Working...
                        X