Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 S4 hyytyi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5 S4 hyytyi

    Vuosimallin 2000 ässä sammui kesken ajon. Vikakoodiksi tulee nokka-akselin asentoanturit G40 ja G163 katkoo plussaan eli luultavasti ei saa maita. En löytänyt netistä kytkentäkaaviota mistä selviäisi niiden maapiste,tietääkö joku mistä löytyisi ? Ajattelin ensin tarkistaa maadoituksen, onko muita vikaehdotuksia ?

    Lisäksi nopeusmittari näyttää mitä sattuu, onko näissä nopeusmittarin anturia vai ottaako abs-anturista ?

  • #2
    Lähteekö se siis vielä käyntiin? Meinaan ettei nokkahihna olisi mennyt poikki.

    Laatikossa on nopeusmittarille anturi.

    Comment


    • #3
      Ei lähde enää käyntiin. Nokkahihna on ehyt.

      Comment


        #4
        Maata löytyy paisarin alta, apukuskin puolen runkoaisasta laturin läheltä ja koneen takaa vesiputkien kiinnikkeessä on vielä mulla yksi. Toi voi tarkottaa myös sitä että jako on nyt persiillään, mutta ei yleensä sillon estä käynnistystä. Mites akun kunto?

        Comment


        • #5
          Varsinaista miinusta noissa antureissa ei ole , kaikki johdot menevät Ecuun. Ilman ko.antureitakin auton pitäisi käydä varaohjelmalla . Nyt voisi ottaa kummankin anturin johdot irti , koittaa käymään ja lukea vikakoodit. SSP 198:sta löytyy kytkentäkaavio, linkit osiosta löytyy SSP:eet.

          Comment


          • #6
            Ei nokkahihna ollutkaan ehyt, en sitä itse sitten aluksi tarkastanut kun hajoamis hetkellä olivat todenneet että hihna ehyt. Kumma juttu että hajosi, hihna rojut vaihdettu n. 20 tkm sitten. Itse en ollut kyydissä hajoamishetkellä, näkeekö jostain logista esim. kierrokset vikakoodin ilmestymis hetkellä että tietäisi onko tullut vaihtovirhe tai vastaavaa.

            Comment


            • #7
              Ei nää tuon ikäisissä mitään logia anturitiedoista. Omassa sammahti 80km/h tasavauhdissa ja 1.pytyn puristukset puuttuu ja jako luultavasti sekaisin. En vain ole muilta kiireiltä vielä kerennyt tarkastella tuhoa ja sen syytä. Epäilen myös että itselläni jakohihna antautunut jostain syystä.

              Comment


              • #8
                [COLOR=black]Oletteko miten tehneet kansien irroituksen, moottori paikallaan vai suosiolla irti ? Kumpi on nopeampi tapa ?[/COLOR]

                Comment


                • #9
                  Kyllä se kannattaa irrottaa. Aika tuskaa purkaa paikoillaan. Kone irti ne lähtee paljon nopeammin.

                  Comment

                  Working...