Kertokaahan asiantuntijat, miten tuo laatikko toimii. Eli siinähän ei ole mitään "s", "w" eikä "m"- asentoja, niin kuin esim. v8 mallin audissa muistaakseni on.
Jotenkin olin (erittäin) huonolla saksankielentaidollani lukevinani ohjekirjasta, että laatikkko muka jotenkin oppisi vaihtamaan ajotyylin mukaan vaihteita!? Siis nopeammin isompaa pykälää jne.
Sinänsä tuo "oppiminen" voisi ollakin mahdollista, kun välillä tuntuu, että auto kulkee paljon laiskemmin eli ei vaihda pienempää niin hanakasti vaikka kuinka hanattaisi.
Jotain siitä ohjekirjasta ymmärsin, että käytettäessä tietyissä asennoissa (n ja p) vaihdekeppiä, ns. ohjelma nollautuisi.
Onko asia näin, vai olenko taas nähnyt unta lukiessani vieraskielistä tekstiä? ;-)
Toinen kysymys, mitenkä on mitattu kiihtyvyys 0-100km/h tehtaalla phjekirjan teknisiin tietoihin, onko se mitattu "d"-asennossa, vai vaihdettaessa manuaalisiti 1-2 jne.? Hirveä ero kiihtyvyyteen tuntuu olevan kun kiihdyttää "d:llä" tai sitten niin että itse vaihtaa vaihteet.....
Jotenkin olin (erittäin) huonolla saksankielentaidollani lukevinani ohjekirjasta, että laatikkko muka jotenkin oppisi vaihtamaan ajotyylin mukaan vaihteita!? Siis nopeammin isompaa pykälää jne.
Sinänsä tuo "oppiminen" voisi ollakin mahdollista, kun välillä tuntuu, että auto kulkee paljon laiskemmin eli ei vaihda pienempää niin hanakasti vaikka kuinka hanattaisi.
Jotain siitä ohjekirjasta ymmärsin, että käytettäessä tietyissä asennoissa (n ja p) vaihdekeppiä, ns. ohjelma nollautuisi.
Onko asia näin, vai olenko taas nähnyt unta lukiessani vieraskielistä tekstiä? ;-)
Toinen kysymys, mitenkä on mitattu kiihtyvyys 0-100km/h tehtaalla phjekirjan teknisiin tietoihin, onko se mitattu "d"-asennossa, vai vaihdettaessa manuaalisiti 1-2 jne.? Hirveä ero kiihtyvyyteen tuntuu olevan kun kiihdyttää "d:llä" tai sitten niin että itse vaihtaa vaihteet.....
Comment