Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uudelle audistille tietoa? (A3t / A4t)

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Uudelle audistille tietoa? (A3t / A4t)

Hei. Olen tässä kovasti miettinyt automerkin vaihtamista ja Audi a3t tai a4t olisi hakusessa. Yhtään kyseisestä merkistä mitään tietämättä olisi kova tiedon jano...

Voisitteko listailla asioita mitä kannattaa ostaessa ottaa huomioon. Lähinnä kauanko kyseinen kone huolettuna kestää, voiman siirto (kai kestävä olen kuulut audien voimansiirtoa hyväksi, eritoten 4veto), yms.

Jotain 150tkm-200tkm olevaa yksilöä jos katsoo niin onko siitä vielä kulkupeliä miksikä aikaa?

Jos kauppoihin päädytään. Tulisi lastuttamisen aika kuinka tämä lyhentää koneen ikää vai lyhentääkö?

Kiitoksia jo ennakkoon vastauksista.

Ei jelppiä?

Comment

Veikkaan että menee niin vakiokysymysten puolelle, että sinun toivotaan auttavan itse itseäsi. Search tuolla ylälaidassa. Palaa asiaan, jos jäi jotain selvittämättä.

Comment

t:llä tarkoittanet 1.8t moottoreita. Kuten useasti olemme täällä maininneet, on sellaisella ongelmitta syötetty 400 tkm. Siis kestää.

Moottorin ikä ei lyhene lastulla vaan käyttötavalla.

Comment

quattro poikittaiskoneessa (a3) on Haldex-kytkimeen perustuva, pitkittäisissä Audeissa mekaaniseen TorSen tasauspyörästöön perustuva. Eli voiman välittyminen on aika erilaista.

A3:ssa sinänsä ei tietääkseni ole muita tyyppivikoja kuin pientä murhetta aiheuttaneet ovien alalistat (http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...t=sinkkikoriko)

, 1.8t koneessa on niitä oheislaite juttuja muutama (lämpötila-anturi, ilmamassamittari, sytytyspuolat).

Comment

Sen mukaan minä minä tiedän/mihin käsitykseen olen päätynyt on se että nelivedon osalta Audi edustaa alan parasta osaamista. Näin ollen pitäisin Audin nelivetoa, oli se sitten kumpi tahansa, hyvin luotettavana ja toimivana..edustaen alansa parasta osaamista.

Moottorista 1.8T oma käsitykseni on se että jo pitkän historian omaavana moottorina se on niinikään hyvin luotettava ja lastentaudeista hyvinkin vapaa..ja niinikään toimiva ja kestävä kokonaisuus.

Yleisimmin mainittuja tyyppivikoja 1.8T moottoreissa taitaa olla jo tässäkin topicissa mainittu puolien heikkous/rikkoontumisherkkyys.
            Jos kuitenkin olen oikein ymmärtänyt niin kyseinen tyyppivika on useimmissa tapauksissa koskenut vain alkuperäisenä asennettuja puolia ja useimmiten viasta on päästy kun puolat on vaihdettu uusiin, joko rikkoontumisen yhteydessä..tai fiksuimmat jo ennen sitä..
            Olettaisin että mainitsemillasi kilsoilla olevista 1.8T moottoreista on jo puola(t) kertaalleen menneet ja vaihdettu..jos ne hajotakseen on?!

Jos ajatellaan esittämilläsi kilsoilla olevaa Audia..A3 tai A4 quattroa niin uskaltaisin sanoa että kun hiukan tsekkaat ostohetkellä kaupan kohteen taustoja niin todennäköisesti saat vielä pitkään huolettomasti toimivan nelivetoisen turbo-Audin.

Toki parhaankin nelivedon ja moottorin saa poljettua hajalle jos sen haluaa hajalle polkea..siksi ajattelin että olisi ehkä hyvä tarkistella mahdollisuuksien mukaan hiukan taustoja autosta jonka aikoo ostaa.

Tässä muutamia näkemyksia asiaan. Enemmän kokemuksia omaavat korjatkaa vapaasti jos havaitsette korjaamisen paikkaa..

Comment

Noista puolista vielä purnaan =)

Eli itellä A3:ssa oli just noiden puolien kanssa ongelmaa kun Audin herrat olivat päättäneet vaihtaa puolan merkkiä eikä puolia ilmeisesti ollut testattu täälä suomen oloissa vielä ollenkaan vaan kiireessä ruuvattu autoihin kiinni.

Tämä oli suunilleen se tarina jonka sain huoltotiskiltä kulla. Kesällä Auto toimi moitteetta, mutta ensimmäisillä ~20 asteen pakkasilla pimeni 2 puolaa (takana n. 10 000km). Uusia puolia sai odotella muutaman viikon, koska ei ollut ainoa auto kyseessä, vaan kuulemma tämä aivan yleinen ongelma nimenomaan poikittaiskoneisiin tuohon aikaan asennettujen puolien kanssa.

Etupään kallistuksen vakaajan kumit on kanssa ns. kulutus tavaraa... alkavat pitämään ihmeellistä kolinaa jossain vaiheessa. Niitä on kuulemma myöskin vaihettu A3:een ihan kohtalaisia määriä.

E: kirotusvihreitä

Comment

Working...
              X